Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämälle tarkoitus?

Vierailija

Huhhuh. Olen parikymppinen keskivaikeasti masentunut nainen. Lääkkeiden avulla pystyn käymään töissä, mutta muuten elämäni ei ole hääppöistä. Olin ennen tosi ahkera, oli korkeat tavoitteet elämälle ja lukion ohella jaksoin käydä töissä ja harrastaa.

Mutta kyllä vaan on elämä parissa vuodessa muuttunut. Yritän nyt vain jaksaa käydä töissä ja parantua, etten olisi taakka kenellekään, mutta elämänhaluni ei ole palannut. Mahdollisuudet olisi vaikka mihin, mutta enää minua ei kiinnosta opiskella mitään alaa. Elämälle ei vain löydy tarkoitusta vaikka etsin.

Onko täällä kohtalontovereita? Miten te olette keksineet mikä teitä kiinnostaa?

Kommentit (2)

Vierailija

Olen sinua paljon vanhempi. Olen kamppailut elämän mielekkyyden kanssa nuoruudesta lähtien. Onnettomuudekseni opiskelin nuorena itselleni hyvin huonosti sopivan ammatin. Se vaikeutti elämääni ihan niinkin perustavista asioista kuin kumppanin löytymsestä ja perheen perustamisesta lähtien. Asiat tuntuivat menevän aina vain entistä tiukemmin solmuun. Aika kliseistä (mutta niihin kai usein kiteytyy elämän totuuksia), olen löytänyt mielekkyyttä elämään pienistä asioista. Yritän tunnistaa, mikä tuntuu oikealta valinnalta minulle, yritän huomioida muut, aistin luonnon kauneutta. Yritän elää tässä hetkessä. Menneisyydelle ei voi mitään. On tämä hetki. Elämällä tämä hetki parhaalla mahdollisella tavalla on mahdollista luoda hyvä eilinen päivä. 

Onnea sinulle! Olet nuori. Elämällä on tarjottavana paljon. Ole avoin mahdollisuuksille. 

Vierailija

Täällä myös yksi vanhempi sinua ja painin samojen asioiden kanssa. Mistä löytää elämän mielekkyys kun työasiat on menneet täysin häränpyllyä. Olen keskivaikean masennuksen kanssa kamppaillut jo vuosia. Työssä olo ei tunnu onnistuvan väärän alavalinnankaan takia. 

Itse saan välillä nautintoa ihan pienistä asiosta. Hyvä päiväkahvi. Kiva blogi tai lehti. Hyvä ruoka. Aurinkoinen ilma ja kirpeä syyssää. Ihan pienet asiat on se juttu mikä tekee elämisestä elämisen arovoista. Onneksi asumme Suomessa. Täällä voi masentua ja silti olla jotenkuten kiinni elämässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat