Mihin kohteeseen olet tehnyt ekan ulkomaanmatkasi, siis itse varasit yms?
En oo kauheasti reissaillut saati itse varaillut muita kuin risteilyjä :) ja tekisi mieli viedä teini jonnekin. Turusta pääsisi Gdanskiin suoraan eikä hintakaan olisi kuin muutaman satasen meiltä molemmilta. Ehkä sitä uskaltaisi..?
Kommentit (24)
Uskalla vaan :).
Minun ensimmäinen oma matka taisi olla Korfulle 90-luvun alussa. Lankapuhelimella soitin matkatoimistoon lehdessä olleen äkkilähtöilmoituksen perusteella.
Dubrovnikiin taisi olla eka itse varattu lentomatka. Eipä siinä mitään sen kummempaa ole kuin laivaristeilynkään varaamisessa. Jos varaa lennon ja aikoo yöpyä, pitää sitten myös varata erikseen majoitus. Ensikertalaiselle valmismatkan (sisältää lennot, lentokenttäkuljetukset sekä majoituksen) varaaminen on helpointa. Esim. Aurinkomatkat, Finnmatkat ja mitä näitä nyt on matkanjärjestäjiä monia muitakin.
Varmaan ihan eka itse varattu matka oli Vaasa-Uumaja risteily + hotellipaketti :)
1. "oikea" pitkä viikon matka oli Kyprokselle (Pafos).
Thaimaahan lähdin heti 18v :) Mutta tossa sun tilanteessa joku lyhyempi lentomatka vois olla kiva, varsinki jos jännittää. Keski-Eurooppaa suosittelen myös, Gdanskissa on myös nähtävää ja pääsee nopsaa! Kyllä se siitä ku lähtee vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Thaimaahan lähdin heti 18v :) Mutta tossa sun tilanteessa joku lyhyempi lentomatka vois olla kiva, varsinki jos jännittää. Keski-Eurooppaa suosittelen myös, Gdanskissa on myös nähtävää ja pääsee nopsaa! Kyllä se siitä ku lähtee vaan :)
Ollaan me koneessa oltu pari kertaa ennenkin, mutta aina joku muu varannut matkat ja hoitanut check-init sun muut. Ai että alkoi oikein jännittää. Ehkä me keväällä pölähdetään tuonne Gdanskiin sitten :) ap
Kohde oli kroatian Split ja siitä se into reissaamiseen oikein alkoi. Gdanskissa on tullut myös käytyä ja suosittelen kyllä! Oikein kiva pieni kaupunki ja helppo kohde matkustaa :)
Kaksi viikkoa Bulgariassa 18-vuotiaana. Tämä oli YO-lahja minulta minulle.
Toivottavasti et aio hankkia noita hullujen päivien lippuja Gdanskiin? Nimittäin wizzair lentää ihan parillakympillä!
Vierailija kirjoitti:
Vastasin jo tähän kerran mutta se hävisi? No, uuden ulkoasun ongelmia kai. Siis ollaan lennetty ennenkin pari kertaa että ei se lentomatka varsinaisesti ole ongelma, mut kaikki check-init sun muut mitkä on hoitanut joku muu. Ehkä me kuitenkin uskalletaan tossa keväämmällä lähteä ihmettelemään Gdanskin kelejä... ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et aio hankkia noita hullujen päivien lippuja Gdanskiin? Nimittäin wizzair lentää ihan parillakympillä!
Ei vaan katoin rantapallon sivuilta äkkilähtöjä. Joku ihan vieras matkatoimisto, mutta en muista sitä nyt enää kun suljin tuon välilehden. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me koneessa oltu pari kertaa ennenkin, mutta aina joku muu varannut matkat ja hoitanut check-init sun muut. Ai että alkoi oikein jännittää. Ehkä me keväällä pölähdetään tuonne Gdanskiin sitten :) ap
Ai olihan tämä täällä, äsken en nähnyt :) ap
Turkkiin v. -88. Häämatka. Käpysessä hotellissa. Oltiin onnellisia ja rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan katoin rantapallon sivuilta äkkilähtöjä. Joku ihan vieras matkatoimisto, mutta en muista sitä nyt enää kun suljin tuon välilehden. ap
Kannattaa käyttää esim. skyscanneria lentojen hakuun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää esim. skyscanneria lentojen hakuun :)
Mut en uskalla ottaa pelkkiä lentoja ja erikseen hotellia. Jos näin alkuun ihan matkatoimiston reissun. Kyllä me tästä sit vielä innostutaan ;) ap
Ihan ensimmäinen taisi olla Intian 5 viikon matka 18-vuotiaana.
totta kai uskallat :) Gdansk on varmasti huippu paikka ja kartalla, englannilla ja hymyllä pääsee jo pitkälle kunhan rahat ja omat juomat pitää visusti itsellään. Euroopassa matkustaminen on mielestäni tosi helppoa, no poikkeuksena ehkä Romania ja Bulgaria(rantojen ulkopuolella) ja Serbia.
Interreilin vetäsin yo-lahjarahoilla, lensin milanoon ja sieltä sitten junalla jokusen viikkoa pyöriskelin pitkin eurooppaa. Hyvin meni ekaksi omatoimimatkaksi :)
Prahaan menimme. Ei se lentomatkan varaaminen ole sen kummempaa kuin risteilynkään varaaminen. Euroopan isoissa kaulungeissa kulkee julkinen liikenne älyttömän hyvin, reittikartat löytyy netistä ja niitä voi valmiiksi tutkia kotisohvalla niin tietää miten pääsee perille. Google street view:llä voit tarkistaa etukäteen miltä hotelli näyttää kadulle päin niin löytyy helposti :)
Oli mun eka unohtumaton matkani. Asuin tosin Ruotsissa ennen.
Rohkeasti vaan! Sen vaan varaa ja maksaa ja on ajoissa kentällä niin kaikki sujuu ;) Aina voi pyytää apua niiltä ketkä on siellä töissä! Mä mokasin itse aikoinani jenkeissä kun myöhästyin koneesta ja rahat oli loppu..nuorena tämäkin :D Kaikki kuitenkin selvisi ja pääsin kotiin! Ilman rahaa :D :D :D
Rhodokselle. Vuonna about -84. Olin 17v.