Galluppia alatiesynnytyksen syistä. Miksi ihmeessä synnytät helposti alateitse, kun voisit valita sektion?!
Mielumminhan sitä leikkauspöydällä makaa ja paranee hitaasti, eikös!
Kerropas siis hyvät syyt, miksi alatiesynntys?
Kommentit (11)
ehkäpä synnytän alateitse siksi, että se on luonnollisin tapa synnyttää ja toipuminen nopeaa. Leikkaukseen liittyy aina riskejä. Miksi siis ottaisin tietoisen riskin?
Synnytys käynnistettiin, ponnistusvaihe pitkittyi, lapsi autettiin kevyesti imukupilla ulos. Ei siis ihan normaali synnytys, mutta lopputulos hyvä. Ei komplikaatioita synnytyksen jälkeen, tosin sain II-asteen repeämät, joita tikattiin aika kauan. Itseäni hirvitti ajatus, että kaiken tuskan jälkeen olisi vielä joutunut sektioon. Koko ajatus siitä, että vatsa leikataan auki hirvittää. Sen sijaan alatiesynnytyksen yhteydessä tulleet repeämät eivät pelota. En tiedä mistä johtuu, mutta kammoan sektiota huomattavasti enemmän kuin alatiesynnytystä.
Ehkä siis alatiesynnytykseni syyksi voisi kirjata: Sektiopelko.
Onneksi sain synnyttää alateitse, synnytykset olivat nopeita ja vauva parilla ponnistuksella ulkona. En tarvinnut tikkejä, ei ollut repeämiä, kaikki meni hyvin ja hienosti.
Kaikilla ei mene näin, ja joku toinen pelkää kuollakseen alatiesynnytystä, joten saakoon hän sektion.
Alatiesynytyksestä kun selviää, on voittajan olo.
olisi aivan kamalaa joutua sektioon
vaikka molemmat alatiesynnytykseni on kestäneet melkeimpä 30 tuntia en siltikään haluaisi ikinä sektioon, toisen kanssa minulle oli varattu jo leikkauspäiväkin perätilan takia mutta viikko ennen LA poika kääntyi ihan itsestään (voitte kuvitella miltä se tuntui, syntyi LA ja painoi 4200g) eli n. 4kg " mötikkä" jos nyt niin voi sanoa, kääntyi mahassani
Siksi seuraavatkin lapset alateitse, jos vain mitenkään mahdollista.
kokemusta molemmista. sektio helpompi kun ei tarvi kärsiä synnytystuskia.mutta toipuminen vie kauemman aikaa, ainakin mulla teki.ja onhan siinä riskinsä jos kohtua leikellään kerta toisensa perään. kyllä mä mieluummin synnytän normaalisti alateitse. se kipu nyt vaan kuuluu asiaan.kyllä sen kestää kun palkintona vauva. nopeammin niistä toipunu. ja heti saa vauvan syliin. jos sektio ei saa edes nostella vauvaa painavampaa. sängystä nouseminenkin aluksi vaikeaa.