Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka opettaa keskittymiskykyä 2v8kk ikäiselle?

08.02.2006 |

Meillä poika aktiivinen lapsi. Mutta niin kärsimätön ja sellainen, että jos hän haluaa maalata vesiväreillä, hän tasan tarkkaan vähän aikaa jaksaa sitä tehdä kunnes sanoo, minä haluan piirtää. Ja kun laittaa piirtämisvälineet esille, taas vaihtuu hetken päästä mieli.

Leikeissä myös sama juttu. Saattaa ottaa junaradan esille, leikkii hetken ja taas vaihtuu lelu esm traktoriin.

Olen koettanut ohjata, että nyt tehdään tämä yksi asia loppuun ja sitten kerätään pois ennen kuin saa uuden " tekemisen" ottaa esille jne...

Mutta huutohan siitä tulee. Millä keinoilla voisin opettaa lapselle kärsivällisyyttä? Tiedän, että tämä on " äidiltä" peritty luonteenpiirre, koska olen itsekin ollut samanlainen ja olen osittain vieläkin. Mutta haluaisin, että lapselle tulisi vähän pitemmästi sitä kärsivällisyyttä hoitaa yksi asia valmiiksi eikä jatkuvasti ole eri leikit vaihtumassa toiseen viiden minuutin välein...

Mietinkö turhaan tätä asiaa ja annan asian olla?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös eläväiset pojat, isommalla varsinkin tekemiset vaihtuvat nopeaan tahtiin, jos annan " luvan" . Pääsääntönä on, että ensin korjataan vanha leikki pois ja sitten vasta otetaan uudet tavarat esille. Ainahan se ei onnistu, mutta kannattaa yrittää. Meillä ainakin tahti vaan kiihtyy ja ehdotuksia tulee nopeammassa tahdissa jos toimintaa ei rajoita ja ohjaa. Välillä tietysti tulee rajoittamisesta ja ohjamisesta huutoa, mutta se vaan pitää kestää. Annan tilanteen kunnolla rauhoittua ja sitten mietitään mitä seuraavaksi tehdään. Mielihän on voinut jo vaihtua aikaisemmasta ehdotuksesta. Koita pitää myös mahdollisemman vähän leluja kerrallaan esillä, se helpottaa sekä sinua, että etenkin lapsia.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla