Iriitti, onko kokemusta opiskelijat, asiakaspalvelijat yms.
Oman läheisen puolesta kysyn. Ei ole uusi asia tässä suvussa, mutta miten te, jotka ette pääse laittamaan niitä alkuvaiheen tippoja säännöllisesti, olette ratkaisseet asiat. KVG ei kerro, jos joku löytää virallista tietoa. Eli jos on koulussa, missä on kaksoistunteja tai asiakaspalvelussa, mistä ei pääse tunnin välein, miten olette ratkaisseet asian? Tämä meidän lähipiirin tyyppi on sitä mieltä, ettei voi mennä kouluun 75-90 minuutin tuntien takia, koska tippoja pitää laittaa vähän väliä eikä kahden tunnin kokeeseen. Koulussa on kyllä yksittäisvessoja sitä tarkoitusta varten. Mun pitäisi nyt tässä saada teini kouluun...ei ole lintsaavaa sorttia muuten ja tunnollinen, mutta tunnollinen on sitten tässäkin.
Kommentit (9)
miehellä on iriitti usein ja hän joutuu olemaan aina 1-2 viikkoa sairaslomalla työn fyysisyyden ja tippojen laiton takia.
Miksi niitä tippoja pitää vessaan mennä laittamaan. Miehellä on myös iriitti pari kertaa vuoteen ja se laittaa niitä tippoja vaikka keskellä katua.
eiköhän voi poistua luokasta vessaan se vie sen viis minuuttua laittaa tipat silmään?
Ei se vie edes viittä minuuttia. Minäkin laitan tipan ihan missä vain. Mutta jos iriitti on molemmissa silmissä, ja joutuu käyttämään myös laajennustippoja, voi koulunkäynti kyllä olla aika hankalaa, kun lukeminen ei onnistu!
Tietenkin menee kouluun, tunnilta voi poistua vessaan laittamaan tipat, jos ei kerran kehtaa laittaa niitä siellä luokassa.
No tuotahan minä sanoin, että opeille voi kyllä sanoa. Aiemmin on onnistunut, mutta nyt ilmeisesti jännittää tai pelkää jotain opea. Ei tykkää koko luokan nähden sitä tehdä. Huom: teini...
Töistä (asiakaspalvelua, jossa tuijotetaan näyttöä lähes koko ajan) joutuu ottamaan saikkua ainakin sen ekan viikon aina kun iriitti iskee. Olen usein yksin vuorossa, jolloin en voi lähteä takahuoneeseen laittamaan tippoja eikä tulisi kuuloonkaan koskea tulehtuneeseen silmään pesemättömällä kädellä, jolla olen koskenut esim. rahoja tai näppistä.
Ymmärrän kyllä, että asiakaspalvelussa on mahdotonta olla tuon ensimmäisen viikon ajan. Mutta noin muuten: silmään ei tarvitse koskea tippoja laitettaessa. Eikä iriitti ole bakteeri- eikä virustulehdus, vaan autoimmuunisairaus. Ja kosteuspyyhkeet on keksitty käsien puhdistukseen. Mutta asiakaspalvelussa kyllä toivotonta.
No tulipas sekava viesti, kun poistelin tunnistettavia tietoja. Siis tippoja pitää laittaa ensimmäisen viikon ajan tunnin välein. En löytänyt googlella mitään virallista vastausta siihen, että jos ei ole mahdollista, mitä sitten.