Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLIBRIT ( =kolmatta odottavat ) keskellä viikkoa

08.02.2006 |

Huomenta Kolibrit !

Aloitin uuden pinon kun oltiin jääty jo niin kauas. Onnea plussasta Nöpö79 ja caby ja tervetuloa tänne puolelle !

Mulla mieli piristyi eilen aivan valtavasti kun kävin neuvolassa ja tuttu th kuunteli sydänääniä vaikka sanoi ettei ole näin aikaisin kyllä niitä koskaan kuullut ( 8+3 ? ) mutta kyllä sieltä pariin otteeseen tuttu jumpsutus kuului =) Terkka epäili että olisin jopa pitemmällä kun taas itse ajattelen olevani vasta tänään tasan 8 viikolla. No tänään se selviää kun menen vielä ultraan ja kovasti nyt kyllä odotan että se pikkusydän siellä sykkisi. Oireet ovat kyllä olleet niin selvät että sen puoleen en enää ole niin huolissani ollut.

Tänä aamunakin oli aika huono olo mutta nyt töihin päästyäni on onneksi helpottanut. Jos se vaikka tästä vähän vähenisi pikkuhiljaa..

Mukavaa keskiviikkoa kaikille !

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea viime aikoina plussanneille! En ole tuonne yhteisöön liittynyt, kun tuntuu että on niin vähäistä muutenkin tämä kirjoittelu nykyisin.

Edelleen olotila vakio, pieni ällötys päällä voi sanoa että koko ajan ja väsymys painaa. Viime päivinä on tuntunut taas ajoittain sellaisia nippaisuja, jotka varmaankin liittyvät kohdun kasvuun. Ikävä vaiva on nänninpäiden kutina, joka on taas palannut kuvioon :-/

Makkonen: Varmasti ihana tunne oli kuulla jo tuossa vaiheessa pienen sydämen lyönnit :-) Meillä ei yritetty edes kuunnella viime viikolla, mutta sovittiin että voin mennä kuunteluttamaan kun rv 12 on täynnä. Voit huoleti mennä tämänpäiväiseen ultraan!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille kolibreille!

moisku rv 10+2

Vierailija
2/20 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkonen: Varmasti IHANAA kuulla nuo sydänäänet ja vielä noin aikaisin! Meidän th ei iki maailmassa suostuisi kuuntelun yrittämistä noin aikasin.... :(

Mulla oma mieliala vaihtelee jatkuvasti. Välillä pelottaa ettei tää raskaus jatku niinkuin pitäis ja taas välillä oon ihan kauheen onnellinen ja uskon että kaikki on hyvin. Taitaa olla tätä alkuraskauden epätietoisuutta. Mulla tosiaan eka neuvola vasta kymmenennellä viikolla. Ja silloinkaan ei varmaan vielä sydänääniä kuunnella...

Tulipa jokseenkin negatiivistä tekstiä. Masentaa taas jotenkin tää odotus enen kuin kaikki varmistuu....

Mutta kaikesta huolimatta oikein ihanaa ja aurinkoista keskiviikkoa Kolibreille!!!

Mamseli rv 5?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta odottaville!

Meillä täällä isosiskot kohta 9v ja kohta 3v sekä isi että äippä oottaa kuumeisesti pikkuveikan syntymistä...

Niin siinä vaan käy että vaikka koettu on, niin odottavan aika (varsinkin lopuussa) on pitkä! :-))

Linda rv 38+3

Vierailija
4/20 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksesi ja tuntemuksesi ovat täsmälleen samat kuin minulla muutama viikko sitten, eli täysin normaalit tuntemukset, voisi lukea suoraan vaikka oppikirjoistakin. On ne ihmeellisiä ne hormonit..

Mun mies totesikin että mä olen ihan muuttunut ja loukkaannun asioista, joita ennen olisin vaan nauranut. Ja tosiaan se täytyi itsekin todeta. Sitä on myös aika sisäänpäin kääntynyt ja mulle kaikki kovat äänet tekee pahaa. Ja mies meni pahaa aavistamatta laittaa meidän lasten sellaiseen sähköpianoon uudet patterit ja nyt se soittaa " Kulkusia " jatkuvalla syötöllä ja mulla ei meinaa hermo kestää millään. Isompi asunto pitäisi olla että pääsisi sitä ääntä pakoon =)

En mäkään uskonut että se th niitä ääniä kuuntelisi mutta ehkä se voi vaikuttaa kun itsekin olen th. Mä lupasin etten huolestu jos niitä ei kuulu, enkä kyllä todellakaan odottanut niitä kuulevani. Iloinen oli yllätys !

Vierailija
5/20 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun loit lohtua kirjoituksellasi. Oltiin tossa lasten kanssa pihalla ja siellä auringon paistaessa tuli taas tosi hyvä mieli.... :) Niin ja tää huolikin taitaa aina kasvaa siinä tahdissa kun tuo lapsi luku suurenee ;)

Huh iskipä muuten semmonen vellova paha olo tossa ruokailun jälkeen. Oikein käsiä tärisyttää kun niin paljon etoo. Tästäköhän tuo pahoinvointi lähtee liikenteeseen? Täytyykin kipasta apteekkiin jos vaikka noista B vitamiineistä jotain apua löytyis. Onko muuten tepsiny kenelläkään? Kokemuksia?

Mutta edelleen hyvää keskiviikkoa kaikille!

Vierailija
6/20 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kolibreja pyörii näilläkin palstoilla vielä. Pidetään pinoa pystyssä. Uusiakin on ilmoittautunut mukaan.

Kirjoittelinkin aikaisemmin, että olen kipeänä. Jokin tuntemattomaksi jäänyt virus iski minuun eikä meinaa lähteä pois.

Raskausoireitakin kaipailin, nyt taas löytyy: ällöttää ja mielikin alkaa olla aika herkkä.

Ultraa odotellessa. Yhdeksäs viikko aluillaan. Toivon, ettei pikkuinen tästä viruksesta vaurioidu.

Vierailija
7/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta !

jatkan tähän eiliseen kun oli sen verran lyhyt pino.

Tänä aamuna oli pakko mennä takaisin sänkyyn lasten väliin kun väsymys oli niin järkyttävä ja kerrankin ei tarvinnut olla töissä klo 8.

Kävin eilen ultrassa ja siellähän se pieni ihmisenalku sykkeineen möllötti, pituutta oli 1,7 cm eli aika vaatimattomasti vielä =)

Oli tosi mukava lääkäri ja kaikenlisäksi vielä edullinen, eli ei veloittanut ollenkaan siitä ultraamisesta vaan maksoin vain lääkärinpalkkion eli 45 euroa. Lupasi myös sairauslomaa puhelimitse jos sellaista tarvitsisin. Tuskinpa sitä nyt tarvitsen mutta heti helpotti jo tieto että sitä saa jos sitä oikeasti tarvitsee.

Mä joka aamu elättelen toivetta että josko nuoremmalla olisi vähän kuumetta ja voisi jäädä kotiin päiväksi nukkumaan, mutta ei. Oikeasti pitää tietenkin olla tyytyväinen mutta tämä väsymys pehmentää kyllä pään ja aikaansaa tällaisia toiveita. Pojan päiväkotiryhmässä vatsatautipöpö kyllä jyllää oikein todenteolla että kohta varmaan saan toiveideni mukaan jonkun ihan hirveän vatsataudin, joka vielä tulee kaikkiin perheenjäseniin samanaikaisesti niin siinähän olisin sitten tyytyväinen.

Mukavaa torstaita kaikille kolibreille !

Vierailija
8/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin makkosen perään ;)... Kävin laittamassa kuulumiset äsken tuonne yhteisöönkin.

Tätiä ei näy, tänään kp 33/30 tai rv 4+4. Alan pikkuhiljaa uskoa siihen, että raskaana ollaan =D ! Lauantaina tosiaan teen vielä sen varmistustestin.

Päivä menee edelleen kotioloissa, kun kuopus sairastaa. Täytyy sanoa, etten yhtään laita pahakseni kyllä... Väsymys on jotain aivan kamalaa!! Ja kun sen lisäksi kiireessä repii lapset ylös sängystä ja vie hoitoon, niin huh... Kun tuohon päälle tulee pahoinvointi, niin aamuista tulee varmasti täys katastrofi :/! Saakohan muuten aamupahoinvoinnin takia sairaslomaa?

Mukavaa talvipäivää!

Vierailija
9/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mikä aamu on tänään ollut, meillä herättiin ennen kuutta. Kyllä oli väsyttänyt! Sitte on kuunneltu ensin pojan kiukut, kun ei saanut itse kenkiä hiihdon jälkeen jalkaan ja sitten kastui villasukat. Seuraavaksi tietenkin pojan piti sitten kiusata pikkusiskoa. Ja kaiken huipuksi neiti sai raivarin ruokapyödässä niin, että piti raahata se sänkyyn rauhoittumaan. Kyllä nousi muuten savu korvista! Muutenkin olen ollut tosi kireenä, tuntuu, että ei jaksa yhtään noita muksujen tolloiluja.

Soittelin eilen neuvolaan ja sain ajan maaliskuun alkuun, täällä ei ole kun 1 ultra joskus siinä rv 10 paikkeilla. Viimeksi kävin tosin äitipolilla rakenneultrassa, kun eka synnytys oli sektio.

Vierailija
10/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on maanantaista ollut järkky kurkkukipu ja parina päivänä oli kuumettakin. Tiistain lepäilinkin kotona, mikä ihanuus! Seuraava päivä olikin ihan syvältä, kun en yöllä saanut kurkkukivulta nukuttua kuin muutaman tunnin ja senkin aikana kuopus herätti miljoona kertaa. Eiköhän tää kurkkukipu aikanaan muutu ihanaksi yskäksi ja sit valvotaan sen takia, blaah :( En saanut yhtään mitään aikaseks eilen töissä, oli niin järkky väsymys ja sitä myöten myös normaalia etovampi olo. Kyllä oli aikamoista hampaiden kiristystä selvitä päivän läpi. Tänään onkin jo ihan kohtalaisen jees olo, kun yö meni vähän paremmin.

Kohta meillä lienee jo kolmas vatsatauti lyhyen ajan sisällä (tän vuoden!). Ekaks muksuilla oli muutaman päivän melko lepponen vatsatauti, pari viikkoa myöhemmin iski 7 päivän rotavirus. Kaverin nuorimmainen on nyt kovassa oksutaudissa ja vanhempi muksunsa on tarhassa mun esikoisen ryhmässä (parhaat kaveukset vielä), joten eiköhän kohta taas ykäillä ja ripuloida ihan urakalla. Noista kahdesta miehen kanssa selvittiin, mutta jospa se kolmas kerta toden sanoo..

Tää on ihan yhtä sairastelua tää talvi, jospa se kevätaurinko karkottas pöpöt aikanaan pois..

Että tämmönen sairaskertomus tällä kertaa :)

Vierailija
11/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täältäkin ajattelin kysästä vaikka tuonne lokamasuihin jo kirjoitinkin..

Ootteko käyneet aikaisimmasta raskauksista (tai tästä rakaudesta) alkuraskauden ultrassa? Mitä on maksanu ja millä viikolla tehty?

Soitin äsken Femedaan ja siellä tehdään vasta 8:lla viikolla ja hintaa löytyi 70-120e (kelakorvauksen jälkeen) riippuen sen lääkärin omasta palkkiosta joka ultraa.

Olisin kiitollinen jos mahdollisimman moni osaisi vastata......

Vierailija
12/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, etovaa oloa täälläkin. Tosin eilinen päivä meni ilman ainuttakaan oiretta, mutta illalla sitten tuplasti kuvotti. Tänään on rintoja vihlonut ja väsyttänyt.

Yritin liittyä sinne yhteisöön muutama päivä sitten vaan eipä ole kuulunut mitään. Unohdinkohan jotain..? Tietääkö joku?

Caby ..öö rv4+5 vissiin

Vierailija
13/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tainnut aikasemmin käydä täällä teidän pinossa kirjottelemassa, suurimman osan " kone" -ajasta vietä tuolla Heinähattujen pinossa. Eli kolmas meille tulossa heinäkuussa! Ennestään p 99 ja t 04.

Mamseli kyseli alkuraskauden ultrasta. Olen itse käynyt kaikkien kanssa Femedassa ja nyt viimeksi sain " vahingossa" ajan lääkärille nimeltä Anna-Kaisa Larkio-Miettinen ja voin sanoa että suosittelen!!! Ensinnäkin ihana tyyppi ja toisekseen hän ei ottanut ultrasta lainkaan hintaa, ainoastaan 20 min vastaanotto ajasta (tiedän että muilla sama juttu, joten ei ollut moka!) ja kolmannekseen, kun mulla on yksi km takana sain käydä kaksi kertaa ilmaiseksi uudestaan ultrassa ja silloin vaan katottiin että raskaus jatkuu ja kaikki hyvin!! Eli ihanaa palvelua!!

Nyt ruoanlaittoon, mutta käyn taas moikkailemassa!

maryanne + kolmonen 18+3 (tosi orginelli työnimi..;-))

Vierailija
14/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ja vaihdon tuon lääkärin.... Eli kiitos paljon vinkistä!

Vierailija
15/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa Kolibri-siskoni!

Nyt tuntuu, että multa on mehut imetty loppuun. Aivan kamala työviikko takana, huomenna onneks vapaapäivä. En tajua, miten ikinä selviän vielä tästä keväästä hengissä...

Huominen vapaapäiväkin on touhua täynnä. Ensin aamusta kuopuksen jälkitarkastus Lastenklinikalla, ajateltiin kyllä jäädä tyttöjen kanssa vähän humputtelemaan keskustaan. Kaupassa pitäis käydä, kun viikonloppuna vietetään esikoisen 6-vuotis synttäreitä. Ja siis siivousta ja leivontaa tiedossa huomiselle illalla ja koko lauantaille. Eikä ne tekemiset kyllä siihenkään lopu... Taidan levähtää seuraavan kerran ensi viikon tiistaina, kun koko synttäri-rumba on ohi :o) Niin, ja siitä se hel...tin työviikko taas alkaa. Meillä on firmassa tosi isoja muutoksia, kaikki on varpaillaan, kun ei tiedä jatkuuko ylipäänsä työt vai ei tai mitä muutoksia on tulossa. Huoh, onneksi pääsen jaloista pois, jospa alkais rytisemään kunnolla vasta kun olen jo lomalla... Mä oon päättänyt olla seuraavat kolme vuotta kotona ja miettiä ihan uudelleen mitä haluan tehdä isona! Vanha työpaikka on tympinyt siitä päivästä kun takasin hoitovapaan jälkeen menin, joten olen kaivannutkin tällaista muutosta.

Tää päivä on kyllä muutenkin aika katastrofi. Karjuin kun hullu taas tytöille, kun eivät siivonneet huonettaan. Ja äsken itkin silmät päästäni, miten voinkin koko ajan räjähdellä lapsille ilman " järkevää" syytä. Olisiko kenelläkään hyvää vinkkiä, miten saisin kaksi neitosta siivoamaan huoneensa ilman järkyttävää tappelua? Isännän kanssakaan ei keretä enää viettämään yhtään kahdenkeskeistä aikaa, työ vie häneltä kaiken ajan. En ole tällä viikolla edes uloilemaan päässyt, voi olla että senkin takia alkaa vanne kiristämään päätä..

Mutta onneksi pääsen tänne purkamaan huoliani! Anteeksi, etten jaksanut lukea koko pinoa läpi ja ottaa osaa tämän hetkisiin keskusteluihin. Jospa mulla oli huomenna vähän parempi fiilis. Palailen siis silloin paremmalla menestyksellä!

Kirppu06 ja Sintti 15+2

Vierailija
16/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aiemmin kirjoitellut kolibreihin, joten pieni esittely.

Perheeseemme kuuluvat minun tyttäreni (11/96), mieheni ja minun yhteinen tyttö (2/04) sekä aina joka toinen viikonloppu mieheni tytär (12/96). Minä olen 31v ja mies 34v. Itse olen kotiäitinä ja tarkoitus oli mennä syyskuun alusta töihin. Nyt näyttäisi vahvasti siltä, että syyskuun alussa tulee kotiin muuta puuhaa, joten kotona olo jatkuu. Laskettu aika on neuvolan mukaan 30.8., mutta siirtynee ultrassa syyskuun alkuun.

Raskausoireina mulla on ihan mieletön väsymys sekä pahoinvointi, joka pahenee aina iltaa kohden. Vatsa alkaa jo vähän näkyä (todella aikaisin verraten aikaisempiin), mutta eipä tuo haitanne.

Nyt mun tarvii varmaan lähteä nukkumaan, mutta kirjoittelen tässä lisää myöhemmässä vaiheessa.

T. Költtänä rv 11+1

Vierailija
17/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nukkumaan tässä menossa, mutta sitä ennen tulin katsomaan mitä vauvan Kolibreille kuuluu :) En suinkaan ole unohtanut teitäkään!!

ONNEA UUSILLE ODOTTAJILLE!!!

Itsellä oireet ovat aika vähäisiä. Eniten tuntuu ehkä tuo alamasu turvottavan ja sitä nipistele ja kivistelee lähes jatkuvasti. Ei mitenkään kovaa kipua, mutta silleen että sen huomaa ja tuntee.

MAKKONEN: Onnittelut sydänäänistä!! Ihanaa!!! Voikun miekin ne pian kuulisin, mutta itse joudun odottamaan vielä ainakin sen 6 viikkoa.

MOISKU: Miulla on molemmissa aiemmin kuulunut sydänäänet rv10 lääkärintarkastuksessa.

KALAÄITI: Paranemisia!!!!

HIMPPU: Usko vaan, me ollaan la-kavereita!!!! ;)

BLUES: Pikaista paranemista!!!!

CABY: En ole saanut hakemustasi sinne yhteisöön!! Laitappa uudelleen, joskus pätki tuo msn, niin jospa se ei ole tullut perille!!!

MARYANNE: Meillä myös poika-99 ja tyttö-04!! Mikä yhteensattuma ;)

KIRPPU: Meillä täällä kans tuli tänään huudettua lähes ääni käheeksi lapsille (lähinnä pojalle), kun huone on ihan sekamelska ja kun sinne ei enää mahdu leikkimään, niin lelut tuodaan tänne olohuoneen puolelle... itkin ja huusin välillä. Ja tunsin itseni ihan kauheeksi äidiksi. Mielessä kävi että haluunko todellakin vielä yhden, kun en pärjää näiden kahdenkaan kanssa :' (

Mutta nyt tuli nälkä. Sen jälkeen nukkumaan.

Antzu & OnniManni 4+4

Vierailija
18/20 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos joku haluaa liittyä, eli tämä yhteisö on tarkoitettu kolmatta yrittäville ja kolmatta odottaville.

http://groups.msn.com/Kolibrit

Vierailija
19/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuoneen siivous on myös meillä ongelmana. Vanhempi lapsista täyttää seitsemän vuotta ja aloitimme viikkorahan (yksi euro) maksamisen. Ehtona on, että ainakin pari kertaa viikossa huone pitää siivota. On se kyllä vaikeaa, kun pienempi kulkee koko ajan perässä ja sotkee. Täytyy alkaa varmaan kesällä miettimään omia huoneita.

Olen itse parantumassa. Kuumetta ei enää ole ja kurkkukin alkaa näyttää hieman paremmalta. Tämä etova olo ja oksennutus on vaan ihan hirveää. Mitään ei tekis mieli syödä, kun vaan yököttää ja röyhtäyttää (anteeksi, ei kuulosta kivalta...). Milloin tämä loppuu!?

Olen ollut sairaslomalla tuon viruksen vuoksi. Odotan jo töihin menoa. Ehkäpä siellä ei niin ennätä ajatella tätä huonovointisuutta.

Mitens muut noin kasi-ysiviikoilla menijät? Onko teillä vatsaviiltelyjä tai -nipistelyjä? Mulla ei ole ollut pitkään aikaan. Ihan alkuraskaudessa oli. Olen niin epäluuloinen ja pelokas sen suhteen onko kaikki varmasti kunnossa.

Vierailija
20/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaäiti; Meillä on myös toi sama ongelma, eli isompi pitäis jotenkin tavaransa järjestyksessä, mutta pienempi sitten tulee ja levittää kaiken. Tytöillä vielä yhteinen leikkihuone ja yhteinen makuuhuone. Olisin jo ajat sitten jakanut heille omat huoneet, mutta kun ongelma on, että toinen huone on alakerrassa ja toinen yläkerrassa. Eikä kumpikaan suostu jäämään yksin nukkumaan alakertaan. Kinkkinen pulma, johon emme ole vielä mieheni kanssa keksineet ratkaisua. Mutta isommalle tytölle olen luvannut, että viimeistään kun hän menee kouluun, keksitään joku ratkaisu :o)

Tänään itsellä jotenkin parempi päivä. Saatiin Hesan keikkakin kunnialla suoritettua. Mutta iltapäivästä aloin ihmetellä, että miksi kuopus on niin kamalan vaitonainen ja väsynyt. Noh, tunti siitä ja alkoi järkyttävä keuhkoista kaikuva yskä. Nousi kova kuume, eikun lääkäriin. Tuttu lääkärikin ihmetteli, että miten voi olla noin pahan kuulonen kun tauti oli alkanut ehkä kolme tuntia ennen lääkäriin menoa. On ilmeisesti joku aivan järkky jälkitauti tästä tammikuun räkätauti-showsta, jota meillä vietettiin. Antibioottia nassuun vaan! Tyttö taisi äsken vihdoinkin nukahtaa, kerran kävin jo siivoomassa oksennukset. Kuume ja kamala yskä ei ole mukava yhdistelmä.

Tästä saatiin siis kiva pikku lisä kiireiselle viikonlopulle! Pitäisi nuo esikoisen synttäritkin jotenkin järjestää, sunnuntaina on tulossa aikamoinen määrä vieraita. Mutta eiköhän tästä jotenkin selvitä!

Nyt eikun Hyvää viikonloppua kaikille Kolibreille ja massuille!

Kirppu06 ja Sintti 15+3