KYSYIN MILLAISTA marengin pitää olla?

ihme touhuu

hävis koko kysymys. Mun paistoksessa oli vaaleanruskea päältä mutta sisus pehmeää. Pitäskö sisuksenkin olla kova?

Kommentit (6)

Vierailija

Googlaa täydellinen marenki. Pehmeä sisus ei ole oikeaoppisesti toivottu lopputulos, mutta ei se mun mielestä pahaakaan ole. En ehkä vieraille tarjoaisi sellaisia.

Vierailija

Marenkia ei saa paistaa vaan se pitää kuivata.

Useampi tunti 50-60 astetta ja uuninluukku raollaan. Sitten vielä ilmavaan paikkaan rauhassa jäähtyilemään.

Vierailija

Ymmärtääkseni vähän riippuu marengista. Esimerkiksi pavlovassa pitäisi juurikin olla sellainen tahmea ja vaahtokarkkimainen sisus, mutta kova kuori. Tanskalainen marenki taas esim. kakkupohjaksi pitäisi olla kovempi myös sisältä.

Vaaleanruskea väri saattaa uumoilla sitä, että oli liian pitkään uunissa tai liian kuumalla. Itse ainakin tykkään, että marenki on kauniin kiiltävän valkoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni vähän riippuu marengista. Esimerkiksi pavlovassa pitäisi juurikin olla sellainen tahmea ja vaahtokarkkimainen sisus, mutta kova kuori. Tanskalainen marenki taas esim. kakkupohjaksi pitäisi olla kovempi myös sisältä.

Vaaleanruskea väri saattaa uumoilla sitä, että oli liian pitkään uunissa tai liian kuumalla. Itse ainakin tykkään, että marenki on kauniin kiiltävän valkoista.

Siis ranskalainen marenki. Tanskalainen marenki varmaan syödään voileivän kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat