Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarhantäti aikoo laittaa lapsen ulos ilman hanskoja, kun ulkona pakkasta?!!!

Mirja- Riikka
08.10.2015 |

Siis nyt on pakko ihmetellä ja kysyä mitä muut ajattelevat moisesta ja mitä pitäisi tehdä, kun vein lapsen kiireessä aamulla hoitoon ja perillä huomasimme, että hän jättikin hanskat eteiseen, kun alkoi vielä niistämään nenäänsä kotona ennen lähtöä ja riisui hanskat pois.

Kerroin tästä hoitajalle ja sanoin  etten enää ehdi niitä hakemaan joten saisiko hän varahanskat tms. niin hoitaja vain kuittasi ylimalkaisesti, että " Varahanskoja ei ole joten toivottavasti tyttö pärjää kun ulkonaa on todella kylmä. Me kun ulkoilemme joka säässä."

Siis herranjumala! Missä maalaisjärki!? Eikö voi tehdä poikkeusta silloin ja lapsi jäädä sisään jos kerran on sellainen tilanne ettei voi pärjätä ulkona?  Saman hoitajan käytös on muutenkin ihmetyttänyt viime aikoina, kun tiuskii lapsille ja vaikuttaa niin välinpitämättömältä. Mitä mieltä muut, olenko väärässä vai annanko palautetta tästä?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tilanteesta päiväkodin johtajalle. Ei kuulosta sopivalta käyttäytymiseltä hoitajalta. Ei varmastikaan ole kiva viedä lasta päiväksi hoitoon, jossa on tuollainen tyyppi.

Vierailija
2/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sitten muistat ne hanskat tai tuot itse varahanskat päikkäriin. Mutta eiköhän ne jostain sun tytölle jotkut tumput kaiva, kunhan pelotteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä antanut suoraa palautetta heti paikan päällä. Kertonut, että jos niitä varahanskoja ei ole, niin lasta ei sitten ulos viedä. Piste. Ja jos ämmä olisi vielä alkanut urputtaa, olisin kutsunut johtajan paikalle setvimään tilannetta. Kuulostaa kaamealle hoitajalle.

Vierailija
4/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?! Aivan järkyttävää toimintaa! Kyllä kai nyt päiväkodissa jossain on yhdet varahanskat joita lapsi voisi lainata. Osoittaa vain hoitajan välinpitämättömyyttä ja laiskuutta kun ei viitsi nähdä sen verran vaivaa, että kävisi kysymässä edes toisilta ryhmiltä varahanskoja sillä jokaisessa päiväkodissa on ns. varavaatelaatikko.

Vierailija
5/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä aina voi noin tehdä että jos joku ei jostain syystä voi ulkoilla niin sitten koko ryhmä pysyy sisällä (harvassa päikkäriss on henkilökuntaa niin paljon että voisi jakaa osaa ryhmästä sisälle ja ulos). Itse olen kesken päivänkin tuonut vaatetta päikkäriin kun ei ole ollut jotain.

Vierailija
6/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti hoitaja on kyllästynyt välinpitämättömiin vanhempiin. Sitähän sinäkin olet, koska et ole vaivautunut viemään lapsellesi edes varahanskoja päiväkotiin. Tietysti hoitaja ilmaisi mielipiteensä rumasti töksäyttäen, se ei ole sopivaa käytöstä työpaikalla koskaan. Jos aiot keskustella asiasta päiväkodin johtajan kanssa, hän tulee varmasti kertomaan sinulle, että on sinun velvollisuutesi huolehtia, että lapsellasi on tarvittavat varusteet, myös varahanskat ja muut varavaatteet. Et voi luottaa siihen, että päiväkodissa on loputon varasto kaikkia mahdollisia vaatteita.

Vierailija
7/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä antanut suoraa palautetta heti paikan päällä. Kertonut, että jos niitä varahanskoja ei ole, niin lasta ei sitten ulos viedä. Piste. Ja jos ämmä olisi vielä alkanut urputtaa, olisin kutsunut johtajan paikalle setvimään tilannetta. Kuulostaa kaamealle hoitajalle.

Miksi tällaiset minä-minä mammat laittaa lapsiaan päiväkotiin? Hoitakaa itse kotonanne jos omilla ehdoillanne haluatte kasvattaa. Jos taas päätätte laittaa päiväkotiin, siellä toimitaan päiväkodin ehdoilla.

Vierailija
8/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti hoitaja on kyllästynyt välinpitämättömiin vanhempiin. Sitähän sinäkin olet, koska et ole vaivautunut viemään lapsellesi edes varahanskoja päiväkotiin. Tietysti hoitaja ilmaisi mielipiteensä rumasti töksäyttäen, se ei ole sopivaa käytöstä työpaikalla koskaan. Jos aiot keskustella asiasta päiväkodin johtajan kanssa, hän tulee varmasti kertomaan sinulle, että on sinun velvollisuutesi huolehtia, että lapsellasi on tarvittavat varusteet, myös varahanskat ja muut varavaatteet. Et voi luottaa siihen, että päiväkodissa on loputon varasto kaikkia mahdollisia vaatteita.

Joo, kyllä kaikki ovat välinpitämättömiä jos joskus unohtaa jotain. Voi jehveli sun kanssasi. Työntekijän käytös oli asiatonta, lapsen ei pitäisi joutua kärsimään unohduksen takia. Aivan satavarmasti olisi päiväkodista löytynyt hanskat, vaikka sitten jonkun toisen lapsen varahanskat. Meillä oli aamulla 8 astetta pakkasta, itsellä oli tumput kädessä ja silti sormia paleli vaikka olin ulkona vain hetken.

Vierailija
9/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lapsi sitten kotiin, jos ei ole säähän sopivia varusteita. Piste.

Onko ylivoimaista yrittää ymmärtää, että se oma kullannuppu ei ole päiväkodin ainoa hoidettava ja varusteet ovat vanhempien vastuulla. Varavaatteiden vieminen päiväkotiin on kerrottu varmasti jo alkuinfossa tai viimeistään pk:n vanhempainillassa. Useimmista päiväkodeista löytyy ilmoitustaululta lista, jossa tarvittavat varusteet kerrotaan, joissakin listat tulevat jopa sähköpostiin.

Vierailija
10/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että sun tytölläkö on käytössään yhdet ainoat hanskat päikkärissä? Etkö ole vienyt mitään varavaatteita?? Ja aikuisen vastuulla on katsoa että lapsella on asianmukaiset vaatteet jo kotoa lähtiessä: ei todellakaan noin kuten teillä näkyy olevan että "lapsi unohti ne kun niisti nenää".

Vierailija
11/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsella ole omia varahanskoja päiväkodissa? Kyllähän ne hanskat voi kastuakin jne.

Oletteko muutenkin varavaatteiden suhteen välinpitämättömiä? Luulisi ettei yhden ainoan unohduskerran jälkeen noin sanoisi.

Vierailija
12/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä kaikki ovat välinpitämättömiä jos joskus unohtaa jotain. Voi jehveli sun kanssasi. Työntekijän käytös oli asiatonta, lapsen ei pitäisi joutua kärsimään unohduksen takia. Aivan satavarmasti olisi päiväkodista löytynyt hanskat, vaikka sitten jonkun toisen lapsen varahanskat. Meillä oli aamulla 8 astetta pakkasta, itsellä oli tumput kädessä ja silti sormia paleli vaikka olin ulkona vain hetken.

Unohdit, että päiväkodissa pitäisi olla varavaatteet ja unohdit myös katsoa, että lapsellasi on hanskat kädessä kun lähditte kotoa. Päiväkodin syytä, totta kai. Voit uskoa, että lapsellesi kaivetaan jonkun kaverin varahanskat rikottavaksi ja sotkettavaksi, ilman hanskoja hän ei joudu ulos, vaikka kaikki pk:n varhahanskat ovat jo muille vilpittömien unohtajien vesoilla käytössä!

Vierailija
13/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä päiväkodissa on varmasti ne varahanskat jossakin. Suosittelisin kuitenkin, että toimitat varahanskat päiväkotiin. Ei yhtä lasta voi jättää sisään, koska se sitoo sinne myös yhden hoitajan.

Itse olisin hakenut ne hanskat sieltä kotoa.

Vierailija
14/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei koskaan siitä pidä kärsiä, jos vanhempi on huolimaton. 

Se on ehdoton periaatteemme tässä päiväkodissa, jossa työskentelen. Totta kai joka päiväkodista varahanskat löytyy. Itse asiassa löytyy kuravaatteet, kumpparit, villasukat ja ihan mitä vain tarvittaessa. 

Eli vaikuttaa, että olet suututtanut henkilökunnan jo aikaisemminkin. Ei kukaan muuten noin sanoisi. 

Vierailija
15/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin on pakko ihmetellä, millainen äiti mahtaa olla, jos lapsella ei tähän vuoden aikaan ole päikkärissä varahanskoja tai on niin kiire, ettei niitä ennätä hakea kotoa.

Lapsellani on AINA varavaatteita päikkärissä ja jo elokuussa pakkasin reppuun varahanskat ja pipot ja muuta lämmintä, vaikka niitä ei ole tarvittu.

Ja missä päiväkodissa on niin paljon henkilökuntaa, että osa lapsista voi leikkiä sisällä ja toinen ryhmä ulkona, puhumattakaan henk.kohtaisesta hoitajasta, kun muut lapset ovat ulkona.

Joskus hoitaja pyysi lainata lapseni varapipoa ja hanskoja eräälle lapselle, kun lapsi tuli päiväkotiin puolipukeissa ja sille tielle varavaatteeni jäivät, vaikka hoitaja oli pyytänyt niitä monta kertaa vanhemmilta, ainoastaan kulahtaneet hanskat tulivat perille, jotka eivät olleet edes meidän. Lopulta hoitaja ehdotti maksavansa omasta pussistaan meille aiheuttaman vahingon, mutta eihän se ollut edes hoitajan vika, vaan vastuuttoman vanhemman, joka toi päiväkotiin puolipukeisen lapsen. Ja näitä sattuu kuulemma usein ja siksi eivät mielellään lainaa toisten vaatteita, kun lapsen omat vanhemmat ovat niin huolettomia.

Vierailija
16/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit, että päiväkodissa pitäisi olla varavaatteet ja unohdit myös katsoa, että lapsellasi on hanskat kädessä kun lähditte kotoa. Päiväkodin syytä, totta kai. Voit uskoa, että lapsellesi kaivetaan jonkun kaverin varahanskat rikottavaksi ja sotkettavaksi, ilman hanskoja hän ei joudu ulos, vaikka kaikki pk:n varhahanskat ovat jo muille vilpittömien unohtajien vesoilla käytössä!

En ole ap, otin vaan muuten kantaa asiaan. -8

Vierailija
17/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävästi sanottu ja ottaisin asian kyllä puheeksi vielä uudelleen. Hoitajan asenne on kuitenkin luultavasti kummunnut siitä kun lukuisista kehoituksista huolimatta osa perheistä ei vaan kykene tuomaan lapsille edes alkeellisimpia varusteita ulkoiluun säänvaihtelut huomioon ottaen. En usko teidän olevan sellainen perhe kuitenkaan, unohduksia sattuu kaikille mutta tämä unohdus kyllä osoittaa sen miten tärkeää olisi viedä päiväkotiin ainakin yhdet varakappaleet kaikkia vaatteita. Eli huomenna viet kahdet hanskat sitten, toiset jää varalle kaappiin/lokeroon ja niin ei haittaa jos unohtuu aamulla hanskat kotiin :) 

Luulen että lapsesi sai varahanskat käteen mutta niitä voi olla joissain päiväkodeissa todella niukasti ja ne ovat usein yksinkertaisia villatumppuja jotka eivät kestä märkää. Lähtökohtaisestihan se on AINA vanhempien vastuulla varustaa lapsi sopivin vaattein hoitopäivän eri tilanteisiin eikä unohdus/huolimattomuus poista sitä vastuuta vaikka inhimillistä onkin. 

Mutta tosiaan niinkuin aluksi sanoin niin ottaisin kyllä asian vielä esiin joko tämän kyseisen hoitajan kanssa tai sitten jonkun muun. Hoitajan tökeryys ei millään muotoa poista sitä asiaa että virhe oli sinun mutta ei silti tarvitse puhua törkeästi ja "uhkailla" tuolla tavalla. Semmoista ei voi vaatia että varusteiden puuttuessa lapsi saisi jäädä sisään kun muut ulkoilevat, sisään jäävillä työntekijöillä on omat työnsä jotka sinä aikana pitää hoitaa ja jos lapsi ei syystä tai toisesta kykene osallistumaan päiväkodin toimintaan eli siinä kohtaa ulkoiluun niin hänen paikkansa on jossain muualla kuin päiväkodissa :) Esim lapsen sairastuessa lapsi tietenkin jää sisään odottamaan että hänet haetaan kotiin mutta näissä tapauksissa usein onkin vaatimus että sairas lapsi on noudettava puolen tunnin kuluessa jolloin työntekijä ehtii vielä tehdä ne työnsä pikaisesti ennen kuin lapset tulevat sisään. 

Vierailija
18/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en unohtanut katsoa, että lapsella on hanskat kun lähdimme. Olin ne juuri pukenut mutta itse riisui ne sen jälkeen ja tepsutteli jo etukäteen autoon enkä nähnyt tilannetta. Mutta tässhän on kyse nyt juuri siitä, että vahinkoja joskus sattuu, kun en ole valitettavasti täydellinen ihminen mutta päiväkodissa sitä täydellisyyttä näköjään vaaditaan eikä jouston mahdollisuutta tilanteissa ole. Minä kun kuitenkin luulin, että he ovat siellä töissä meitä varten, jotta pääsemme työhön ja lapsia varten jotta pääsevät hoitoon.  Mutta näin ei olekaan vaan meidän vanhempien pitää koko ajan hyppiä hoitohenkikökunnan mukaan ja ymmärrystä ja joustoa erilaisiin vaihtuviin tilanteisiin joita elämä jokaiselle  työssäkäyvälle vanhemmalle joskus heittää ei heillä ole.

Huomenna vien kolmet uudet varahanskat ja samoin kengätkin, etteivät vaan vie sukkasilleen ulos jos jostain syystä kengät olisivat kadoksissa.

Vierailija
19/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, otin vaan muuten kantaa asiaan. -8

'

Ehkä en ole välinpitämätön vaan rahaton. Mulla ei ole varaa ostaa lapselle kolmia varahanskoja hoitoon! Yksienkin ostaminen teki tiukkaa!

Vierailija
20/83 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaiset minä-minä mammat laittaa lapsiaan päiväkotiin? Hoitakaa itse kotonanne jos omilla ehdoillanne haluatte kasvattaa. Jos taas päätätte laittaa päiväkotiin, siellä toimitaan päiväkodin ehdoilla.

Minä-minä mammat?! Eikö siellä päiväkodissa ollakaan töissä meitä vanhempia varten? Eikö se juuri ole heidän tehtävänsä? Hoitaa meidän lapsia jotta pääsemme työhön? Muistutan, että heillä ei olisi työtä jos me kaikki hoitaisimme lapsemme kotona! He ovat siellä meitä varten, me emme ole heitä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän