Teillä on niin vääristynyt kuva anoreksiasta

Vierailija

Haluan korjata luulojanne tästä sairaudesta. Yritän itse päästää irti omasta sairaudestani. 

Anoreksia ei ole kaunis prinsessaleikki. Se on sairaus, johon kuolee noin joka kymmenes siihen sairastunut. Anoreksia ei saa sinua näyttämään kauniilta keijukaiselta. Anoreksia on sairaus, joka saa sinut lyyhistymään maahan ja sydämesi pettämään. Se tuhoaa lihaksesi, luusi, sisäelimesi, aivosi ja kaiken muunkin sinussa. Olet varjo entisestä. Onko laihuus oikeasti sen arvoista?

Itse sairastuin muutama vuosi sitten. Aivan kuten monessa muussakin tapauksessa, aluksi tahdoin pudottaa vain pari kiloa. Sain kuitenkin sairasta mielihyvää nälästä ja syömättömyydestä, joten pari kiloa vääntyikin pian moneen kymmeneen kiloon. Enää en jättänyt jälkeäkään koskemattomaan lumihankeen. Olin loppu, henkisesti ja fyysisesti. Elämä pyöri ja pyörii vieläkin täysin vaa'an ympärillä. Pienimmilläni painoin hieman yli 30kg. Ne ajat olivat kaukana prinsessaleikeistä. Lähes jokaikinen yö nukahdin itkien ja toivoen haihtuvani pois ikuisesti. Tiesin niiden itsekin olevan hitaat hyvästit. Hidas tie ikuiseen uneen.

Niinä hetkinä aloin herätä synkistä pilvilinnoistani. Asioiden ei ollut pakko mennä näin. Vain minä pystyin tekemään asialle jotain. En tahtonut elämää kiinnitettynä lukuisiin letkuihin, vain maaten sängyssä vahvojen lääkkeiden turruttamana. 

Anoreksiaan ei sairastuta, koska tahdotaan näyttää söpöltä ja kivalta. Siihen sairastutaan, koska inho itseä kohtaan on niin suuri, ettei sitä kestä enää.

Sinä syömishäiriöinen siellä, hae apua. Asiat eivät järjesty odottamalla hidasta kuolemaa. 

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hhmmm?

Ei vaikuta oikeasti anorektikon kirjoittamalta. 

Jäikö jänskä kohta huomaamatta? Yritän parantua eli en elä enää sitä "oih laihuutta" vaihetta.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä auttaa ap juuri sinua? Näetkö sinä toivoa omalla kohdallasi?

Minua auttaa puhuminen. Käyn psykologilla. Näen hieman. :) Olen tosin edelleen niin sairaan alipainon puolella, ettei ole oikein varaa palata vanhaan. Täytyy jaksaa yrittää.

ap

Vierailija

Unohdit kertoa kuinka rumaksi kasvosi ovat menneet, kuinka sinulla on päiviä kestävä ummetus, kuinka haiset (en tiedä johtuuko ketoosista?) muiden nenään jo parin metrin päästä pahalle, kuinka palelet, kuinka sydämesi tekee muljahduksia ja kuinka huonossa kunnossa hiuksesi ovat.

T. muutaman läheisen "prinsessa/prinssi leikkiä" läheltä seurannut ja yhden haudannut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat