*SYYSKUISTEN-04 TIISTAI*
Kommentit (25)
meilläkin tanssi joka on hauska katsella,touhua ja tohinaa yhdistettynä pyörimiseen ja tasajalka hyppyihin.Säestää itseään kummalla mongerruksella,Laulelee!Muutenkin pikkanen tykkää kuunnella levyltä lasten lauluja.Nytkin on poiken huoneessa kuuntelemassa ja tanssimassa.Viihtyy jo aika kivasti itsekseenki leikkien.auton kanssa pörisee ja muovieläinten kanssa pitää murahduksia ja vinkaisuja=)
Meillä yöt on nyt sujuneet loistavasti.Nukahtaa ennen yhdeksää ja nukkuu heräämättä aamu seiskaan.2tuntia päivällä,omassa sängyssään päikkäreitä.Vaunuissa ei enää nuku kun ei pääse kääntymään vatsalleen.Nyt äidiltä vaaditaan säännöllistä ulkoilua kun ei ulkona nukuta.päivän raitisilma kiintiö täytettävä=)
Suurperheellisyydestä pari sanaa.Selittelyjä saa antaa jokaiselle,miksi näin monta!Ihmetystä ja hämmästystä riittää.Monilla ajatuksena että miten uskallamme saada lapsia kun ei tiedä koskaan mitä voi tapahtua.
En myöskään ole " perinteisen suurperheen,kotiäidin" näköinen.Saankin kuulla jatkuvaa hämmästelyä senkin asian suhteen.Välillä ihan letkautuksia että nyt narraan,ei noi sinun,pieni tyttö,ole...
Mun äidillä taas on tapana esitellä minut kaikille ihmisille:tyttäreni,VIIDEN lapsen äiti!!Ja sitä taivastelua ja ihmettelyä taas riittää.
Oikeastaan odotan innolla sitä aikaa kun kerron,joskus,että kuudes on tulossa.Vaikka en halua/jaksa kuulla niitä sääliviä ja valittelevia voiman toivotuksia mutta palan innosta nähdä sen ihmetyksen.
Lapsia en toisten takia halua enkä hanki vaan yksinkertaisesti rakastan lapsia.Huonoja hetkiä,itkua ja tappelua on,mutta suurimman aikaa ajattelen kuinka rikas olen kun saan ohjastaa ja kasvattaa laumaani=)Kaikki oppimisen ja oivaltamisen riemut,isot ja pienen ilot ja surut,kaikki ihan kehitys lapsissa,siitä amennan voimaa..
Menipä nyt syvälliseksi;)
Lopetan ennen kuin saarnaan asiasta loputtomiin!
Niin ja ilmeisesti meiltä,pikkaiselta,löytyi jotain ruoka-aine allergioita jotka tänään selviävät tarkemmin.Menee taas koko perheen ruokailut uuden mietinnän alle.
L+5
Leanna, minä yksinkertaisesti ihmettelen suurperheellisten jaksamista, kun itse olen ihan töttöröö jo kahden kanssa:) Mutta meitä ihmisiähän on erilaisia, jotkut jaksaa paremmin, jotkut huonommin.
Joo, ja siitä jaksamisesta. Eilen oltiin syömässä illalla ja voin sanoa, etten suosittele venäläistä ravintolaa, jos ei halua koko iltaa istua ruokailemassa. Oltiin polttareissa lauantaina Saslikissa ja eilen 10 hengen porukalla Kasakassa ja molemmissa aikaa kului monta tuntia. Eilen tosin suurin osa oli niin myöhässäkin, että päästiin tilaamaan ruokia tosi myöhään. Ihan ok, jos on valmistautunut siihen, että se on illan ainoa ohjelmanumero ja saa kestää niin myöhään kuin kestää. Mutta kun polttareiden jälkeen väsyneenä raahaa itsensä ulos, niin ottaa vähän päähän, kun menee kauhean myöhään nukkumaanmeno. Kuvittelin olevani kotona viimeistään klo 22, mutta taisi olla yli 23 ja ennen kun päästiin nukkumaan, niin varmaan lähempänä 24.
Ärsyttää tällänen valvomisesta johtunut väsymys, kun vielä on kauheasti tekemistä tällä viikolla ja pitäis innostua viikonlopun reissustakin.
Vali, vali. Onneksi näitä valvomisviikonloppuja on tosi harvoin. En kykenis muuten:)
T: Ynis
Leanna, siis ihan ihaillen ihmettelen! :)
Kahvia juomassa. Tyttö söi liian vähän aamupalaa, närppi vain muutaman lusikallisen ja peräti kaksi pienen pientä palaa päärynää .. No se tarkoittaa, että ulkona ei jakseta olla kauan koska täytyy päästä syömään aiemmin lounasta. Mutta ei sitä aikuisillakaan aina aamuisin nälkä ole.
Mites teillä muilla - milloin teidän taaperollenne maistuu parhaiten ruoka, aamulla, lounaalla, välipalalla, jne. ? Vai onko peräti niitä joille maistuu aina :) Meillä neiti ei ole koskaan ollut aamuihminen eli aamupala on aina ollut aika heikosti maistuvaa. Lounas menee yleensä (varmaankin aamusta johtuen) parhaiten; syö todella ison lautasellisen ja vielä hedelmäsosepurkin tai marjoja päälle. Välipalaa ei aina myöskään syö, välillä saattaa mennä purkki viiliä. Päivällinen menee välillä tosi hyvin ja välillä aika heikosti. Mutta iltapuuroa menee sitten yleensä hyvin.
Mä aina vähän stressaan tästä syömisestä ;) Neiti on niin hoikkaa tekoa, että olen ihan varma että kuihtuu pois jos ei aina syö, heh. Th mulle kyllä sanoi, että pieni neiti ei kuluta/tarvitse niin paljoa kuin iso poika (siis samanikäinen poika mun kaverilla joka syö kuin hevonen). Ja että kyllä ne itse osaavat säädellä sen mitä tarvitsee. No, kai tuohon täytyy luottaa joo. Mutta silti - en ole aina varma ...
Leanna (ja T@htikin tässä kohden), olen iloinen teidän puolesta :) Mielestäni on hienoa että on isoja perheitä. Sisaruksista on turvaa ja seuraa toisilleen ja iloa vanhemmille, tietty. Minä itse en varmaankaan jaksaisi - ja se mitä täällä olenkin jo kertonut, niin jarruttaa myös.
Minun eräällä hyvällä ystävällä (joka oli yksi niistä läheisistä joiden kanssa kävin vaikeita asioita läpi) on 4 pientä tyttöä, ikäjakauma 10 kk - 7 vuotta. Ja kyllä hän vaan on saanut myös kuulla todella typeriäkin ja tökeröitä kommentteja kun ilmoitti odottavansa 4. lastaan. Ihan lähimmiltäkin tuli mielestäni tosi järkyttävää puhetta... Minun tuli hänen puolestaan niin paha mieli. Pahimmalta ystävästäni oli tuntunut erään sukulaisen kommentti " eikös ne kolme jo riitä" . Ja sitten se, kun tyttö syntyi " no, olisi nyt saanut edes poika tulla" . Siis todella kamalaa! Ystäväni itkikin välillä, että ihan kuin tämä viimeinen nyt olisi joku ylijäämä - kaikki suvussa odotti innoissaan ensimmäistä ja tämä viimeinen sai osakseen tällaista. Ja äidilleen ja isälleen odotus/syntymä oli tasan yhtä merkittävä ja tärkeä - samalla tavalla odotettu ja iloittu juttu. Ystävän mies olikin todennut tälle eräälle kommentoijalle, että " ei olisi saanut tulla poikaa vaan nimenomaan juuri tämä tyttö, juuri häntä me odotimme" .
Tsemppiä teille molemmille! Ihanaa kun tulee lapsia :)
Tsemppiä muillekin päivään!!
Alli
Poika saatiin tarhaan,vähän vielä vilposelta tuntui,mutta niin ihanasti aurinko paistoi :-)
Aamukahvia tässä hörpin,kohta muskariin ja illalla jumppaan.
Pottailua ja ruokailua:Typy tahtoo istua potalla ja nousta heti ylös,istua taas ja nousta ylös,mutta ei istua niin että jotain ehtis sinne tullakin.Kun pota laitetaan pois ni tulee suuttumus,ni miten tässä voi yrittää pottailua harjotella????
Toinen ongelma syönti..Typy tahtoo syödä ite,tai tahtoi yhden päivän...Nyt tahtoo lusikan ja mättää ruokaa pöydälle.Nokkamukista kaataa vedet ruuan sekaan tai pöydälle tai lattialle..Jos en anna lusikkaa tulee huuto!!!Mitä teen??Voisin ihan hyvin syöttää,mut suuttuu jos ei saa lusikkaa tai saishan tuo syödä iteki,mut ku ei syö....
Näihin menee hermo!Syödä on pakko ,mut pottailut voidaa siirtää hamaan tulevaisuuteen...
Enkeli:Mitä satolla sanoivat??
Ynis:Taitaa olla niin että sellanen tavallinen viikonloppu on kaikkein paras..kaikki muu vie voimat.
Tälleen aamupalan jälkee,typy yleensä puuhailee eniten itse...nytkin on kantanu kumisaappaat sänkyy ja rakentelee legoilla :-)
mukavaa päivää..
jatu
Piti vielä kysyä, että miten se homma nyt toimii siellä s.postiringissä? Siis laitan sulle siihen antamaasi osoitteeseen postia, jne.? Onko siellä ihmisillä millaiset osoitteet? Siis kun minulla on sellainen osoite josta näkyy koko nimi/oikea nimi. Eli pitäisikö olla sellainen, jossa ei omia nimiä näy (tai kai se on miten itse haluaa ...)
Alli
Kaunis sellainen. Taustalla soi Bo Kaspers ja Kaos, mahtilevy. Onneksi olen ollut pitkään kuuntelematta, niin jaksaa taas nauttia.
Yltiöpositiivisella tuulella olen tänään. Aamu meni hässäköidessä, mun oli pakko käydä suihkussa ja se aiheuttaa aina ruuhkaa jatkotoimenpiteisiin eli aamupala- ja tulen ylläpitojärjestelyihin. Silti en menettänyt hermojani, kiitos hyvän tuuleni.
Kukkanen ehti syödä puuron melkein kokonaan itse sillä aikaa kun keitin kahvia ja tein Poikaselle ja itselleni leipiä. Kukkanenhan on yksi niistä luonnon ihmeistä, jotka söisivät aina ja lähes kuinka paljon tahansa. Poikanen on sitten ihan toista maata siinä asiassa.
Yksi syy hyvään tuuleeni on eilinen positiivishenkinen viesti työpaikalta. Voipi olla, että pääsen, joudun tai mitä se nyt onkaan, töihin ainakin pariksi kuukaudeksi ennen Ihmelapsen syntymää. Ja se on mahtivaa, menen tuttuihin töihin, mukavat työkaverit, koska sijaistan juuri ryhmän työpaikkakiusaajaa, heh. Pari kuukautta poissa kotoa tekee seuraavasta muutamasta vuodesta taas tavoittelemisen arvoisia. Pistäkää peukut pystyyn, äidit!
Lähdemme keräämään aurinkoa,
Kukkuu, Poikanen 6v - 49pvää, Kukkanen 1v 4kk1pvä ja Ihmevauva
Hui, olimme jo kakkossivulla :) Ellei joku juuri nyt sitten ennen minua ehtinyt hilata tätä pinoa ylöspäin. Hiljaista tänään.
Kukkuulle pidän täällä peukkuja työpaikan suhteen! Toivottavasti onnistuisi järjestely. Olisipa kiva pieni tauko ja saisi hiukan taas maistella työelämää. Ehkä tuleekin äkkiä taas ikävä tänne kotihommeleihin :)
Meillä tyttö ei jaksanut kauhean paljoa ulkona temmeltää. Sen nyt arvasinkin kun aamiainen oli mitä oli. Tosin myös lounas oli tällä kertaa kummallinen. Kyllä tytöllä nälkä oli ja söi lopulta tosi paljon taas mutta ihme kiukkua tuon ruokailun kanssa. Meillä taitaa olla vähän sama tilanne kuin teillä, Jatu! Tyttö kovasti haluaa syödä itse ja annankin lusikan hänelle. Mutta se on sellaista enemmän sotkemista meillä vielä, vain pienen pieniä hippusia saa suuhunsa asti kuljetettua. Joten vaatii edelleen sen, että syötän. Mutta tänään ei sitten millään olisi halunnut että syötän. Olipa varsinainen temppujen taival. Tein sitten niin, että aina kun tyttö kuljetti omaa lähes tyhjää lusikkaansa suuhunsa ja avasi sen, sujautin sisään omalla lusikalla lastillisen ruokaa. Hyvin meni, tosin aikaa kului :)
Lähden tästä itsekin syömään. Tyttö simahti juuri päiväunille, hyvä. Saan rauhassa syödä ja katsella aamuisen Sydämen asialla videolta :)
Alli
Aloitin jo kerran kirjoittamaan, mutta Lilli-neiti tuli kesken kirjoittamiseni painamaan tietokoneen virtanappulaa joten se siitä...
Väsyttää. Viime yö tuli valvottua taas, kun viisivuotias valitti huonoa oloa ja pyysi oksennusvatia. No, vein hänelle vadin, mutta mitään tulosta ei tullut. Huono olokin meni vähitellen ohi. Mutta uni karkasi, sekä pojalta että minulta... No, poika nukkui aamulla sitten kymmeneen ja söi tyytyväisenä aamupuuronsa ja oli ihan oma itsensä joten uskalsin päästää hänet tarhaan viettämään kaverin synttäreitä.
Lilli simahti rattaisiin pojan viemismatkalla. Käväistiin kaupassa ja nyt Lilli jatkaa uniaan tuolla rattaissa. Päällään hänellä on body, sukkikset, villahousut, villapusero, fleecehaalari, paksu villahaalari, 92-senttinen Peuhari-toppahaalari, pipo, 2 huppua, kahdet hanskat, kahdet villasukat ja töppöset. Rattaat on tässä ihan meidän etuoven edessä, tuulensuojassa ja katoksen alla. Niin ja rattaissa on lampaantalja ja päällään Lillillä on vielä huopa. Ja aivan taatusti tyttö on ihan jäässä kun herää. Mitä tuolle oikein pitäisi pukea???
Alli, vastaan kysymykseesi sähköpostilistasta: Kun olet ilmoittanut sp-osoitteesi Yniäiselle, hän päivittää sähköpostilistan ja lähettää kaikkien osoitteet kaikille, mukaan lukien sinulle. Sitten voit kirjottaa asioista, lähettää kuvia tai mitä nyt satut haluamaan, joko kaikille listalaisille, tai sitten vain jollekin tietylle, jonka kanssa haluat vaihtaa ajatuksia. Listalla pyörii myös " miniryhmiä" , tällä hetkellä ainakin allergia-asioista vaihdetaan ajatuksia pienemmällä porukalla, samoin puutarhanhoidosta, ja laihdutusporukkakin kommunikoi osin siellä. Niin, ja ne osoitteet. No, osalla on listalla anonyymi osoite, josta ei käy ilmi oma nimi, toisilla kuten minulla taas on ihan tavallinen, omalla nimellä toimiva sähköpostiosoite eikä siitä ole mitään ongelmia ollut. Ihan miten haluat.
Sähköpostilistasta vielä, että virustorjunta kannattaa pitää kunnossa, sillä joskus reilu vuosi sitten listalaisilla kiersi Bugbear. Näin isolla porukalla varmasti virukset leviää, jos ei ole torjunta kunnossa.
Kukkuulle työn iloa! Enkelille onnea asunnon etsintään! Olikohan jotain muuta kommentoitavaa - en muista.
Kohta tulee esikoinen koulusta, täytyy vähän raivata eteistä että mahtuu sisälle :-)
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
pitkästä aikaa kuulumisia kirjoittelen...
Räkätaudissa ollaan oltu koko porukka, mulla jo 3 viikkoa kestänyt, viime viikol kävin lekurissa, poskiontelotulehdus, nyt siis penisilliini kuuri menossa, kuuri huomenna loppuu, mut ei kyl terve olo vieläkään tunnu olevan.
Käytiin aamulla perhekerhossa, nyt poju unten mailla ollut jo tunnin. Kassu ei kunnon sanoja vielä kunnon sanoja sano, vaikka viikonloppuna tosin sanoi pari kertaa ihan selvästi jo äiti, ja ruoka ( ruoa) ja hattu ( hat). Vaikka Kassuhan lokakuussa sanoi jo muutaman kerran äiti (äätti) ja lamppu (lam), mut marras-joulu-tammikuussa neki vähät sanat jäi, takapakkia tuli.
poskihampaat puhjenneet, nyt siis 10 hammasta, uni edelleen maittaa meidän ukolle, yöunet 10-11t ja päikkärit 2.5-3t. Ja ruokakin menee melkeinpä kaikki mitä vain antaa.
Oman pissivaipan vie roskiin, lattialta kerää pieniä roskia ja antaa åidille tai vie roskiin, jos sormen päähän menee ruokaa, se täytyy heti pois pyyhkiä, matto jos on rytyssä laitta sen suoraan...Tuleekohan siisti poika :)?!!
Ja kun yöunille pitäs mennä ja laittaa yöasu tai yleensäkin jos pitäis vaippa tai vaatteet laittaa, silloin lähetään karkuun ja ympäri kämpää ravataan ja katsotaan viel juokseeko äiti perässä.....ja mahoton kikatus....ja eiku karkuun.
Tälläisi kuulumisia täältä perheestä.
Nyt täytyy jatkaa kotihommia. Miehen 50v synttärit v:loppuna ja sukulaisia Savosta tulee, joten Leipomis/ siivoushommeleita tälle viikolle riittämiin...*huoh*
T: tsaatsaa & kappeli
Alli, Ankkis laittoikin kattavan selostuksen ja hyvä, kun muistutti kaikkia viruksista. Laita siis vaan postia tulemaan, niin pääset listalle.
Mulla on onkelma. Isorinsessa on joka kerta tosi innoissaan syömässä viiliä (viilis) välipalaksi, mutta roskakammo iskee aina. Tyttö näkee pienetkin pölyhiukkaset viilin pinnalla ja huutaa, että on karvoja tai kaivelee niitä lusikalla pois ja kohta on pöytä viilissä. Joskus onnistuu silti syömään purkin loppuun, mutta tänään taas jäi puoliväliin " roskien" takia. Eli onko mitään järkeä antaa viiliä välipalaksi ollenkaan, kun aina on toi sama ongelma, vai pitäiskö vaan ohittaa ongelma ja antaa syödä minkä syö???
Eilen muuten oli tajuttoman liukasta, kun tultiin kaupungilta iltamyöhällä. Tuntui, että auto luisuu ihan minne sattuu, vaikka kuinka varovasti ajelin.
Mikä muuten ois nopein tapa saada digikuvia kehitettyä? Tunnin kuvastakaan ei kuulemma tunnissa saa ja toisaalta meillä ei ole tunnin kuvaa täällä muutenkaan.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6380475&p=&mpage=4&tmode=…
Se on siinä, vassokuu.
Inanan aurinkoinen olet, Kukuinen :) Minäkin olen tänään sekaantunut töihini vähän. Olisi kamalaa joutua menemään nyt heti töihin, mutta odotan kovasti syksyä, jolloin pääsen taas " tienaamaan" . Niin on hyvä kuin on, sanon minä. Kaikesta löytyy hyviä puolia - ja huonoja, mutta on hauskempaa keskittyä niihin hyviin.
Yniksen tunninkuva hymyilytti melkein ääneen :)
Tämän päivän suuret: join päiväkahvin sijasta teetä. Jos ei pelkää kookoksen makua, niin suosittelen Twiningsin Brazilian jotakin :-)
Typyn kanssa pitäisi kohta lähteä asioita hoitamaan, vaikkei yhtään huvita. Aamulla Typy heräsi tuntia aikaisemmin kuin on viime aikoina heräillyt ja päikkäreille ei taas meinannut millään nukahtaa. Olipas aikamoinen känkkäränkkäkin jo aamusta.
Eilinen " koko viikon kauppareissu" oli pieni pettymys. Isossa marketissa oli tosi huonosti vihanneksia ja hedelmiä. Olivatkohan paleltuneet kuljetuksissa... Typy on kova syömään hedelmiä, joten nyt elellään pakastemarjoilla ja sikakalliilla tomaateilla ja viinirypäleillä.
Enkeli & Enkelin Mies: kurjaa, ettei ollut mieleinen asunto. Jos koittaa etsiä positiivista niin onhan se muuttaminen sellaista rumbaa, ettei sitä halua vähän väliä harrastaa, vaan vasta kun löytyy mieleistä.
Ynis: kiitos taas infosta! Epäilinkin, ettei keskellä yötä nukahtamislääkkeitä enää voi napata, täytyy varmaan napostella jotain sokeriplacebotabuja :-) ja uskotella itselleen, että ne toimivat...
Viilisasiaan koitan miettiä ratkaisua, mutta varmaan joku nopeammin keksii jotain järkevää. Isorinsessa varmaan jo valitseekin purkin itse jne. Eikä taida selitykset auttaa tyyliin että hedelmissä ja marjoissa on aina vähän " luonnonroskaa" että jos isorinsessa haluaisi maistaa mieluummin maustamatonta viilia ja sitten itse toteaisi, että " roskainen" maustettu viilis on sittenkin parempaa...
Tai sitten vaan antaa tytön syödä sen verran kuin pystyy, eikä kiinnitä roskaisuuteen sen kummempaa huomiota. Jos se olis vaan jotain ohimenevää...
Keilin
Toimi Kakkosella loistavasti - valitti taannoin ettei Millään saa Unta, eikö voi muka saada Unilääkettä??? Sanoin, että ilman muuta; tottakai! Ota tuo. Tai oikeastaan saat vaan puolikkaan kun nuo on niin vahvoja. Mene sitten ihan suoraan sänkyyn ja pidä pää tyynyssä ja silmät kiinni :)
Aamulla poika kehui lääkettä tosi tehokkaaksi, hän nukahti melkein heti kun oli päässyt sänkyyn! Onneksi sanoi, ehdin kertoa hänelle mistä oli kyse. Hiukan kyseenalaisen maineen olisin saattanut saada, jos Kakkonen olisi ehtinyt koulussa kehua saaneensa unilääkettä äidiltä, varsinkin noin tehokasta :)
Yniksen viili-asiaan en osaa sanoa oikein mitään. Ruoka-asioissa olen melko ahdasmielinen, hermot menee jos ruoalla leikitään tahi muuten sählätään. Se ei siis tarkoita, ettei meillä lapset koskaan leikkisi ruoallansa vaan että minulla säännöllisesti tulee sen takia harmaita hapsia :)
Minähän olenkin jo ihan valkotukkainen:) Siinä syy jatkuvaan värjäykseen. Hermoja tää tosiaan vaatii ja sen takia mietin, että onko syytä puuttua asiaan vai olla puuttumatta. Keilin, luulen, että ne roskat voi ihan oikeasti olla jotain pölyhiukkasiakin, joten maustamaton viili tuskin auttais. Tarkkanäköinen on neiti. Mummit ei taida noita roskia nähdä edes ollenkaan. Mulla vielä sen verran lähinäkö pelaa, että yleensä näen mitä tarkottaa:)
Joo, tunnin kuvaa ei taida ollakaan, mutta vuorokauden kuvatkin kelpais:)
Olen tässä parin päivän aikana miettinyt, kumpi on pahempaa; se, että toinen lapsista nousee aamulla puoli seitsemän ja toisen on saanut nukkumaan vasta puolilta öin? Vai se, että molemmat nukkuvat päiväunet eri aikaan; eli kun toinen nousee, niin toinen vasta rupeaa nukkumaan? No joo, eihän vauvalla ole vielä rytmiä, mutta silti... Milloin mamma saa nukkua?
Eli puoli-zombiena olen taas laahustellut, enkä ole edes jaksanut mitään tänne kirjuutella, kun tuntuu, että valitan täällä muutenkin jo aina väsymystä. Mutta ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Neiti on antanut jo ensimmäiset valloittavat hymynsä!! Siinä äkkiä unohtuu univelat ja itkut, kun toinen hymyilee kuin Hangon keksi hampaattomalla suulla :) i-h-a-n-a-a-!!!
T tuli tänään sohvälta alas pää edellä. Otsassa komea sarvi ja iso mustelma. Mutta kovapäinen on, kun suurin itku oli itketty, niin kiipesi heti takaisin sille samaiselle sohvalle tai oikeastaan sohvan käsinojalle seisomaan. Ja mamma sai jälleen lisää harmaita hiuksia...
Rutiinit on kyllä tärkeitä nukutusasioissa. Jos ollaan esim. mummolassa kylässä ja rytmi ja tavat on toiset, ei nukkumisestakaan tule yhtään mitään. Ja sitten päivätkin menee päin puuta.
Leanna ja T@hti, myös täältä teidän jaksamista suurperheellisinä ihailen. Tuntuu, että itselle kolme on kyllä ehdoton maksimi lapsilukumäärä. Vaikka eihän koskaan pidä sanoa ei koskaan...;D
Mittalassa Neitin kanssa käytiin, hienosti kasvaa. Ensi viikolla sitten T:n neuvola. Tuntuu, että jatkuvasti ollaan neuvolassa tai lääkärissä, ihan nolottaa... Katsovat, että on raihnaista ja sairasta porukkaa, kun jatkuvasti ravaavat! No toiv. ei.
Ja kutsu käy, täytynee lopetella. Ihanaa, että ootte olemassa, tämä on sellainen kotiäidin henkireikä!
Heimoitsau! Mimmu, Neiti 1 kk, T 1v 5kk, + muut (ei siis lehmät vaan isoveikka ja iskä sekä karvaiset kaverit)
Kiva Zsazsa että tulit kertomaan kuulumisia.
Mimmu, jaksuja. Pian saat minusta samassa tilanteessa olevan vertaistukijan.. Toivotaan että vauvan rytmi muuttuu pian äitiä säästävämmäksi.
Miehistä vielä sen verran että minullakin on usein mies lurkkimassa mitä tänne naputtelen ja usein esim. kysyy että mitäs sille ja sille nyt kuuluu. On muuten oppinut senkin, että jos jokin vaihe on Sinillä menossa, niin kysyy että onko muut syysmammat ihmetelleet/valitelleet/ihasteleet samaa asiaa. :-)
Lähdettiin heti aamusta ruokakauppaan. Samalla Mies ja Sini kävivät isomummua katsomassa ja minä yritin sillä välin etsiä itselleni jotain yläosaa häihin. Äh, 70 e olisi ollut yksi kiva.. Llompakkoni kärsii liikaa jos sellaisen menisin ostamaan, käyttökertoja kun tulee olemaan tasan kaksi. Häät ja sitten pikkukakkosen ristiäiset. Pakko lähteä kait lyllertämään Keskiselle päällepantavaa etsimään. Ei voisi vähempää motivoida!
Tealle ja miehelle pupuenergiaa ensiovikseen!
Tuosta kohdunvuokrauksesta vielä. Olen aika hyvin onnistunut itseni psyykata näköjään synnytykseen.. Niin, eli minua ei haittaisi jos sisälläni kasvaisi jonkun toisen lapsi. Vauvassahan ei olisi yhtäkään minun geeniä. Vauva saisi vain asunnon ja ruuan minulta. Munasolujani en pystyisi luovuttamaan. Lapsihan voisi olla minun näköiseni ja miettisin aina kadulla kulkiessani että onkohan tuo minun lapseni?? Taidan olla vähän tollo, en osaa oikein kiintyä vatsassa olevaan lapseen. En oikein osaa selittää mutta en ole niitä odottajia jotka silittelevät vatsaansa ja juttelevat vatsalleen. Liian utopistista. Lapseni on sitten vasta lapseni, kun hänet on nostettu rinnalleni imemään ja kätilö on onnitellut uunituoretta perhettä. Jotenkin minusta tulee sitten vasta äiti syntyvälle lapselle. Tälläistä tänään..
Sini ehti nukahtaa kun kaupasta tulimme n. 15minuuutiksi. Enkä saanut päikkäreille kuin vasta nyt. Äiti ja siskokin kävivät joten ei Sini malttanut rauhoittua päikkäreille. Saapi nähdä miten myöhäiseksi menee yöpuulle meno. Toivottavasti menee nukkumaan klo 21 niinkuin yleensä.
Lila75 rv 26+5 ja Sini
Viikkoja taitaa olla kuitenkin 36+5.. MInä en jaksa ainakaan odottaa synnytykseen pääsyä enää 15 viikkoa! :-D
Tänään tultiin Oulusta. On se vaan ihana olla taas kotona. Väsyttää vietävästi. Yöt, ne 2 kappaletta, oli ihan syvältä. Itse pääsin uneen aina tosi myöhään yöllä kun alkuyön Onni heräili 1-2h välein. Tänä aamuna heräs 6.30 mutta kun otin viekkuun, nukkui vielä 2h siinä!!! Ja missä asennoissa!?! Itse olin kyljellään, välillä Onni oli polviseisonnassa mua vasten ja nukkui siinä, välillä istui mua vasten ja nukkui ja sitten taas toisin päin. Mutta torkkui kuitenkin ihan hyvin. Tultiin sitten päikkyaikaan junalla ja matka meni hyvin. Onni nukahti syliin heti ja nukkui penkillä maaten tunnin.
Nukahtamisesta oli ollut puhetta täällä. Just eilen oli puhetta veljen vaimon kanssa, kun sillä oli meinannut jo huumori loppua (monenakin iltana) kun saapi tunninkin istua poikansa vierellä, että nukahtais ja siltikään ei nukahta. On kuulemma ihan rauhallisena mutta just kun meinais nukahtaa, alkaa poikanen värkätä jotain, ikään kuin vastustais nukahtamista. Ei itke, ei huuda mutta ei vaan nukahda.
No, meillä nukahtaa kyllä. Nytkin molempina iltoina simahti saman tien, kun annoin maidon ja laiton sänkyyn. Mutta yöt sitten on mitä on... Tosin nyt taitaa olla joku ahdistusvaihe, kun oli se yks yö anopin kanssa, niin nyt varmaan heräili vaan tarkistaan, että äitee on vierellä. Mitään kipuitkuja ei itkenyt öisin.
Meillä illat menee myös aika tarkkaan samassa rytmissä. Puolen tunnin heittoja saattaa olla. Eli iltapuuro kello 19 tai 19.30. Yökkäri päälle, pientä touhua vielä ja kello 20 tai 20.30 makkariin maitopullolle. Illat ei aina edes ole kovin rauhallisia, ts. meillä on telkku päällä iltaisin mutta eipä Onni sitä katsomalla katso. Touhuaa omiaan. Päiväunet nukutaan 12-14, siinäkin puolen tunnin heitto alkamisajassa suuntaan tai toiseen. Ei juurikaan vaikuta yöunille menoon.
Tuttikselle parisuhde-energiaa! Työ varmasti syö yhteistä aikaa vähemmäksi ja voimiakin se vie. Toivottavasti löydätte jatkossa aikaa toisillenne. Ja kukka idea oli hyvä - minäkin olen joskus kiihkeimpinä seukkailu vuosina lähettänyt kahdesti miehelle kukkia:)
Väsyttäis tosiaan ja meinasin, etten menis jumpalle mutta menenpäs sittenkin. Kun torstaina en pääse enkä huomennakaan, kiitos töiden. Joten nyt on pakko...
Tsemppiä kaikille suurperheille!!! Minä lasken jo 3 lapsisen perhee sellaiseksi:) Ja ajatella, että leannalle tulee kuudes, jos hyvin käy. Olet kyllä melkoine pakkaus!
Sairastupiin paranemista, kaikkiin tasapuolisesti!
Nyt valmistautumaan sinne jumpalle. Sitten saunaan, 24 tuijottaan ja jos yhden siiderin jois. Jospa ens yönä sais nukkua.
T-P
Mä ehdin hetken tässä kirjottaa. Joo, asunto oli pettymys, vähän kummallisesti suunniteltu. Olkkari pieni ja aika outo, ei oltais saatu huonekaluja järkevästi ja muutenkaan ei niin kiva ku nykyinen, ni ei tullu sellasta oloa, et siihen haluu muuttaa. Mut kylläpä harmitti, partsilta näkyi Jatun talon sisäpihalle, ois ollu ihan vieressä! Olin jo ehtinyt odottaa, et päästäis yhdessä puistoon, jumppaan jne..
No, asunnon etsintä jatkuu..pitää heti ysiltä soitta Satolle!
Nea nukkui hyvin, mä yöllä vähän valvoskelin.
Tea, ihana se typyn tanssi! :-) Meillä myös rauhottaa iltaa, kun ei ikinä telkku auki illalla ja myös himmennetään valoja ja lelut pois ajoissa. Mut nyt pitää siivota Nean sotkut. Ja mennä kohta mies herättämään, et pääsen suihkuun. Rukouspiiri tänään ja kavereita tulossa, illalla jumppaan. Sais pakkaset jo hellittää! Mukavaa päivää!
Enkeli1 ja Nea