kampaaja paikalla:
Kommentit (14)
Hehe. Minä käyn kampaajalla, leikkaa, laittaa pohjan ja kahta eri väristä raitaa, 65e :)
millainen kampaus/leikkaus olisi sekä kivan näköinen että helppohoitoinen, kun mulla on normaalipaksuinen suorahko suomalaistukka?
kiitos
pyöreäkasvoinen,leukojakin 2-3. Millainen leikkaus olisi tälle tyypille paras mahdollinen. Niskakin on paksu.
Vierailija:
millainen kampaus/leikkaus olisi sekä kivan näköinen että helppohoitoinen, kun mulla on normaalipaksuinen suorahko suomalaistukka?
kiitos
Niin.. edelliselle siis: kuten sanoin, riippuu kampaamosta!! Ja asuinpaikkakunnasta.
Jos sulla on terveet hiukset, niin tietysti helppo hoitoisuutta/laitettavuutta saat permiksellä, joka on tehty isoilla rullilla. saat sen föönaamalla suoraksi tai rypistelemällä laineille. tuuheuttaa hiuksia ja tekee niistä helpommin käsiteltävät.
Toki uudistusta saat uusilla kivoilla väreillä ja hyvällä leikkauksella.
kerrostus keventää ja erilaisilla otsiksilla saa kivaa vaihtelua pitkäänkin hiukseen.
Kauanko ne " siirteet" kestää ja hintahaarukkaa. Mulla on nyt aika lyhyet hiukset ja haluaisin ihan uuden lookin :)
ylipainoiselle, pulleaposkiselle en suosittelisi mitään polkkis-mallista tukkaa, tai kovin pitkää.. se vaan korostaa kasvojen pyöreyttä.
Lyhyet hiukset mielestäni toimii parhaiten pulleissa kasvoissa.
Ohuiden hiusten apu on myös permikset, rakennekäsittelyt ja tyvikohotukset. kovin pitkänä en pitäisi ohutta tukkaa.
Tuuheuttavat shampoot, muotovaahdot ja kunnon föönaus saa hiuksista melkein kaksinkertaiset.
Pahimpia shampoita on ne, joissa runsaasti silikonia.
Värit usein epäonnistuu, vihertää tai eivät taitu oikeaan sävyyn.
Hiukset saattaa silikonien ansiosta näyttää hyvältä, mutta eivät sitä todellisuudessa ole.
hiustenpidennys: säilyy hyvänä 2kk, jonka jälkeen niitä yleensä korjaillaan tai otetaan kokonaan pois ja asetetaan uudelleen.
hinnat vaihtelee kovasti riippuen kampaamosta, hiuksen laadusta ym.. mutta lähtöhinta on alk. 400¿.
Mutta jos ostat itse kampaamotukusta/netistä hiukset, niin voit saada " asennuksen" halvemmalla. ja kannattaa kysellä kampaamo-kouluista.
niin.. ehkä kalliossa saa myös hiustenleikkuun vitosella, mutta pääosin Helsingin kampaamoiden hinnat pyörii aika isoissa summissa. Kampaamoiden vuokrat ovat jo ensinnäkin niin suuria, että hinnat on pakko pitää korkealla. Ja laadusta ollaan kyllä valmiita maksamaankin!
Vanhojenkampauksista: puhtaisiin hiuksiin PALJON muotovaahtoa, pinnejä, piippari.
elikkä kun on pohja tehtynä (muotovaahdot hiuksissa ja hiukset on kuivat) suihkauta joka osioon vähän hiuslakkaa (kaukaa) ja sitten käännä osio osiolta hiukset piipparilla.
Voit vaikka ensin kiinnittää takaa hiukset kireille ponnareille, vaikk kaksi ponnaria allekkain ja sitten kiharrat hiukset. Sitten hengettömillä pinneillä kiinnittelet ponnareiden ympärille kiharasuortuvia.
Lopuksi kiinnität komeuden hiuslakalla.
Vierailija:
[/i
Pahimpia on pantene, fructis,vo5..vieläkö luettelen... Ko. shampoot pitäisi lailla kieltää!]Kotivärit ihan jees, jos osaa pitää järjen kädessään.. aika usein joudun korjaamaan näitä tummemmasta vaaleaan värjäys yrityksiä.
Vierailija:
Hiukset saattaa silikonien ansiosta näyttää hyvältä, mutta eivät sitä todellisuudessa ole.
mitä väliä, millaiset hiukset ovat " oikeasti" jos ne näyttävät ja tuntuvat hyviltä????
Ei jummara...
Vierailija:
Vierailija:
Hiukset saattaa silikonien ansiosta näyttää hyvältä, mutta eivät sitä todellisuudessa ole.mitä väliä, millaiset hiukset ovat " oikeasti" jos ne näyttävät ja tuntuvat hyviltä????
Ei jummara...
Turha on sitten itkeä kotona, jos kampaajalta saatu väri ei olekaan suklaanrukea/ blondi vaan vihreä tai jopa pinkki. Se silikoni kun sattuu olemaan sen verran suuri kalvonmuodostaja hiuksissa, johon ei väritkään pääse.
Ja ennenpitkää ne ns. hyvännäköiset kutrit tippuu alas, koska silikoni tukkii hiuksen aukon ja menee hiustuppeen asti.
oliiviöljyä päähän, anna olla 20min, sitten lämpimässä suihkussa varovasti rapsuttelet kammalla pois. Älä kuitenkaan riko päänahkaa.
näihin,eli millainen malli kannattaa leikkuuttaa.Kasvot ei pulleat,muttei laihatkaan.
ja tietty niitä on muotoilutuotteissakin.
Mulla on sellainen taloudellinen tilanne, että ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa kampaamotuotteita tällä hetkellä.
Mitkä kaupan shampoot ovat turvallisia? Olen käyttänyt L' Oreal Elvitalia ja Wellan shampoota, ovatko nämä ok? Ajattelin että tämmöiset isot firmat joilla on myös niitä kampaamotuotteita, voisivat olla paras valinta.
Entä miten on laita tämmöisissä " klassikko" markettituotteissa kuin Linna Shampoo ja Erittäin hieno suomalainen shampoo, onko niissä niitä haitallisia silikoneja tai jotain muuta haitallista ainetta? Ole kiltti ja selitä ihan tarkasti, olen akateeminen nainen ja en usko tai tyydy sellaiseen vastaukseen missä on vain kyllä tai ei =)
Ja millä nimillä niitä haitallisia silikoneja ainesosaluetteloista voi etsiä? Ja olivatko ne pitkäketjuiset vai lyhytketjuiset silikonit haitallisia, toisethan on ja toiset ei eli toiset peseytyvät vedellä ja toiset jäävät hiuksiin ja päänahkaan. Oma kampaajani ei ole osannut vastata tähän.
riippuu kampaamosta..
70 ¿ lähdetään ylöspäin, jopa 150-200¿.
Mutta löytyy varmasti halvempiakin kampaamoita.