Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TIISTAITA TAMMIKUISET**

07.02.2006 |

Kävin lukemassa " vanhankin" pinon, mutta aattelin laittaa myös uuden kun olis pari kysymyksen poikastakin.

Typy täyttää tänään 2 viikkoa, eli iän puolesta saatas lähteä jo ulkoilemaan, mutta Pekka Pouta povas väärin ja kyllä täällä Tampereella ainakin on vielä reippaasti yli kymmenen astetta pakkasta. Haluis kyllä jo niin kovin ulos ja rääkkäämään tota löysää vatsanahkaa pois.

Kuinka vaihtelevaa tein jälkivuodon määrä on? Mulla olis toiveissa jo pikkuhousunsuojiin siirtyminen, mutta kun välillä holahtaa vielä ihan reippaastikin vaikka suurimman osan aikaa tulee enää vaan vähän vuotoa. Olen kyllä henkisesti varautunut siihen, että tätä jatkuu kauan kun esikoisestakin kesti viisi viikkoa. Mutta en muista lainkaan oliko vuodon määrä näin kovin vaihtelevaa.

Ja toinen kysymys onkin jo sitten paljon mukavammasta aihepiiristä. Eli koskas niitä hymyjä alkaa saamaan? Kyllähän typy unissaan jakelee refleksihymyjä, mutta kovasti jo odotan niitä ihka oikeita.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille (mutta kevättä odotellen...)

Täplä ja typy 14vrk

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ekaks onneks olkoon kaikille vauvansa " hakeneille" !! En oo paljoo ennättäny kun sillon tällön käyä vähän vilkasemassa tänne palstalle, poika työllistää ihan kiitettävästi.

Pojulla tulee ylihuomenna täyteen kolme viikkoa ja sitten mennäänkin näyttäytymään neuvolaan. Ihan hyvin nukkuu öisin, muutaman kerran herää syömään. Päivisin ei sitten poju oikeestaan juuri nukukaan muuta kun sen minkä torkkuu tissillä. Muuten lähinnä huutaa, viel ei vaan oikeen oo meille selvinny, ett miks=)

Ristiäiset meillä pidetään vasta maaliskuun puolessa välissä. Aikasemminkin ois voitu muuten pitää, mut kummitäti pääsee tulemaan Saksasta vasta sillon... Noh, onneks mummilla sattuu samoihin aikoihin talviloma, ni lupas tulla auttamaan järjestelyissä... Pojan nimi ja kummitkin (tuota yhtä lukuunottamatta siis) vielä hakusessa.

Jälkivuodosta oli puhetta... Mulla sitä tuli ihan reippaasti (ainakin mun mielestä) ja mä kun inhoon menkkojakin yli kaiken (yks odotusajan parhaista puolista olikin just se, ettei ollu menkkoja=P)!! Nyt alkaa olla vähän vähenemään päin, öisin ei enää oikeestaan vuodakaan, päivisin vähän (niin oli usein menkkojenkin kanssa).

Vauvan hymystäkin oli puhetta... Meiän poju virnistelee ja ainakin musta tuntuu, ett ne alkaa olla ihan tietosia virnistyksiä. Ja on muuten mainion näkönen herra sillon=)=) Kun vaan vielä tietäs, ett mitä se sillon ajattelee...

Mul oli viime viikonloppuna kuumetta ja muutenkin tosi kurja olo. Nyt on jälellä päänsärky ja niskan jomotus, joka varmaan osin johtuu siitä, ett oon alkanu imettää istuiltaan ja siinä tulee jäpitettyä niskaa aina jotenkin ihan oudosti. Miten te muut saatte imetykseen hyvän asennon? Vaikka mä kuinka yritän laittaa pojan alle tyynyjä ja vaikka mitä, ni silti tuntuu, ett jos rentoutan kädet ja hartiat, ni poika on liian alhaalla ja roikkuu ja repii tissistä.

Rintoja pistelee muutenkin ja vähän epäilin jo rintatulehdustakin. Nyt on ehkä vähän parempi kun esim. eilen, mut kyllä on rinnat tiukilla kun tuo poju ois koko ajan tississä kiinni. Maitoo kyllä tulee, mut ei mitään toivookaan, ett ennättäsin jossain välissä pumpata osan vaik pakasteeseen...

Noh, ehkä tää elämä tästä joskus normalisoituu...

Mukavaa viikon jatkoa ja odotellaan pakkasten lauhtumista.

Millamalla ja poju

ps. Ai niin, me ei olla viel vaunuiltu kun tääl on koko ajan vähintään 20 astetta pakkasta. Ulkosalla ollaan kuitenkin pieniä aikoja jouduttu oleen, esim. kun on menty autoon, kauppaan tai muuta sellasta. Sillon on ollu poju auton turvakaukalossa ja hyvinhän tuo on niistä reissuista selvinny.

Vierailija
2/2 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Itä-Suomessa ei mittari ole laskenu alle kahdenkymmenen moneen päivään. Keskimmäinen 1v8kk nukkuu kuitenkin ulkona ja hikinen on puolentoista tunnin unilta tultuaan ;) Vauvan kanssa tulin juuri ystävän luota, matkaan ei onneksi mene viittä minuuttia kauemmin. Sen verran olen uskaltanut pienen kanssa vaunuilla kauppareissujen lisäksi.

Hymyjä ei meillä vielä ole irronnut, kolme viikkoa tulee huomenna täyteen. Keskimmäisen neuvolakortista juuri eilen luin 1kk:en kohdalta että hymyt olleet vielä tiukassa neidillä. Hän huusikin kyllä kovaa mahaansa lähes vuorokauden ympäri, joten ei siis hirveästi hymyilyttänyt äitiäkään. Mutta silti taas yllätyin että nytkö jo hymyjä pitäisi alkaa tulemaan! On se kummallista tuo pienen ihmisen kehitys, miten nuoresta se jo alkaa! En muistanutkaan vaikka jo kolmas lapsi.

Jälkivuoto on mulla tosi olematonta. Esikoisen kohdalla kesti 7vko, ja toisen synnytyksen jälkeen 5vko - molemmilta jouduin siirtämään jälkitarkastusta ensimmäisten kuukautisten takia. Ikävä kyllä imetys ei mulla ainakaan ole menkkojen alkamista siis siirtäneet. Blääh. No tällä kertaa vuoto sitten kai loppuu jo ensi viikolla kokonaan, tosi vähäistä ollu koko aikana. Neljäntenä päivänä synnytyksen jälkeen vaihdoin käyttämään pikkuhousunsuojia, niin vähän vuotaa. Ja välillä ei enää ollenkaan. Että vaihtelevaa on. Ja kuten joku muukin kirjoitti yöllä kaikkein vähäisintä mullakin.

Nuo isommat lapset tuntuu hyppivän jo seinille kun ei ulos pääse. Ja alkaa äidiltäkin loppua ideat tekemisen suhteen. Vilma-neiti tyhjensikin äsken vauvanvaatelaatikot kun ei muuta keksinyt. Kiva kiva... Äiti siis riemuissaan! Mutta minkäs voit. Kun ei ole mitään järkevää tekemistä niin keksivät sitten sitä vähemmän järkevää ;)

Nyt täytyy nousta tekemään lapsille spuskaa... Mitähän guormet-ruokaa sitä tänään loihtisi perheelleen pöytään ;) ;) ?

Annunen+nuppunen (viimein unessa... Huh!)

Unohdin muuten taaskin käydä ostamassa sitä Disflatyliä... Eli meillä kitistään vielä ainakin ensi yö...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla