Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tutkimuksia tehdään synnärillä?

07.02.2006 |

eli kun mennään synnyttämään ja tehdään tutkimukset ja täytellään papereita, niin mitä kaikkee siinä silloin katotaan? verenpaineet, paino?? sisätutkimus?

kiitos vastauksista!

unelma

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä menin huoneeseen, jossa kätilö kyseli kaikenlaista eli mun tapauksessa ku lapsivettä oli menny hiukan ni monelta? Minkä verran yms.. Sitte se tutki alapään tilanteen. Verenpainetta multa ei muutoin mitattu ku synnytyksen aikana. Eikä ne mitään verikokeitakaan ota jos ei oo tarvetta. Aika ajoin tsekkaavat paljo on avautunu paikat.

Vierailija
2/3 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän poikkeava tilanne, kun synnytin ennenaikaisesti. Verenpaine tsekattiin ja jostain syystä myös verensokeri. Kyseltiin vesien menosta, lapsiveden väristä, sikiön liikkeistä ja ylipäätään onko ollut ongelmia raskauden aikana. Käppyrästä katsottiin sikiön sydänäänet ja seurattiin supistuksia. Sisätutkimus tehtiin ja sitten UÄ, koska en ollut ehtinyt neuvolalääkärin viimeiseen tarkastukseen. Vauvalle saatiin painoarvio, todettiin vauvan olevan rt:ssa ja katsottiin, ettei ole estettä alatiesynnytykselle.

Mulle tuli muuten yllätyksenä, kuinka h***etisti sisätutkimus sattui synnytyksen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi ajallaan ja synnytys käynnistyi suppareilla. Vastaanottohuoneessa otettiin verenpaine ja sitten piti pissata purkkiin... Sisätutkimus tehtiin pika pikaa, olin jo niin kipeä ettei siihen tuhrattu aikaa.. Käyriä olisi otettu siinä vastaanotossa (siis supistus- ja sydänäänet), mutta en pystynyt siinä yhtään makaamaan niin passittivat suoraan saliin, siellä sitten otettiin käyrää. Eipä siinä sitten muuta tehty.