Kertokaapas koiran omistajat miten teille voisi kohteliaasti
ilmoittaa, että koiranne haukkuu lähes kaiket päivät asunnossa ja se häiritsee meitä naapureita (rivitalo, eikä olla edes seinänaapureita) aikamoisesti. Ikävää kaikkien kannalta, vaikka en koirien ystävä olekaan niin silti ei kai se koirallekaan ole helppoa jos ikävöi (??) isäntäperhettä koko päivän. Toinen naapuri on jonkin kerran kohteliaasti ilmoittanut asiasta, kun haukunta kuuluu heille selvemmin (ovat seinänaapureita), mutta tästä koiran omistaja on ottanut nokkiinsa....Tylsä tilanne, mutta ettekö koirien omistajat voisi ajatella naapureitanne tai edes sitä lemmikkiänne, tuskin olisitte samassa asunnossa koiran kanssa 15 min pidempään, jos koiranne haukkuisi koko ajan.
Kommentit (9)
Useinhan on niin, että haukkumisesta tietävät kaikki muut paitsi omistaja, jolla ei ole välttämättä hajuakaan asiasta.
Mutta kun asiasta on jo kerran sanottu, kävisin ystävälliseti sanomassa uudelleen. Tai ystävällistä lappua luukusta, jossa useamman naapurin allekirjoitukset. Jos vastauksena on olankohautus, isännöitsijälle valitusta.
uskon et ottaa naapureita aivoon, niin ottaa omistajiakin välillä mut minkäs teet kun toinen menee viettien mukaan.
jos asiasta on jo hänelle nätisti sanottu ja otti nokkiinsa niin on kai sitten aika toivoton tapaus.
Itse olen aikanani ihan käynyt naapureilta kysymässä, pitääkö uusi lemmikki meteliä kotosalla kun isäntäväki on menossa. Sitä kun ei voi itse tietää ja FIKSU koiranomistaja (ja naapuri) haluaa olla näistä asioista perillä.
Kun näet omistajan vaihda pari sanaa säästä ja sitten kysy mitäs heidän (ihanalle) hauvalle kuuluu? Sitten voivottele, että ei ole varmaan sillä kivaa olla yksin kotona, kun eilenkin (olettaen että eilen todellakin) haukkui ja ulvoi niin ikävissään kun isäntäväki oli poissa...
eli yritä kääntää asia niin päin, että koirasta se on ihan surkeeta olla yksinään,mutta minkäs teet kun töissä on käytävä.
Mun edellinen koira oli kiltti sakemanni. Naapuri ei siitä tykännyt koska pelkäsi sitä (ja vissiin muitakin koiria).
Niinpä se alkoi ilmoittelemaan isännöitsijälle että koira huutaa kaiket päivät kun olen pois, sitten sain jo pari varoitustakin isännöitsijältä. Kyselin muilta naapureilta, mutta kaikki sanoi, että ei he ole mitään kuullu.
Mulla heräs epäilyt sen naapurin suhteen koska se aina mm. vältteli koiraani rappukäytävässä (saatto esim. vetääkin oven kiinni jos huomattiin että ollaan menossa yhtäaikaa rappuuun).
Lainasin kirjastosta sellaisen automaattisen sanelukoneen, joka lähtee nauhoittaa pienestäkin äänestä ja pidin sitä 3 päivää päällä kun olin 8 tuntia poissa. Nauhalta ei kuulunut kuin pari kertaa läähätystä ja leikkimisen ääniä (oli herkälle säädetty).
Sitten kysyin naapurilta, että onko meidän koira tänään haukkunut yksin ollessaan, niin kehtasi väittää, että juu, ulvoi monta tuntia!! Eli puhui itsensä pussiin ja oli tosi nolona sen jälkeen... Siihen loppui valitukset isännöitsijälle =D
p.s talossa ei ollut muita koiria
mikä sanomisessa on niin pahaa, että siitä otetaan nokkiin??? Eihän se tosiaankaan ole lemmikin etu haukkua ikävissään. Kiitos vastauksista, yritetän jutella asiasta esim. seuraavassa yhtiökokousessa, joka on pian.
ap
Itsekään en koirista pidä ja isompia pelkäänkin, mutta nyt ei ole kyse kiusanteosta tai valehtelusta, vaan koira tosiaan haukkuu ja ulvoo :-(
ap
meillekin on naapurit sanoneet parista jutusta (en nyt kehtaa kertoa) ja tuntuihan se ikävältä, mutta emme me mitään urputtaneet. Mietimme tykönämme asiaa ja korjanneet virheemme. Hyvä, että valittivat meille, eivätkä isännöitsijälle.
Omituista on, että jotkut tuollaisestakin ottaa nokkiinsa. Onhan se koirankin etu, että omistajat tietää ja voivat tehdä asialle jotain.