Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 34+6 uraat-arvo koholla raskausmyrkytyskö?

08.02.2006 |

Rv 34+6 menossa ja tänään neuvolass mitattiin paineet jolloin alapaine 97. Se on ollut välillä ennenkin koholla mutta kotona mitattaessa olen saanut myöskin paljon norm. arvoja (115/65 jne). Lievää turvotusta on myös jaloissa mutta virtsa puhdas. Terkkari kuitenkin määräsi minut verikokeisiin ja sain kuulla että munuaisarvo uraat oli koholla, norm. yläraja 350 kun mulla 396, trombosyytit laskussa ja toksemia arvo 0.4 kun norm. yläraja 0.5. Suoranaisesti ei ole raskausmyrkytystä mutta joku prosessi on käynnissä.

Onko kellään kokemusta siitä että arvot olisivat olleet kuten mulla mutta mitään myrkytystä ei olisi kuitenkaan puhjennut? Menen lääkärille ensi tiistaina, mutta sinne on vielä ikuisuus..Kovasti tietysti huolettaa vauvan vointi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ei tunnu sinusta liialta määräilyltä mutta mielestäni et voi missään tapauksessa odottaa tiistaihin asti lääkäriaikaa.

Soita huomenna neuvolaan ja pyydä päivystyslähete synnytyssairaalaan ultraan ja tarkistukseen-

kovasti toksemialta vaikuttaa eikä paikkasi todellakaan ole kotona nettikeskustelemassa...

Ja jos on oireita (pää kipeä, ylävatsa kipeä, turvotusta, valopilkkuja silmissä), lähdet synnytysvastaanotolle tarkistettavaksi jo tänä iltana- lähete ei ole välttämätön.

terv ellu

p.s. mielipide on ammatillinen...

Vierailija
2/3 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Tyksiin konsultoidakseni heitä ja he sanoivat että ei tässä mitään hätää ole mutta jos tulee jotain oireita kuten päänsärkyä, näköhäiriöitä tms niin pitää tulla heti käymään. Vähän on sekava olo, paineet tosin ovat ihan normaalit tällä hetkellä ja olo ihan hyvä.

Kovasti on huoli vauvasta ja huomaan tarkkailevani liikkeitä koko ajan..

En tiedä oikein mitä ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta seurattiiin kotona ja kävin neuvolassa mittauttamassa paineita joka toinen ov. Mulla oli valkuaista virtsassa ja paineet jotain 159/98 kun sitä ennen oli 110/56 ja muita noin alhaisia. Sitten laskettuna päivänä oli äp- käynti, jossa dopplerilla katsottiin napaveren virtaus. Kaikki meni hyvin.