Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden työn hakemista mietin..

Vierailija

Minulla on suht hyväpalkkainen työ ja olen aina pitänyt työstäni. Oikeastaan nautin tästä työstä ja siinä olevista haasteista. Työkavereiden kanssa tulen hyvin toimeen ja ei ole ollut koskaan ongelmia.

Noin puoli vuotta sitten työpaikalle palkattiin esimiehen hyvä ystävä. Alussa tämä henkilö vaikutti ihan mukavalta, joskin oli kova puhumaan ja juoruamaan. Enkä ole näihin juorujuttuihin jaksanut lähteä mukaan ja sanonutkin välillä, että ei kiinnosta. Nyt ilmeni, että tämä ihminen käy työhuoneessani päivittäin, kun lähden töistä. Käy "tarkistamassa", että kaikki on kunnossa. Valot poissa, radio kiinni ja muuta. Ja tilittää sitten esimiehelle epäkohdat, mitä milloinkin löytää ja näistä sitten nostetaan aina kohtuuton meteli tämä uuden työntekijän aloitteesta. En voi käsittää tätä käytöstä. Ilmeisesti hän ei pidä minusta, meidän kemiat ei mene yksiin tai jostain vastaavaa. Hän etsii koko ajan jotain, millä voisi saattaa minut huonoon valoon työkavereiden ja esimiehen silmissä. Tai sanoo asioita, joilla on tavoitteena nolata minut kahvipöydässä.

En ole kovin sanavalmis ihminen ja en aina saa itseäni puolustettua juuri samalla hetkellä. Nykyään minua tympii tulla töihin ja odotan aina, että mitä tämä kyylä on nyt keksinyt työhuoneestani valittamisen aihetta. Tsiisus, en tiedä haluaako tuo ihminen minut pois täältä työpaikalta vai mikä on ongelma.. Esimiehelle on tyhjä sanoa mitään, koska asia mielletään minun tyhjäksi valittamiseksi viattomasta ihmisestä..

Kommentit (2)

Vierailija

Sun esimiehellä lienee omakin esimies. Ota asia hänen kanssaan esille. Tuohan täyttää jo työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Vierailija

No ei ole esimiehellä enää omaa esimiestä, kun on firman pomo ja omistaja. Koenkin kiusaamisena ja välillä, kun tämä ihminen käy jotain sanomassa, kysyn että miksi takertuu kaikkeen vähäpätöiseen. Johan lähee niskojaan nakelle pois ja seuraavana päivänä taas jatkuu..

Ei kai tätä ratkaise muulla, kun työpaikan vaihdoksella. Hankalaa on, kun ei vastaavaa työtä ole jatkuvasti tarjolla ja paikkakuntaa en voi vaihtaa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat