Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSYIN MILLAISTA marengin pitää olla?

ihme touhuu
08.10.2015 |

hävis koko kysymys. Mun paistoksessa oli vaaleanruskea päältä mutta sisus pehmeää. Pitäskö sisuksenkin olla kova?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt näkyy oleva eka kysymyskin paikalla.

Vierailija
2/6 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa täydellinen marenki. Pehmeä sisus ei ole oikeaoppisesti toivottu lopputulos, mutta ei se mun mielestä pahaakaan ole. En ehkä vieraille tarjoaisi sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
4/6 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marenkia ei saa paistaa vaan se pitää kuivata.

Useampi tunti 50-60 astetta ja uuninluukku raollaan. Sitten vielä ilmavaan paikkaan rauhassa jäähtyilemään.

Vierailija
5/6 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni vähän riippuu marengista. Esimerkiksi pavlovassa pitäisi juurikin olla sellainen tahmea ja vaahtokarkkimainen sisus, mutta kova kuori. Tanskalainen marenki taas esim. kakkupohjaksi pitäisi olla kovempi myös sisältä.

Vaaleanruskea väri saattaa uumoilla sitä, että oli liian pitkään uunissa tai liian kuumalla. Itse ainakin tykkään, että marenki on kauniin kiiltävän valkoista.

Vierailija
6/6 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni vähän riippuu marengista. Esimerkiksi pavlovassa pitäisi juurikin olla sellainen tahmea ja vaahtokarkkimainen sisus, mutta kova kuori. Tanskalainen marenki taas esim. kakkupohjaksi pitäisi olla kovempi myös sisältä.

Vaaleanruskea väri saattaa uumoilla sitä, että oli liian pitkään uunissa tai liian kuumalla. Itse ainakin tykkään, että marenki on kauniin kiiltävän valkoista.

Siis ranskalainen marenki. Tanskalainen marenki varmaan syödään voileivän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi