Mitä tälle hiirulaisen ulkonäölle voi tehdä?:/ Auttakaa trendikkäät mammat!

Vierailija

Ihan ensin - en tykkää tästä uudesta aaveesta mutta annetaan nyt mahdollisuus.

Asiaan. Olen 25v ja ihan järjetön hiirulainen. Olen lyhyt ja pieni, pitkät vaaleat hailakat hiukset ja todella valkoinen ja talvella punakka iho. Pukeudun tylsiin, värittömiin vaatteisiin. Tämä tuntuu hullulta, koska oikeasti rakastan trendejä, kirkkaita värejä ja upeita tyylejä. Miksei se välity itseeni? Mitä voisin tehdä itselleni? Aloitin jo kuitenkin mielestäni yhdestä tärkeimmistä; varasin itselleni hammaslääkärin ja hammasrivini suoristetaan. Maksaa mansikoita, mutta olen tyytyväinen valintaani. 

Nyt joku trenditietoinen jeesaa! Mihin kannattaa panostaa, mikä on nounou?

Kommentit (14)

Vierailija

Korkkarit ehdottomasti, saat jalkoihisi pituutta, mikä parantaa mittasuhteita. Älä panosta trendivaatteisiin, vaan hanki ajattomia, laadukkaita vaatteita, joihin sitten voit halutessasi yhdistää jotain "trendikästäkin".

Ihan ensimmäiseksi selvitä vartalotyyppisi ja minkä tyyppiset vaatteet ja niiden leikkaukset pukevat vartaloasi parhaiten. Samoin selvitä sinulle parhaiten sopivat värit.

Netistä löydät värioppaita ja pukeutumismalleja eri vartalotyypeille. Parhaan tuloksen saattaisit saada, jos varaisit ajan pukeutumisneuvojalle, joita löytyy ainakin suurista tavarataloista. Ja muista; pukeutuminen lähtee aina alusvaatteista. Rintaliivit kannattaa ostaa asiantuntijaliikkeestä, ovat rintasi minkä kokoiset tahansa.

Jos ihosi on punakka, pyydä kosmetologilta apua oikeanlaisen ja -värisen meikkivoiteen hankkimiseen.

Pidä kuitenkin mielessäsi, että rakennat itsellesi tyylin, jossa myös itse koet viihtyväsi.

Pidä hauskaa etsiessä omaa tyyliäsi!

Vierailija

Ihan ensin kampaajalle, ei nyt välttämättä värjätä tukkaa tarvitse, mutta osaavat auttaa hiustuotteiden valinnassa ja saat itsellesi sopivan leikkauksen. Kasvohoidoilla voit hoitaa ihoa ja meikillä saat peittoon punaisuuden ja korostettua hyviä piirteitäsi. Rohkeasti vaan kokeilemaan.

Vierailija

Siistit kengät on oikeasti yllättävän tärkeät. Korkkarit ei ole pakolliset, mutta tuovat kummasti tyyliä ja naisellisuutta lookkiin jos vain osaa valita itselleen sopivat.

Käy läpi muotibloggaajien sivuja, ja nimenomaan sellaisia, joilla päivän asukuvat ovat  oikeasti arkisia ja käytännöllisiä. Kopioi heiltä mieleisiä asukokonaisuuksia.

Tuo kopioiminen toimii sulla työkaluna oman tyylin löytymisenä, ja jossain vaiheessa oot huomaamattasi oppinut millaiset vaate- ja asusteyhdistelmät ovat just sun makuun ja sopivan tyylisiä.

Vierailija

Lisäksi kun menet sinne vaatekauppaan (erityisesti jos olet yksin), niin tule vaikka ulos sovituskopista ja katso itseäsi tarpeeksi kaukaa peilistä, niin siis että et katso peilikuvaa liian ylhäältä, vaan näet itsesi "suoraan". Näin näät paremmin, onko esim. hameen pituus tai housujen lantion korkeus imarteleva vai leventääkö/lyhentääkö se sinua. Itse ainakin huomaan aina vasta valokuvista, kuinka leveältä näytänkään tietyissä vaatteissa, vaikka luulen näyttäväni tosi hyvältä.

Vierailija

Kampaajalle lähtisin ensin. Kun hiuksiin on leikattu kaunis, omiin kasvonpiirteisiin sopiva malli ja väri on oikea ihonsävyyn sopiva, pääsee jo pitkälle.

Vierailija

Miksi et muuten käytä niitä vaatteita, joista pidät? Kaikkea ei tarvitse olla kerralla, mutta voisit vaikka korvata harmaan villatakin värikkäällä.

"rakastan trendejä, kirkkaita värejä ja upeita tyylejä."

Vierailija

Hyvä iho, hyväkuntoiset hiukset, ja kasvoihin sopivan malliset, luonnollisen näköisesti täytetyt kulmakarvat tekee jo tosi paljon.

Mä käytin ennen lähes pelkästään tummia vaatteita koska jotenkin pelkäsin "näkyä", mutta huomasin että koko olemukseni piristyi hurjasti, kun rupesinkin rohkeesti käyttämään kirkkaita värejä :)

Vierailija

Unohda trendit ja trendikkyys. Klassinen pukeutuminen, meikki ja kampaus kantavat pidemmälle. Klassisuuttakin voi päivittää tähän päivään, se ei ole aina Burberry-neuletta ja helmikoruja!

Vierailija

Itse tykkään pukeutua väriteemoin. Usein minulla on esim. Valkoiset kengät, mustat farkut, valkoinen yläosa sekä musta takki.
Joskus kun käytän kirkkaita värejä ja jos hiukset on kiinni, panostan pieniin yksityiskohtiin, esim. Ponnari samaa väriä kuin paita.
Neuleet ja siistit villapaidat sopii syksyyn ja farkkujen pariksi.

Vierailija

Hmm. No, käynti kampaajalla, meikkivaraston päivittäminen ja meikkaamisen opettelu tekee jo paljon. :) 

Vaatekaappi: käy läpi vaatevarastosi, heitä vanhat, rikkinäiset ja vääränkokoiset (tai muuten käyttämättömät vaatteet) pois ja/tai kiertoon. Hanki muutamia hyvin istuvia perusvaatteita, joita on helppo yhdistellä keskenään. Sitten kun perusrunko on kunnossa, on helppo täydentää sitä ajankohtaisilla ja mieluisenvärisillä vaatteilla. Ja kysy ihmeessä myyjiltä apua!

Asusteita ja koruja kannattaa hankkia, koska niillä saa helposti ilmettä muutettua. Ja mihin minä satsaisin aivan erityisesti: kenkiin! Minä olen huono ostamaan kenkiä, joten ostan yleensä moneen asuun sopivat hieman korolliset kengät, jotka ovat hyvät jalkaan. Olisihan ihana omistaa kunnon megakorkkareita, mutta on tullut liian monet kerrat todettua, että niillä kävely on todella kivuliasta. :s Lämpimät ajat käytän yleensä mustia hieman korollisia avokkaita, syksyn tullen siirryn korollisiin nilkkureihin. Tietenkin omistan myös lenkkikenkiä ja kaupungille sopivia pienempikorkoisia kävelykenkiä... mutta minun kenkälogiikkani: 1. kengillä pystyy kävelemään ja 2. kengät ovat tilaisuuteen sopivat. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat