Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska mies

Vierailija
07.10.2015 |

Nyt apuja, mammat! On meinaan pinna sen verran kireällä jo, että kohta antaa periksi.

Ongelmani on siis se, että miesystäväni/ avopuolisoni on auttamattoman laiska. Olen itse päivät koulussa ja teen iltaisin sekä viikonloppuisin töitä 2-8 h, joten oma vapaa-aikani on totisesti kortilla. Kun tämän päälle olen vielä viimeisilläni raskaana, väsymys on melkoinen, ja kodinhoito on päässyt luonnollisesti jäämään vähiin viime aikoina. Mies itse tekee töitä muutamana päivänä kuukaudessa keikkamuotoisesti, eli saattaa olla esim. viikon poissa kotoa ja kolme vapaalla. Mitä hän sitten näiden vapaiden aikana tekee? Pelailee, makoilee ja selailee sosiaalisia medioita! Ruoan hän sentään laittaa, mutta muuten kodinhoidolliset asiat ovat enimmäkseen minun vastuulla. Olen yrittänyt kaikkea: pyytää kauniisti, vedota väsymykseeni, suuttua ja kiroillakin, mutta mikään ei tunnu auttavan. Mies skarppaa kyllä parin päivän ajaksi, mutta kohta kämppä on taas samanlainen kaatopaikka, kuin ennenkin. Aikaa hänellä kyllä olisi vaikka muille jakaa, mutta mies vetoaa milloin flunssaan, milloin muihin yhtä huonoihin tekosyihin.

Nyt siis niitä vinkkejä kehiin! Miestä en aio vaihtaa, sillä hän on muuten aivan äärimmäisen herttainen ja ihana. Hän on luonteeltaan sellainen unelmoija, että saattaa kyllä väkertää jonkun nätin kukka-asetelman pöytään, mutta pyykkien pesu ja siivous ovat ylivoimaisia tehtäviä. Tämä laiskuus alkaa tosissaan syömään hermojani varsinkin nyt, kun raskaus tuo vielä oman haastavan lisän arkeeni. Rakentavia neuvoja otetaan siis ilolla vastaan!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, tuo nyt oli vain kärjistetty esimerkki siitä, miten asiat arvotan. Olen ollut suhteessa misogynistin, pettäjän, alkoholistin ja väkivaltaisen miehen kanssa, joten noiden jälkeen avopuolisoni tuntuu lähes täydelliseltä.

On muuten mielenkiintoista, että joidenkin vastaajien mielestä tällaisesta ei saisi valittaa. Jos ratkaisua ei löydy, niin tyydyn kyllä tilanteeseen, mutta miksi neuvoja ei saisi kysyä? Kunhan vinkit vain olisivat oikeasti toteuttamiskelpoisia, kuten numeroiden 17 ja 19 ehdotukset. -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän