Minua vihjattiin työpaikalla rasistiksi koska sanoin etten pidä...

Vierailija

...mustista tai ruskeista nahkasohvista! Oikeasti!

Sanoin että etsin vaalean harmaata tai luonnonvalkoista uutta nahkasohvaa koska haluan olohuoneestani tilavamman näköisen, ja että minun mielestäni musta ja ruskea nahka on muutenkin aika ruman näköistä. Yksi työkaveri heitti heti siihen että "olipa rasistinen kommentti" ja luulin että pilailee, muttei pilaillut!! Ei ole puhunut minulle mitään tuon jälkeen, koko viikon aikana! Sillä on itsellä vaalea kangassohva, luulin että otti siitä nokkiinsa jos hänellä olisi sattunut olemaan tumma nahkasohva, mutta ei ollut siitä kyse.

Meneekö tämä nyt vähän överiksi täällä Suomessa että mitään "poikkeavaa" tai omaa mielipidettä ei saa enää sanoa, muuten joku näkee heti rasistipeikkoa joka puskassa? Koko ajan täytyy varoa sanojaan ettei vahingossa loukkaa ketään tai aiheuta mielipahaa?? Ärsyttävää touhua.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kyse on uskovaisuudesta silloin ns heikot mielet turvautuvat valmiiseen oppiin joka määrää heitä. Minua ei kiinnostaisi pätkääkään ja sanoisin seuravaalla kerralla että, kysy kiinnostaako? Valitettavaa on ihmisessä juuri tämä sisään rakennettu hukassa oleminen itselleen ja ja muille valehtelu jotta voisi nostattaa itseään mieliukuvitus maailmassa hyveelliseksi muita keinotekoisesti paremmaksi. Ongelmahan on juuri ihmiset ja uskonnot. Tosin sääli, olisi se jota tuntisin työkaveriasi kohtaan. En kyllä mistään sohvan väristäkään keskustelisi. 

Vierailija

Suomalaiset saavat nyt tikustakin aikaan rasismia ja leimaavat muita minkä ehtivät, ihan kuin heillä ei olisi parempaa tekemistä tai sanomista tai toisten nimittelyä. Uusi muotisana ilmeisestikin ja kun on niin hieno ulkomainen sana vielä kaiken lisäksi niin pakko käyttää?

Olen kuullut että monessa suomalaisperheessäkin nimitelty omia perheenjäseniä rasisteiksi, jos ovat olleet sitä mieltä että Suomen rajat ovat jo olleet liian avoimet. Onko tämä valtion harjoittama politiikka oikeasti jopa perheriitojen arvoista?

Ihmiset eivät ymmärrä että "suvakin" ja "rasistin" väliin mahtuu sellainen termi kuin "realisti". En ole törmännyt yhteenkään rasistiseen ihmiseen Suomessa vaikka kaikki huutelee rasistia oikealle ja vasemmalle.

Rasismia on sellainen jota esimerkiksi USAn Kalifornian osavaltiossa on vähän aikaa sitten tehty, eli naisvankilan mustaihoisia naisia on pakkosteriloitu eli käytännössä on rotusäädelty! Sitten samaan aikaan täällä huudetaan että suomalaiset olisivat muka maailman rasistisin kansa, just joo.

Vierailija

Öhöm... Yleensä ihmisillä on joku syy olla huolissaan jos muut pitävät heitä rasisteina. Esim se että oikeasti olet rasisti, muutenhan et tekisi noin isoa numeroa turhasta heitosta. Mun mielipide! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Öhöm... Yleensä ihmisillä on joku syy olla huolissaan jos muut pitävät heitä rasisteina. Esim se että oikeasti olet rasisti, muutenhan et tekisi noin isoa numeroa turhasta heitosta. Mun mielipide! :)

Öhöm... Eiköhän perimmäinen syy ole siinä, että rasismin huuteleminen joka paikassa on aiheuttanut sanalle inflaation ja sen seurauksena sanan käyttö on nykyään lähinnä vitsi?

Vierailija

Yksi vitun hailee, jos joku hattarapää länkyttää rasismista. Asioista saa ja pitää keskustella, noilla tyhjän huutelijoilla ei ole mitään annettavaa keskusteluun muutenkaan, joten jos tukkivat turpansa rasismi-kortin käytön jälkeen niin siinäpähän heilutelkoot.

Vierailija

No kun ei ole provo, olisi mielestäni käynyt provosta koska niin uskomaton tapaus että vieläkin sulattelen sitä!

Jotkut ovat nähtävästi vaan sellaisia että ottavat nokkiinsa ihan kaiken. Toivottavasti kukaan meidän asiakkaista ei sano mitään loukkaavaa puhelimessa esim. väärän värisestä tuotteesta, tuommoiset kieltäytyvät kohta puhumasta heillekin.

-AP-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisena joka omaa sukujuuret ulkomailta pakko sanoa; vain rasistit itse pitävät rasismia "vitsinä."

Niin, ja mukarasismin mukauhrit sitä joka käänteessä huudellessaan tuhoavat sen sanan voiman ja samalla sumentavat sen oikean merkityksen.

Jos suomen kansa on tyytymätön suomen hallituksen kykyyn hoitaa pakolaisasia edes jonkinlaisella järjellisellä tavalla, leimataan kansa rasisteiksi. Siis hallitusta arvostellessasi olet rasisti.

Rasisti-sanan käytön laajentaminen koskemaan kaikkea arvostelua on vitsi.

Rasismi ei ole vitsi, rasisti-sanan käyttö väärässä kontekstissa on vitsi.

Vierailija

Kohta tämä menee täällä takahikiä-junttilassa niin pitkälle että jos perhe ottaa vaalean värisen lemmikkieläimen niin naapuri alkaa huutamaan rasistiksi että miksi musta koira tai kissa ei kelvannut?

Miettikää nyt sitäkin että Suomessa lopetettiin jopa karkkipaperi jossa tekaistun lakritsimiehen pää koska se oli rasistinen!

Tai että ne possun näköiset betoniporsaat poistettiin pääkaupunkiseudulta koska ne siat olisivat loukanneet muslimeja (vaikka muslimien mielestä ne oli olleet hauskoja koska heillä on lasten satukirjoissa piirrettyjen possujen kuvia muiden eläinten ohella).

Vierailija

Aiemmin tykättiin puhua allergioista, että kun on sitä ja tätä allergiaa. Se on hieno ulkomaisperäinen sana joka kerää huomiota ja oli pitkään suosiossa ja kaikilla piti olla se koska silloin ihmistä kuunneltiin ja ymmärrettiin, ja sana koki lopulta inflaation ja kaikki viis veisas toisten allergioista.

Sama rasisti-sanan kanssa, nyt sitä pitää viljellä koska suomalaiset ovat vihdoin oppineet uuden ajankohtaisen sanan 20 vuoden jälkeen eli jos on eri mieltä asioista tai jos äänestit väärää puoluetta niin on rasisti.

Vierailija

Kokkiystäväni kertoi hauskan tarinen allergioista. Seitsemän hengen seurue tuli päivälliselle ravintolaan ja jokaisella oli sitä sun tätä allergiaa. No, kaikille valmistettiin ateria huomioiden jokaisen allergiat.

Jälkiruokana kaikki söivät makoisaa mansikkakakkua. Eihän se allergia tietenkään koske jälkiruokaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat