Mikä näistä sopisi mielestäsi parhaiten nimeksi Iriksen siskolle...
Adele,Siiri vai Myrtti?
Ja jos ei siskonsa kautta ajatella,niin mikä noista kolmesta ois kaunein nimi?
Kommentit (29)
Iiris ja Siiri. Adele on jotenkin niin eri sarjaa ja Myrtti... Hmm... En ole ennen edes kuulut ja ekana míeleen tulee poika (ja yrtti).
Joten Sandraa ehdotan :)
Mutta: Adele ehkä ihanin, mutta aika harvinainen. Siiriä kannatan, Siiri ja Iris olis ihana sisaruspari! Oliko Harry Potterissa Murjottava Myrtti? En uskaltaisi kyllä antaa sitä nimeä erikoisuuden takia (siis kun muut ei varmaan ikinä lakkais ihmettelemästä...).
Adele kaunis nimi ja jotenkin samanoloinen kuin Iris.
Siiri on kaunis nimi, mutta minusta aivan liian yleinen. Lisäksi Iris ja Siiri ovat samoine kirjaimineen liian samanlaiset sisaruksille.
Myrtti kuulostaa oudolta ja ihan mielestäni erityylinen kuin Iris.
Iriksessä ja Siirissä on kyllä paljon samoja kirjaimia (eihän niissä muita olekaan ;-)) mutta se ei minusta haittaa kun nimet ovat kuitenkin muuten tarpeeksi omanlaiset. Siiri on minusta noista vaihtoehdoista muutenkin mukavin. Adele kyllä sopisi hyvin myös ja tyyliltään oikeastaan paremmin kuin Siiri. Myrtistä minulle tulee mieleen myrtsi, ja se on mielestäni aivan erityylinen kuin Iris (kun kysymyksenä oli, mikä nimi sopii parhaiten siskon nimeen).
Adele 2
Siiri 3
Myrtti 3
Aika tasaista, mutta hiukan me jäätiin Körömöllin kanssa vähemmistöön. :-(
Siiri sopisi mun mielestä tosi hyvin Iiriksen siskolle! Adele on kiva, mutta mielestäni eri tyylinen. Myrtistä en kauheasti pidä, tulee mieleen myrtsi.
sopii mielestäni parhaiten Iriksen siskolle.
Myrtti viehättää, kun on niin hauska. Yrttinen, myrttinen, murattinen... ;)
Siiri on hyvä ja perinteinen nimi.
Suoranaisesti, jos nimenomaan _kauneinta_ haetaan, se ehkä kuitenkin on tuo samainen Adele. ;)
Vaikka minusta onkin kiva, että sisarusten nimissä on jotain samaa, tuntuu vähän hullulta, että olisivat suoraan toistensa " peilikuvia" : Iiris ja Siiri esimerkiksi. Minusta ovat sitäpaitsi aivan erityylisiäkin.
Tulee vaikutelma, että nuorempi sisarus olisi vain vanhemman kopio tai jatke. :(
Ja jos nimellle Iris peilikuvaa haetaan, se tietenkin olisi Siri, ei Siiri. Eihän Iriksenkään kirjoitusmuodossa kolmea I:tä ole.
Siiri on Iiriksen peilikuva ääntämykseltään, mikä on minustakin outoa. Siri sen sijaan lyhyesti lausuttuna olisi tarpeeksi erilainen lausuttuna, vaikka se kirjoitettuna onkin Iriksen peilikuva.
Myrtti on minusta jännä kivalla tavalla, muttei näistä paras Iriksen kaveriksi, kun ovat " erikielisiä" . Heitän kehiin MYRNAN, mikä olisi todella kaunis ja sopiva Iriksen siskolle.
Jää Adele, joka sopisi kieleltään ja tyyliltään parhaiten Iriksen kanssa.
Jos pelkästään nimen kauneutta ajatellaan, niin Myrtti miellyttää eniten harvinaisuudessaan.
Melonimamma heitti ehdolle nimen, jonka 98%:n varmuudella antaisin tyttärelleni, jos niitä vielä lisää saisin! =)
Myrna on pökerryttävän suloinen. Ja sopisi Iriksen siskolle aivan loistavasti! :)
Ihana:) mutta meillä ei mies suostu...
xkirsikkax:
Ihana:) mutta meillä ei mies suostu...
Sama juttu meillä. Jostain IHMEEN syystä mies kommentoi heti sanoilla " eiks se oo se sun fiinin astiaston nimi?" Miten se voi muistaa tuollaista?! Eihän mulla oo kun 14 Myrna-kuppiparia kaapissa... ;)
Minua Arabia-viittaus ei haittaisi, on ihana nimi. Samoin Malva, joka valitettavasti on turhan saman kuuloinen esikoisemme nimen kanssa.
Itse tykkään eniten Siiristä, mutta se on liian lähellä Iiristä. Myrtti siis saa ääneni, koska on raikas ja erikoinen ja kiva nimi. Adelesta en tykkää yhtään.
-claudia-:
Adele,Siiri vai Myrtti?
Ja jos ei siskonsa kautta ajatella,niin mikä noista kolmesta ois kaunein nimi?
jos ajatellaan vain nimiä itsessään, miellyttävin on ehdottomasti Siiri. Mutta jotenkin se on mielestäni liian samanlainen Iiriksen siskolle (samat kirjaimet eri järjestyksessä), voisi mennä helposti sekaisin, vaikka soinnuiltaan hyvin sopivatkin yhteen.
Iiris ja Adele muodostaisivat näistä mielestäni kauneimman parin, koska vaikka nimet äänteellisesti ovatkin hyvin erilaisia, niiden luomat mielikuvat vastaavat hyvin läheisesti toisiaan: hento, nätti tyttö, joka välillä vaipuu kuvitelmiinsa ja välillä taas yllättää kaikki näyttämällä, että omaakin tahtoa löytyy. =)
Myrtti on mielestäni lähinnä outo...
Minusta se on eniten samaa sarjaa Iriksen kanssa, minä kun ajattelen Iristä heti luontonimenä. Muutenkin se on noista persoonallisin ja kaunein. Adele ja Iris on ehkä eniten samanoloisia, siis sellaisia herkkiä ja kauniita. Siirissä mua häiritsee nuo samat kirjaimet, enkä muutenkaan kauheasti siitä pidä.
Myrtista tulee jotenkin melankolinen ja synkkä vaikutelma, Siirin veikkaan sotkeutuvan Iirikseen liikaa. Ja kun kerran maailma on täynnä nimiä, niin miksi antaa kaksi noin samanlaista, siis Iiris ja Siiri. Minustakin vaikutelma on sama Iiriksestä ja Adelesta, kuten joku jo aiemmin kirjoitti: kauniita herkkiä tyttöjä :-)
- Reeta
Kovin on tasaista näiden nimien kannatus,huomaan..Vaikeaa.Ja tuo Myrna jonka joku heitti,on kyllä aika ihana myös!En ollut ennen (kai?) kuullutkaan.Niin ja tyttäreni nimi Iris kirjoitetaan siis yhdellä iillä,ei kahdella niinkuin aika moni täällä kirjoitti..
Siirissä on mielestäni liikaa samoja äänteitä kuin Iiriksessä ja Adele on paljon lempeämpi ja prinsessamaisempi nimi kuin Iiris. Siispä Myrtti voisi olla kelpo vaihtoehto. Siitä tulee minulla vähän mieleen " myrtsi" , mutta ei se välttämättä kaikilla tule.