Se poika oli kyllä päästään sekaisin tänään Lapsityranneissa
En ole koskaan nähnyt enkä kuullut vastaavasta. Jos olis ollut mun pentu, olisin kiikuttanut hoitoon jo kauan aikaa sitten. Tuollainen käytös ei ole normaalia, hakkasi, huusi, osoitteli veitsellä, kutsui äitiään bitchiksi ja shitholeksi. Ikää lapsella viisi vuotta...
Kommentit (7)
Miten voi asua saman katon alla ja toinen vaan saa komentaa lasta?
Silti siitä ohjelmasta saa mainioita kasvatusvinkkejä, joita voi soveltaa ihan tavalliseenkin lapseen. Esimerkiksi se jäähypenkki.
... näin näkisin. Tosi rajusti oireili, mutta niinpä on meidänkin pojilla ollut tosi vaikeat ajat ja on oikeesti ajateltu että jos ovat päästään sekaisin. Käytiin perheneuvolassa ja poika testattiin ja koko perhe mietti systeemejään. Ei mitään psyykkista pojassa ollut vialla, käytös vain. Niin se vaan normalisoitui... 2 vuotta kesti. n. 7-9-v. pahimmillaan. Nyt poika 11-v. ja ei uskoisi samaksi.
Asiat voivat muutua
Kyllä siinä oli jo aikoja sitten menty vähän hakoteille kasvatuksen suhteen.Tuo jakautuminen ja äidin liiallinen sitoutuminen pahensi sitä vain.Juuri isän ja pojan välinen aika vaikutti parhaiten siihen ja se että se lapsi sai tunte turvallisuutta vaikka kävikin ottaa pattiin.
Selvät ärrät pitää olla,rajat,rakkaus ja rauhallisuus.=)
Ikinä en koivuvitsaan itse tarttuisi vaikka tuossa tilanteessa ehkä se ainoalta keinolta voisi tuntuakin.Onneksi saivat apua nyt eikä sitten 10v pääst kun olisi jo ollut liian myöhäistä.
Tuo jäähypenkki meilläkin isommalla käytössä ollut pari vuotta ja hyvin toimii.Siinä vaan kun itse muistaa olla rauhallinen.
Ja yksi tosi tärkeä esiintuleva asia on se lapsen tasolle meno.
Tuon ikäiset lapset hakevat vielä käytöksellään rajoja, kun eivät ole vielä koulussa opettajien ja muiden lasten käyttäytymisnormien odotusten alaisena.
Ei se ole lapsen vika, jos äiti on nyhverö, joka ei raaski ojentaa=kasvattaa lastaan, kun siitä tulee lapselle PAHA MIELI...
Äiti olisikin ollut sitten helisemässä tuolla asenteella 10 vuoden päästä, jos ei olisi saanut ammattiapua.
Ei se ole lapsen vika, jos äiti on nyhverö, joka ei raaski ojentaa=kasvattaa lastaan, kun siitä tulee lapselle PAHA MIELI..
Ennemmin hakisin sitten vaikka sen koivuvitsan... Vaikka meillä kyllä pärjätään puheella, mutta jos noista kahdesta pitäisi valita, niin ennemmin antaisin ympäri korvia kuin antaisin lapsestani tulla monsterin.