Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit aurallisesta migreenistä huolimatta?

Ap
06.10.2015 |

Sain lääkäriltä reseptin yhdistelmäehkäisypillereihin (Gestinyl). Minulla on nuorempana ollut muutama (alle viisi?) aurallisen migreenin kohtausta. Lääkäristä oli kuitenkin ok että aloitan e-pillerit, sillä näistä kohtauksista on useampi kuin viisi vuotta aikaa. Kävin tänään kuitenkin hakemassa kyseiset pillerit apteekista ja lueskellessani ohessa tullutta ohjelappua huomasin että siinä kiellettiin jyrkästi pillereiden käyttö jos elämän aikana on joskus ilmennyt aurallista migreeniä. Aloin sitten googletella kokemuksia liittyen aiheeseen ja olen nyt kahden vaiheilla. Yhdistelmäehkäisypillerit olisivat mulle ns. täydellinen valinta johtuen siitä, että se voisi rauhoittaa akneani ja niukentaa vuotoani plus vähentää kovia kuukautiskipuja, toisin kun sitten keltarauhashormoni. Varsinainen kysymykseni siis on, että onko joku samanlaisessa tilanteessa oleva uskaltautunut käyttämään muinoin ilmenneestä aurallisesta migreenistä huolimatta yhdistelmäehkäisypillereitä? Kiitos tuhannesti jos jollakulla on jotain sanottavaa asiaan :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin aurallinen migreeni joka ei ihan pahimmasta päästä ole. Itse en enää e-pillereitä ottaisi siksi. On ollut nuorena ja silloin migreeni paheni e-pillerien aikaan ja eikös se aivohalvaus tms. sitten voi tulla helpommin. Muutenkin kyllä minipillerit on olleet paremmat kun ei tule menkkoja juuri ollenkaan enää, eikä kipuja, e-pillerit taas ei yhtä paljon vähentäneet kipuja ja vuotoa. Minipillereissä vaan alussa oli tiputtelua kuukausia, mutta sen kun kestin niin sitten alkoi ihanuus: käytännössä ei  kuukautisia melkein ollenkaan!

Vierailija
2/2 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla ollut muutama aurallinen migreeni kohtaus yli 5v sitten ja käytän yhdistelmäpillereitä. Tästä aiheesta löysin kerran netistä ihan pätevän ohjeen missä todettiin että on ok käyttää jos aurallisesta kohtauksesta on vuosia aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi