Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psyyk. sairas tuttavuus " ahdistelee" minua

Vierailija
08.02.2006 |

Tapasin töissä keikalla olevan mukavan oloisen tytön, hän oli iloinen ja pirteä joten aloimme juttelemaan enemmänkin. Hän kävi keikalla useamminkin ja sovimme tapaamisenkin sitten. Tavattiin n. 10 kertaa ja joka kerralla hänestä alkoi paljastua vähän ihmeellisiä juttuja. Tai no, en ehkä ole tottunut psyykkisesti sairaisiin mutta tämä tapaus on vaikeasti masentunut ja puhuu kuolemasta ja itsemurhasta, roikkuu juopossa äidissään, pukeutuu ihmeellisesti, saa hirveitä itsesäälikohtauksia ja muutenkin puhuu uskostaan koko ajan. Tarkemmin tutustuttuamme en halunnut jatkaa ystävyyttä hänen kanssaan, itsellänikin on tarpeeksi rankkaa eikä mistään muusta voinut puhua kun hänestä ja hänen ongelmistaan. Tai antoi hän luvan mutta jos toinen on omissa maailmoissaan niin eihän siitä tule mitään. Ilmoitin hänelle kauniisti, että ehkä on parempi ettemme tapaa enää. Mitä tapahtui sitten? Ensin tuli kymmeniä tekstiviestejä joissa hän kyselee vaikka mitä, ihmettelee päätöstäni ja seassa on itsesääliä. Sen jälkeen tulee postiluukusta kirje jossa lukee, että rakastan hymyäsi ja ikävöin yhteistä taivaltamme vaikka se jäikin niin lyhyeksi ym. samanlaista. Lisäksi kolme runoa hylätyksi tulemisesta. Sitten ei onneksi kuulu mitään kunnes törmäämme töissä taas. Tämä odottelee mua pukuhuoneessa ja itkee siellä, että tekikö hän jotain väärin ja hänellä on ikävä mua ym. Nyt äskettäin tuli taas tekstiviesti missä hän ikävöi minua ja toivottaa hyvää loppuelämää. Tunsimme muutaman kuukauden! Mua pelottaa ja ahdistaa. Onko noi masentuneet noin mielettömän itsekkäitä ja riippuvaisia vai onko tämä kyseinen ihminen vaan todella sairas? Onko tuollanen nyt ihan normaalia? Lisäksi hänellä oli tuttavuutemme aikaan meneillään samantapaista jonkun pitempiaikaisen ystävän kanssa kun tämä oli sanonut, että väsyttää kun ei voi koskaan kertoa omia mielipiteitään vaan aina vaan kuunnellä sairasta. Siitä sitten oli vedetty herne nenään aivan totaalisesti, eihän sellainen nyt totta ole! Psyykkisesti sairas ihminen vetää läheisiltään voimat totaalisesti näköjään! Mitä mun pitäisi tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrit nyt vain hienotunteisesti eroon hänestä. Vaikuttaa epästabiililta persoonalta.

Tuskin muuta kuin uhkailee ja kiristää henkisesti. Koitat vaan vedota kiireeseen tms. ja lopetat yhteydenpidon.

Kuulostaa ahdistavalta tapaukselta.

Tsemppiä ja rohkeutta!

Vierailija
2/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedät rajat! Sinun täytyy hälle tuoda selvästi esille että nyt riittää. Joskus täytyy tollaselle sairalle olla lujana ja ehkä suuttuminenki on joskus paikalla. Älä koe syyllisyyttä, sinun EI tarvitse olla hänen kanssa jos koet sen raskaaksi!

siis pointtini on, sinun elämä! sinun valinnat!

Älä väsytä itseäsi.

Nimimerkillä: kokemusta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän yrittää itsesäälillä yms kirjeillä ja viesteillä saada sinut tuntemaan sääliä että sitten taas ehkä olisit hänen kanssa. Mutta elä ala hänen kanssa millekkään jos koet sen raskaaksi.---- Voit sairastua pian ite jos väkisellä olet sen kanssa.:/

Vierailija
4/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopetat yhtäkkiä, saatat saada ahdistelijan vuosiksi. Mua ahdisteltiin 7v... t.4

Vierailija
5/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne viestit nyt ketään sinänsä haittaa mutta jotenkin ahdistaa tollanen hulluus. Eihän meillä edes ollut mitään, hetken kestänyt kaveruus ja tää puhuu kun jostain suuresta ja elinikäisestä ystävyydestä! Kun minulla on oikeus jättää hänet niin hänellä on kuulemma oikeus kuulla miksi ja kun kerron niin syyt eivät kelpaa. Hän kieltää itsessään olevan koskaan mitään vikaa. Todella sairas tapaus :( Ap

Vierailija
6/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä silloin vielä tiennyt, että se sekoaa tolla tavalla ja sitten kun selvisi niin oli jo liian myöhäistä. No, en nyt vastaile sille mitään, ehkä se joskus lopettaa. Olipa kokemus tämäkin.... Millainen sinun ahdistelijasi oli 7?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi