Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lupasi majoittaa sukulaisensa, ei kysynyt minulta. Onko mulla oikeus suuttua?

Vierailija

Haluaisin ihan objektiivia mielipiteitä, sillä en tosiaan tiedä onko mun suuttumukseni perusteltua vai hänen toimintansa. Mies siis lupasi majoittaa meidän pikkuruiseen asuntomme sukulaisensa lapsineen. Kyse on 1-2 yöstä keskellä viikkoa. Sukulainen ei pidä koskaan mitää yhteyttä paitsi jotain halutessaan, esim. lapsien joululahjatilaukset kyllä laitetaan tekstarilla mutta ei esim. joulukorttia, syntymäpäiväsoittoa tms. Nytkin pyyntö tuli toiselta sukulaiselta. Mies on jo luvannut hoitaa kaiken muttei kysynyt minulta mitään eikä hänelle tullut edes mieleen, ettei meillä ole tarpeeksi nukkumapaikkoja eikä yhtäkään varapeittoa tai tyynyä lakanoista puhumattakaan. Asunto on tosi pieni ja muutenkin... Ei vaan tunnu kivalta, vaikka sukulainen on tärkeä mun miehelleni ja mullekin. Tarjouduin jo maksamaan hotellimajoituksen mutta ei kuulemma käy. Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Puhuisin miehelle että ois kiva jos sovittais nää yhdessä mutta en suuttuis ja tietysti majoittaisin kun luvattu on.

Vierailija

On oikeus suuttua, mutta luvattu mikä luvattu. Keskustelkaa siitä, miten toimitte jatkossa. Anna miehen hoitaa kaikki järjestelyt.

Vierailija

Ymmärtäisin suuttumuksesi, jos kysymys olisi viikosta, mutta 1-2 yön takia suuttuminen tuntuu minusta vahvalta liioittelulta. Laita kuitenkin miehesi hoitamaan kaikki käytännön järjestelyt ja puuttuvien tarvikkeiden hankinta.

Vierailija

On oikeus suuttua, mutta kannattaako. Anna miehen hoitaa, kun on luvannut. Ilmapatja ja muut petivaatteet tekee hoteöliyön verran, mutta onpahan varalla seuraavaa (!!!) kertaa varten. Anna miehen järkätä myös tarjoilut, voit itse keskittyä pahoittelemasn, kun on niin ahdasta ja sulle just nyt sattui niiiin paljon iltamenoja, mutta onneksi mies huolehtii ja pitää seuraa :-)

Luulen, että kun tämän suunnitelman ja laskelman esität miehelle, niin voi tulla uusiin ajatuksiin ja ainakin miettii, kannattaako jättää sulta kysymättä. Jos pahin tapahtuu, eli mies ei tajuu, saat ainakin kivan tyttöjen illan konsertin/teatterin niille kyläilloille.

Vierailija

Kiitos mielipiteistä! Jurppii, kun ei tämä sukulainen pidä kerta kaikkiaan mitään yhteyttä koskaan ja nytkin pyyntö tuli kautta rantain. Ja kun kämppä on pieni, niin se tuo todella paljon haastetta. Lisäksi jompikumpi joutuu olemaan pois töistä tuohon järjestelyyn liittyen. Ihan älytön juttu kaiken kaikkiaan enkä ymmärrä alkuunkaan mikseivät mene hotelliin. He eivät ole käyneet meillä kuin kerran ja sekin vuosia vuosia sitten, kun asuimme paljon suuremmassa asunnossa. Lisäksi meille tulee näitä turhia kustannuksia peittojen ja patjojen hankkimisesta. Ap

Vierailija

Toivo, että miehesi käyttäytyy samoin sinun tekemisiäsi kohtaan. Ihan aluksi hän voisi kantaa roskiin osan kengistäsi, koska ei ole sovittu, että niitä saa säilyttää pikkuruisessa asunnossa, jossa ei edes ole muita lakanoita kuin sängyssä olevat.

Vierailija

Ap, ette tietenkään hanki patjoja ja petivaatteita, vaan vieraat tuovat omat mukanaan. Vaikka makuupussit ja alustat, jos eivät enempään pysty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mielipiteistä! Jurppii, kun ei tämä sukulainen pidä kerta kaikkiaan mitään yhteyttä koskaan ja nytkin pyyntö tuli kautta rantain. Ja kun kämppä on pieni, niin se tuo todella paljon haastetta. Lisäksi jompikumpi joutuu olemaan pois töistä tuohon järjestelyyn liittyen. Ihan älytön juttu kaiken kaikkiaan enkä ymmärrä alkuunkaan mikseivät mene hotelliin. He eivät ole käyneet meillä kuin kerran ja sekin vuosia vuosia sitten, kun asuimme paljon suuremmassa asunnossa. Lisäksi meille tulee näitä turhia kustannuksia peittojen ja patjojen hankkimisesta. Ap

No tietenkin miehesi on pois töistä tuon takia, jos tarve vaatii. Itse miettisin myös lähtöä hotelliin, mutta toisaalta vieras saattaisi ottaa sen loukkauksena... Miksi ei käy, että vieras majoittuu hotelliin?

Itse katselisin mielenkiinnolla miten mies hoitaa homman.

Vierailija

Varapeitot ei ole pahitteeksi joka perheessä, joten annanhan mies hankkii peitot ja vieraspatjat, hoitaa ruokailut ja muut. Jos sulla kovin ärsyttää niin mene hotelliin.

Vierailija

Koti on aina ensisijaisesti naisen koti. Kun mennään mun veljelle käymään, ei koskaan mennä kotiinsa vaan läheiseen hotelliin, siellä syödään yhdessä hyvin, vietetään iltaa ja usein veli jää yöksi, jotta voidaan jatkaa juttua aamiaisella. Veljen vaimoa en ole nähnyt 7 vuoteen, ei ole oikein tervetullut sukujuhliin ja kotiinsahan ei ole miehen vieraat tervetulleita. Pitkin iltaa se soittelee miehelleni ja valittaa, kun tämä ei ole kotona. Miksiköhän?

Vierailija

Mies hoitaa kaikki järjestelyt ja pitää vapaapäivän. Hän myös hankkii petivaatteet tai pyytää vieraita tuomaan tullessaan. Hän myös selittää vieraille ETUKÄTEEN, että asutte nyt pienemmässä asunnossa ja tarjolla on vain patjat olohuoneessa tai mikä tilanne nyt onkin. Vieraat voivat ihan itse päätellä, kannattaisiko sittenkin mennä hotelliin. Ja mies oppii seuraavaan kertaan, mitä lupaus oikeasti tarkoittaa. Sinä et sitten pistä tikkua ristiin, mutta hymyilet ja seurustelet vieraiden kanssa, kun mies passaa.

ihminen

Kyllä sopu tilaa antaa. Ja niitä peittoja ja tyynyjä saa kaupasta edullisesti. Ja onhan sitten valmiina seuraavaa kertaa varten. Meillä on ihan normia että jokainen auttaa toisiaan eikä kenenkään tarvitse majoittua hotelleihin ellei valtaamatta itse halua.

Vierailija

On todellakin oikeus suuttua.

Suuttua sen takia että sinun mielipidettäsi ei kuunneltu.  Yksi niistä  pahimmista asioista  mitä puoliso voi tehdä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat