Gallup: monelta heräät töihin?
Itse herään 5:30, töihin lähden 7:00. Työt alkavat 7:45. Kuljen omalla autolla. Perhe: 4hlö, kaksi alle kouluikäistä lasta. Vien aamulla lapset päiväkotiin.
Kommentit (61)
Työaika vaihtelee, herään 5.20-10.00 viimeistään yleensä. Töihin lähden 20 min aikaisemmin.
Herään klo 4:35-4:40 ja ulos ovesta lähden klo 4:53. Työt alkaa 6:00.
Kello soi 5.45. Töihin lähden 6.30. Työ alkaa klo 7.
Kello soi 4.45, vihaan näitä herätyksiä 😩
Mitä te oikein teette, te joilla työt alkaa ennen kahdeksaa, varsinkin joilla alkaa jo joskus kuudelta tai ennen? Onko kaikki hoito-kaupanalalla, kuljetuksessa, missä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein teette, te joilla työt alkaa ennen kahdeksaa, varsinkin joilla alkaa jo joskus kuudelta tai ennen? Onko kaikki hoito-kaupanalalla, kuljetuksessa, missä?
Minä teen asiantuntijatyötä toimistossa ja menen usein seitsemäksi töihin. Jos liukuma alkaisi jo kuudelta, menisin välillä niinkin aikaisin. Pääsee töistä pois ajoissa ja olen aamuvirkku.
Vierailija kirjoitti:
Leipomoon mennään jo yöllä. Postia (siis lehteä) jaetaan aamuyöstä. Tehtaissa aamuvuoro alkaa yleensä klo 6. Siivoojiakin on kolmivuorotyössä, jolloin eka vuoro alkaa klo 6. Maatalouslomittajat menee aikaisin aamusta töihin. Onhan näitä ammatteja muitakin, jotka joutuvat aamulla aikaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheen aikaisin ihmiset herää...
Samaa mietin!
Samaa mietin minäkin!
Mulla herätys arkisin klo 6.40 ja mies jaksaa aina nurista, että herään liian aikaisin. Hän nousee vasta klo 7.15. Mutta mä valitsen rauhallisen kupposen kahvia ja Hesarin ennen kuin lapset herää. Töihin lähden noin tunnin kuluttua heräämisestä.
Herään klo 06:05 viimeistään, usein jo 10-15 minuuttia aikaisemmin. Nousen ylös, laitan aamupalaa, syön kiireettömästi, pakkaan eväät kuntoon ja katson ehkä hetken TV:tä tai käytän ipadia. Jos aikaa jää, laitan vaikkapa tiskit astianpesukoneeseen, uunin lämpiämään tai pyykkikoneen pyörimään tms. pientä. Lähden bussiin klo 07:00. Vaimo ja lapsi nousevat usein vähän myöhemmin, jopa 7 jälkeen. Vaimon työ alkaa klo 9, ja tytär menee hoitoon hiukan aikaisemmin. Töissä olen noin 7:40. Kävelen loppuosan työmatkasta, jotta saan arkiliikuntaa.
Herään noin 6:30 pienellä torkuttamisella. Ei lapsia huolehdittavana. Kotoa lähden noin 7:30 pysäkille bussia odottamaan. Työt alkavat klo 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen asiantuntijatyötä toimistossa ja menen usein seitsemäksi töihin. Jos liukuma alkaisi jo kuudelta, menisin välillä niinkin aikaisin. Pääsee töistä pois ajoissa ja olen aamuvirkku.
Täsmälleen sama tilanne. Liukuma alkaa "vasta" klo 7, ja menen töihin ensimmäisellä bussilla klo 7 jälkeen. Edellisellä bussilla kulkisin mieluusti, mutta se on perillä liian aikaisin, klo 06:40. Jos yrittäisin tuolloin töihin, hälyt menisivät päälle :(
Nousisin ylös mieluusti vaikka klo 05:00.
7.30-7.45 soi kello, riippuen aionko pestä aamulla hiukset. Yleensä 10-15 min herätyksestä menee ennen kuin nousen. Töihin lähden klo 9 -9.30 välillä riippuen mitä kulkuneuvoa aion käyttää tai aionko käydä ennen työvuoron alkua kaupassa hakemassa eväitä. Työvuoro alkaa 10.00
Eilen kello soi 5.00 ja 5.40 lähdin lapsen kanssa hoitoon ja työt alkoi 6
Tänään herättiin 7.30 kun koululainen heräsi. Menen iltavuoroon.
Riippuu monelta työvuoro alkaa. Jos menen esimerkiksi 7.45 alkavaan vuoroon, herään klo 5. Herään aina n. 3 tuntia ennen töiden alkua. Tämä siksi, koska ulkoilutan koirat heti herättyäni, käyn suihkussa, laitan itseni ihmisen näköiseksi ja tykkään juoda aamukahvini rauhassa. Työmatka kestää 30 minuuttia ja pyrin olemaan töissä 15 minuuttia aikaisemmin kuin mitä vuoro alkaa.
Herätys 6.07, mutta nousen käytännössä vasta 7.17 kun laitan torkkuherätyksen.Töihin lähden 6.45 ja työt alkaa klo 7.00.
Tänään heräsin 07.00, mut se oli poikkeus. Yleensä, jos on päiväsaikaan töitä, heräilen siinä 10-11 korvilla. Jos työt vasta illalla, nukun niin kauan kuin nukuttaa, syön myöhäistä aamiaista pitkin päivää ja sit rupean valmistautumaan kaikessa rauhassa illan rientoihin.
Suhteessa, asun yksin. Ei huollettavia. Ja keikkaa pukkaa :)