Miltä lude näyttää?

Vierailija

Olin kesällä kaverin mökillä yhden yön ja yön aikana minua oli purrut ilmeisesti lude (!) sillä pieniä puremajälkiä oli kolme rivissä. Kotiin päästyäni siivosin kyllä kaiken ja pesin vaatteet mitä oli mukana ja saunotin vielä laukut yms. Noin kuukausi sen jälkeen heräsin yöllä siihen kun jokin vipelsi jalallani, olin kuitenkin niin poikki että huitaisin sen pois ja nukahdin. Löysin sängystä pari pv sen jälkeen kuolleen ötökän palasina. Ruumis näytti siltä että siitä olisi irronnut 8 jalkaa, jolloin epäilin sitä tietenkin hämähäkiksi (taitaa olla ainut hyönteinen millä on se 8 jalkaa) Nooo, tänään sitten, noin kuukausi jälleen tuosta, löysin sängystä 2 ötökkää palasina. Toinen samanlainen kuin aiemmin löytämäni, toinen taas litteä ja pyöreähkö. Pienemmän (hämisepäilyn) koko n. 0,2-0,3mm ja isomman litteän koko n. 0,3-0,5mm. Molemmat siis kuolleina, jalat irronneet yms. Väriltään tummanruskeita, hajoavat kun puristaa kasaan.. YÖK.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hei,

Meille tuli luteita viime syksynä ulkomaan matkalta ja kyllä tuo nyt valitettavasti luteelta kuulostaa. Olen läpikäynyt sen helvetin joten tässä mun neuvot sulle:

- Toimi heti! Siis nyt heti!

- Lude lisääntyy nopeasti ja koko ajan joten äkkiä torjunta paikalle ennen kuin kanta räjähtää käsiin, itse et saa niitä pois.

-Torjuntoja tehdään 2 krt ja hinta n. 200-400€/kerta.

-Soita heti Rentokill- torjuntayritykseen (paras ja samalla myös edullisin, usko mua tässä!) Antavat sulle neuvoja miten toimia mutta jos haluat jotain neuvoja niin kerron mielelläni, sillä asiasta on hankalaa löytää tietoa. Me pääsimme niistä nopeasti eroon mutta se vaatii aika paljon myös omaa viitseliäisyyttä.

- Nyt heti puhelin käteen!

Vierailija

Puremia ei siis ole enää tullut. Enkä ole saanut niitä ötököitä kiinni öisin valoja päälle laittamalla enkä myöskään sängyn jalkoihin kieritettyyn teippiin ole saanut ketään jäämään.

Vierailija

Näillä ötököillä on jalkojen paikkoja tosiaan 8 ja aivan vieri vieressä. Luteella näyttäisi olevan 6 jalkaa ja ei ihan niin lähekkäin..

Vierailija

Googlaappa lintukirppu ja sen puremat.

Lude on melkein sentin mittainen.

Hämähäkki ei ole hyönteinen. Hyöneiset ja hämähäkkieläimet erottaa juurikin jalkojen määrästä, hämähäkillä on 8 ja hyönteisillä 6.

Vierailija

Siksi epäilyttää ettei olisi luteita! Olen laittanut myös sängyn jalkoihin teippiä, eivät ole siihen jääneet kiinni.. Mitään ulostejälkiä tms ei ole. Mihin muualle voin linkata kuvan kuin aijaacomiin kun se on kaatunut?! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siksi epäilyttää ettei olisi luteita! Olen laittanut myös sängyn jalkoihin teippiä, eivät ole siihen jääneet kiinni.. Mitään ulostejälkiä tms ei ole. Mihin muualle voin linkata kuvan kuin aijaacomiin kun se on kaatunut?! 

http://tinypic.com/

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat