Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teitä lähestytty epämiellyttävästi tai lähdetty seuraamaan?

Vierailija
08.10.2015 |

Minua on monta kertaa, viimeksi eilen Kampissa kahteen eri kertaan jotkut miehet huutelivat perään ja lähtivät seuraamaan. Onneksi siellä oli muitakin ihmisiä. Ahdistavinta on se, jos on lähtenyt baarista ja joku rupeaa seuraamaan. Nykyään menen aina taksilla kotiin...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, paikkakunta Tampere. Mä lähden aina taksilla baarista jos ei ole mies mukana.

Vierailija
2/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se mitä kutsutaan lehtiuutisissa seurueeksi on lähestynyt ja alkanut kysellä kummallisia kysymyksiä ja pyytänyt kännykkää lainaksi. Siis vaikka seurueessa on ollut monta jäsentä, on silti kysytty kännykkää lainaksi ikään kuin kellään seurueessa ei muka olisi kännykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.Olen liikkunut yksin yöllä ulkona tuhansia kertoja ja kävelen baarista kotiin. N21

Vierailija
4/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Useita kertoja on lähdetty seuraamaan ja/tai kyselty puhelinnumeroa tai osoitetta, kerran on tultu hississä halailemaan.

Baarissa vain kerran (en juuri koskaan käy baareissa), kaikki muut ovat tapahtuneet päivällä joko työmatkalla tai kaupungilla asioidessa.

Yleensä tilanne on alkanut siten, että mies on ensin kysynyt tietä jonnekin tyyliin, 'hei, tiedätkö missä on kirjasto'. Kun olen neuvonut tien kysyttyyn paikkaan on tyyppi lähtenyt seuraamaan ja alkanut tivaamaan puhelinnumeroani ja tiedustelemaan missä asun.

Siksi en enää vastaa jos joku tuntematon tulee kyselemään jotain.

Se hissihalailija ei puhunut mitään, kävi vaan yhtäkkiä käsiksi.

En usko että pukeutuminen olisi syynä. Esim. se hissihalailu tapahtui kun olin pukeutunut sadeviittaan ja minulla oli pyöräilykypärä päässä.

Yleensä pukeudun farkkuihin ja tavalliseen t-paitaan + johonkin neuletakkiin tai muuhun takkiin. Meikkiä en käytä juuri lainkaan.

Työskentelen miesvaltaisella alalla eikä minulla töissä ole koskaan ollut mitään ongelmia miesten kanssa. Joskus joku on ollut ihastunut, mutta ei ole alkanut ahdistelemaan.

Työkaverien mielestä olen ystävällisen näköinen, mutta ei kait sen pitäisi provosoida ketään seuraamaan tai muuten ahdistelemaan.

Asun Oulussa.

Vierailija
5/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään tulee ainakin neljä juttua mieleen.

Tuota kännykän pyytöä on käynyt. Ihan pokkana väittivät, ettei kellään kyseisestä 5-7 hengen porukasta ole akkua. Kun sanoin, että puhelin jäi kotiin, perään huoriteltiin. Olin tuolloin varhaisteini. Tapahtui Koivukylässä Vantaalla.

Kerran yöbussista poisjäädessäni joku 30+ mies lähti seuraamaan. Käveli mut kiinni, höpötti jatkuvasti. Riuhtaisi kädestä kiinni ja "pakkohalasi". En meinannut millään päästä sen otteesta. Pyysi mua koko ajan sen kotiin. Näytin niin yksinäiseltä ja hellyyttä kaipaavalta kuulemma. *oksetus* Taisi vielä pussata poskellekin. En muista, miten pääsin tilanteesta pois. Tapahtui Mellunmäessä Helsingissä.

Kerran taas töistä lähdettyäni odottelin yöllä metroa Kontulan asemalla. Joku mies tuli tuputtamaan kannabista, sanoi, että näytän hänen vaimoltaan. Hän rakastaa vaimoaan, kun tämä salakuljettaa hänelle kannabista Marokosta. Mies seurasi kuin tipu emoa. Vuorotellen sanoi rakastavansa minua ja vuorotellen vihaavansa. Käyttäytyi hyvin aggressiivisesti.

Ja viimeisin tapahtui Helsingin keskustassa opiskelijabileiden jälkeen. Varsinaiset bileet järjestettiin kerhohuoneella, jonne sai tulla vain meidän tiedekunnan opisjelijoita. Siellä oli joku poika, joka tanssi todella oudosti. Oikeastaan se muistutti enemmän vain epämääräistä heilumista. En tiedä, mitä se oli ottanut. Häiritsevää oli, että se tuijotti mua koko sen ajan. Kun lähdin kävelemään juna-asemalle, tää poika lähti seuraamaan. Pilluahan se rupesi vonkaamaan. Kun sanoin, ettei kiinnosta, se tarrasi musta ja taas tapahtui taas tää kummallinen pakkohalausrutistus. Yritin huutaa ohi ajavalle partioautolle, että auttaisivat, mutta he eivät huomanneet. Lopulta kai vain riuhtaisin itseni ja juoksin karkuun. Onneksi jätkä oli niin kännissä, ettei pysynyt perässä. Sen puheista muuten huomasi, ettei se ollut meidän tiedekunnan opiskelijoita. Yritti tehdä vaikutuksen suoltamalla epämääräistä paskaa. En tiedä, miten oli päässyt sisään kerhohuoneelle.

Tää viimeisin oli muuten ainoa suomalainen. Just saying.

Vierailija
6/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää muuten ollu mamuja?

Vierailija
7/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä paljon hyviä puolia että näyttää ilkeältä ja julmalta kasvoista.

Vierailija
8/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut Helsingin keskusta-alueelta liikkuvilta tutuilta että nämä kyseiset turistiseurueet ottavat iPhone 6silla salaa tyttöjen ja naisten pyllyistä kuvia! Ällöttävää!!! Ei ole tarvinnut tuollaista ainakaan aiemmin täällä Suomessa pelätä. Eikö kukaan viranomainen, tulkki tms voi kertoa noille millaiset säännöt täällä on???

Vierailija
9/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maahanmuuttajia tai sotapakolaisia, vaan täällä aikaansa viettäviä turisteja lähinnä.

Vierailija
10/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on resting bitch face niin ei kukaan uskalla lähestyä.

Vierailija
11/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat joo...

Ap

Vierailija
12/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää aurinkolaseja silmillä niin ei näytä siltä että katsoisitte miehiin päin, sillä jos katsotte ja katseet kohtaa niin ne kuvittelee sen merkitsevän jotain.

Ruotsalainen musliminaistuttavani neuvoi minulle näin kun sanoin että minua usein pelottanut. Olen vaalea ja suht hento nainen joten siksi minua kai helppo lähestyä.

Vierailija
13/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran australiassa aboriginaalimies alkoi seuraamaan ja huutelemaan hävyttömyyksiä kun en suostunut antamaan hänelle 50 dollaria (noin 25 euroa niihin aikoihin). Aika monta bitch ja cunt sanaa sieltä lensi.

Vierailija
14/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, ja on, on ahdisteltu monta kertaa. Tuo peppujen kuvaaminen on yleistä, ja kuvaavat myös hameen alta portaissa, metrossa jne. Kuvaavat törkeästi myös suoraan naamaa, videoivat metrossa vaikkapa voileipää syöviä naisia jne. Olen joutunut jos jonkinlaisen jutun kohteeksi... Ahdistavaa.

Omalla kohdallani kaikki ahdistelijat (n. 8-10 kertaa muistan) ovat olleet keski-ikäsiä (todennäköisesti seksuaalisesti kieroutuneita ja/tai turhautuneita) miehiä. Siis itseäni 30+ vuotta vanhempia. Olen hoikka ja vaalea... Varmaan sitten heidän unelmiensa kohde. Ällöttävää joka tapauksessa.

Koskaan ei kuitenkaan ole sattunut mitään fyysisesti vakavaa - aina olen päässyt tilanteesta pakenemaan. Mutta tätä naisen elämä on länsimaassakin. Haluaisin pyytää anteeksi kaikilta mukavilta miehiltä joita säikyn varsinkin pimeällä, ette ansaitse sitä. Mutta en voi ottaa sitä riskiä että luottaisin teihin :(.

Vierailija
15/15 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viime aikoina, mutta aikoinaan kaverini iranilainen poikaystävä rupes stalkkaamaan mua jostain helvetin syystä, todella ahdistava kokemus kun ei tiennyt että mitä se vielä aikoo.