Mistä edullisia ja laadukkaita vaatteita kolmekymppiselle?
Lyhykäisyydessään siinä se, mistä löydätte? Edullinen tarkoittaa mulle että paita maksais maksimissaan 40-50e, toppi muutaman kympin, hyvä neule ehkä 70e-80e. Laadukkuus sitä että saumat suorat ja pitää, napit ei heti lentele ja materiaalit on luonnonmateriaaleja ja kestää kunnon pesua (60 astetta kaikille paitsi neuleet ja hameet voi pestä matalammassa). Eli siis sikahalpaa ei tarviisi olla, mutta ei merkkilisiäkään, ja mielellään nuoren aikuisen tyylistä, ei revittyä farkkuminaria eikä jakkupukuakaan toisaalta. Pesuloihin en jaksa eikä oo varaa tässä lapsiperhearjessa. Mihin kannattaa luottaa?
Kommentit (16)
H&M:ltä ja Jack&Jones'ista kannattaa käydä katsomassa, samoin kierrätyskeskuksista voi löytyä sopivia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaista liikettä olekkaan. Ite oon nelikymppinen ja vaatteet löytyy mistä milloinkin, Stockkaa, Vilaa, Sokosta jne., pitää vaan kääntää aina ne tuote-esitteet esiin ja kattoo mistä se vaate on oikeesti tehty. Joskus tekee löytöjä. Netissä tietysti suurin valikoima jos viittii tilata ilman sovitusta.
Niinpä, netistä oon itsekin tilannut, nyt kattelin tuossa hullareiden kuvastoa. On helppo kyllä löytää halpoja vaatteita jotka ehkä kestää, mutta en erityisesti pidä shoppailusta tai ole kovinkaan vaihtelunhaluinen, ja varaa ohiostoksiin kalliimmissa taas ei oikein ole. Mieluiten satsaisin vähän enemmän jos jokin kestää, vaan siitäkään ei aina ole takuuta vaikka miten maksaisi. Onko hyviä kokemuksia joistain tietyistä merkeistä, esim. Stockan Global ja Christel co näytää kohtuuhintaisilta ja materiaalit periaattessa ok, jos joku tietäis tuosta käytönkestosta?
Stockan Globalista meni mulla maku, kun muuten täyttä villaa olevaan neuleeseen tuli hihansuuhun valtava reikä 2-3 kuukaudessa. Oli tarkoitus tehdä reklamaatio, mutta lopulta jäi tekemättä ja heitin vain pois. Muuten ei oo oikein kokemusta, voihan siellä olla hyviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Stockan Globalista meni mulla maku, kun muuten täyttä villaa olevaan neuleeseen tuli hihansuuhun valtava reikä 2-3 kuukaudessa. Oli tarkoitus tehdä reklamaatio, mutta lopulta jäi tekemättä ja heitin vain pois. Muuten ei oo oikein kokemusta, voihan siellä olla hyviäkin.
Tätä justiin tarkoitin, kyllähän neuleen käyttöaika pitäisi selvästikin olla tuota pidempi. Hennesiltä oon ennen tilaillut paljonkin ja laatu on ollut ihan hyvä joitakin paria heti kulahtaneita poikkeusyksilöitä ja palauttamiani ompeluvirheellisiä lukuunottamatta, nyt vaan vähässä ajassa niiden melkein kaikki kankaat näyttää jostain syystä -tai siis tietenkin hintasyystä- muuttuneen erikoisiksi puolikeinotekoisiksi sekoitteiksi. Hm premiumin kashmirit houkuttelisi kyllä. Kierrätyskeskuksia ja second handia kannattaisi suosia varmasti, niihin vaan pitää käyttää oma aikansa että jotain löytää. Kellään lisää suosituksia merkkeihin, joista teillä olisi vaan hyviä kokemuksia? Oonko vaan liian laiska kun en jaksa etsiä hirveesti, tai vaativa, mut miten tuntuu että nykyään tekstiileistä tehdään usein ihan luokattoman heppoisia? Kyllähän oletusarvoisesti tuotteiden kestoon pitäisi voida luottaa.
Olen ollut erittäin tyytyväinen Filippa K:n trikoopaitoihin ja neuleisiin. Ovat hinnakkaita, mutta en ostakaan niitä koskaan normaalihinnalla. Ainakin meidän kaupungin Sokoksella on Filippa K:n osastolla aina alerekki 40-50%, jonka käyn katsastamassa sattuisiko löytymään omaa kokoa alesta. Neuleet ovat tosi mukavan tuntuisia päällä ja ovat kestäneet käyttöä hyvin, samoin trikoopaidat ovat pitäneet värinsä, muotonsa, saumansa ym. ja ovat edelleen parin vuoden aktiivikäytön jälkeen kuin uusia. Todellakin hintansa väärtejä. Toki niiden tyyli on yksinkertainen, mutta yksinkertaiseen neuletakkiin voi sitten yhdistää alle jonkun värikkään paidan, huivin tms. ja perustrikoo nyt menee jakkujen, neuletakkien ym. alla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Lyhykäisyydessään siinä se, mistä löydätte? Edullinen tarkoittaa mulle että paita maksais maksimissaan 40-50e, toppi muutaman kympin, hyvä neule ehkä 70e-80e. Laadukkuus sitä että saumat suorat ja pitää, napit ei heti lentele ja materiaalit on luonnonmateriaaleja ja kestää kunnon pesua (60 astetta kaikille paitsi neuleet ja hameet voi pestä matalammassa). Eli siis sikahalpaa ei tarviisi olla, mutta ei merkkilisiäkään, ja mielellään nuoren aikuisen tyylistä, ei revittyä farkkuminaria eikä jakkupukuakaan toisaalta. Pesuloihin en jaksa eikä oo varaa tässä lapsiperhearjessa. Mihin kannattaa luottaa?
no h&m on aika nono laadun kannalta. kirpputoreilla huomaa, ettei nämä vaatteet kauaa kestä hyvännäköisinä. sen sijaan peak performance ja boomerang on esimerkkejä sellaisista, jotka on hyväkuntoisia vielä kirpputorivaiheessakin.
Kannattaa tunnustella materiaaleja. Hyvälaatuisia vaatteita voi löytää edullisiltakin merkeiltä. Ostin kerran älyttömän kalliin Vivianne Westwood paidan -60% alesta joka ei kestänyt yhtään pesua ja rispaantui heti. Jopa Hennesin jotkin vaatteet ovat hyvää laatua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut erittäin tyytyväinen Filippa K:n trikoopaitoihin ja neuleisiin. Ovat hinnakkaita, mutta en ostakaan niitä koskaan normaalihinnalla. Ainakin meidän kaupungin Sokoksella on Filippa K:n osastolla aina alerekki 40-50%, jonka käyn katsastamassa sattuisiko löytymään omaa kokoa alesta. Neuleet ovat tosi mukavan tuntuisia päällä ja ovat kestäneet käyttöä hyvin, samoin trikoopaidat ovat pitäneet värinsä, muotonsa, saumansa ym. ja ovat edelleen parin vuoden aktiivikäytön jälkeen kuin uusia. Todellakin hintansa väärtejä. Toki niiden tyyli on yksinkertainen, mutta yksinkertaiseen neuletakkiin voi sitten yhdistää alle jonkun värikkään paidan, huivin tms. ja perustrikoo nyt menee jakkujen, neuletakkien ym. alla hyvin.
Kiitos tästä vinkistä! Oon tuota Filippa K:ta monesti katsellutkin, kiva tietää että laatu pitää niin ensi kerralla voi rohkaistua ostamaankin. Myös tuo yllä mainittu boomerang vaikutti kivalta ja olikin mulle ihan uusi tuttavuus, nettioutlet näytti löytyvän myös.
Hennesiltä löytyy jotain suht hyvälaatuisia vaatteita.
Filippa K, Marks & Spencer, Gant ja Peak Performance ovat ihan suht laadukkaita ja kohtuuhintaisia merkkejä.
COS on tosi hyvä mun mielestä. Helsingistä löytyy kauppa ja taitaa heillä verkkokauppakin olla.
Mä oon miehenä tullut siihen lopputulokseen, et Suomesta ei saa edullisia, hyvännäköisiä ja suht laadukkaita vaatteita muualta kuin H&M:stä. Muualla vaatteet mun mielestä rumempia ja paljon kalliimpia. Just löysin kahdet chinot ja yhden kauluspaidan ja yhteishinta 40e. Niissä näkyy just se, et ne ei oo suomalaisten suunnittelemia. Zalandosta netistä kannattaa myös katsoa. m25
Onko Peak Performancella muitakin kuin urheiluvaatteita? Ne hupparit on kieltämättä laadukkaita ja tosi kivoja kotona oleiluun ja vaikka mökille, mutta ei kai niitä töihin tai kaupungille viitsi laittaa?
Riippuu myös, missä päin asut. Itse tehnyt joskus hyviä löytöjä stockan outletistä. Ainakin, jos asut pk-seudulla, kannattaa katsoa myös aleksi13 ja halonen. Niissä ainakin sellon myymälöissä on ollut edullisesti alennuksessa ok vaatteita. Muutenkin noista löytyy normaalihinnallakin normaalihinnallaakin ok laadukkaita vaatteita
Haloselle vaan. Jos ottaa silmän käteen ja katsoo niin siellä on muutakin kuin vanhojen tanttojen tamineita (kuten aina ensimmäisenä saa kuulla jos Halosesta jotain puhuu).
Ei kai tuollaista liikettä olekkaan. Ite oon nelikymppinen ja vaatteet löytyy mistä milloinkin, Stockkaa, Vilaa, Sokosta jne., pitää vaan kääntää aina ne tuote-esitteet esiin ja kattoo mistä se vaate on oikeesti tehty. Joskus tekee löytöjä. Netissä tietysti suurin valikoima jos viittii tilata ilman sovitusta.