Apua!! Hiukset lähtee päästä!
Onko teillä muilla vastaavaa ongelmaa kuin mulla. Meillä on 4,5kk poika. Nyt parin kuukauden aikana tuntuu,että hiuksista on enää puolet jäljellä. Aluksi luulin, että kaikki johtuu kun söin Gerazetteä, mutta eipä sen lopettaminenkaan ole helpottanut tilannetta (tosin lopetin vasta viikko sitten). Oisko vika niskassa ja hartioissa... Toiselta lapselta mulla ei muistaakseni lähtenyt näin paljoa, mutta nyt päälaki paistaa jo, eikä oikein ole kivaa... Hierojahan olisi kiva juttu, mutta kun ei ole varaa eikä mieskään jaksa hieroa...
Kommentit (4)
Kyllä sitä alkaa vauvanukkaa ilmaantua ohimolahdelmiin sitten myöhemmin taas.
Eli minulla myös tukka tuntuu harvenevan hyvää tahtia. Poika on nyt lähes neljä kuukautta vanha. Mutta ilmiö tosiaan kuuluu tähän hormonimyllerrykseen, kivaa se ei missään nimessä ole. Joku sanoi, että hormonien ja kropan palautumiseen menee synnytyksen jälkeen noin vuosi... Aika moista! Toivottavasti ei ihan koko tukka ole lähtenyt siihen mennessä...
Mulla rupes kanssa lähtemään tukkaa kun vaava oli 3kk. Se loppui, kun lopetin imettämisen vaavin ollessa 5,5kk. Siihen ei mitkään mömmöt valitettavasti auta ja jollain lähtee toisia enemmän. Mulla oli raskausaikana aika paksussa kunnossa tukka ja imetyksen jälkeen palasi ennalleen. Kyllä se siis rauhottuu jossain vaiheessa. =)
sillä hiusten lähtö vaan kuuluu asiaan ja fysiologinen väistämättömyys.
Kun raskausaikana muuttunut hormonitoiminta aiheuttaa sen ettei hiuksia lähde juuri ollenkaan, korvautuu tämä sitten synnytyksen jälkeen ja hiuksia lähtee koko raskausajankin edestä!
Tilanne kyllä normalisoituu, mutta siihen menee aikaa...
Täällä ollaan myös kohta yhtä kaljuja kuin 3 kk ikäiset vauvanikin ;)
Sankku ja pojat