Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ammattiauttajaa paikalla?

Vierailija
06.02.2006 |

Olen ihan epätoivoinen kun en tiedä mitä tehdä 5-vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän on vajaan viikon ajan alkanut itkeä lohduttomasti nukkumaan käydessä.Itkee että ei osaa nukkua kun itkettää, ei itse tiedä/osaa sanoa mistä tämä paha olo johtuu. Ennen nukahtanut iltasadun ja hyvänyöntoivotusten jälkeen itsekseen omaan sänkyyn ja nukkunut siellä aamuun saakka heräämättä. Nyt pitää nukuttaa ja herää kohta puolen yön jälkeen ja tulee meidän vanhempien välliin nukkumaan. En todellakaan tiedä mitä on tapahtunut ja hänen kertoman mukaan ei ole sattunut mitään pahaa tai ikävää. Tämä tuntuu minusta äitinä todella ahdistavalta kun en tiedä miten auttaa. Meillä on myös 3 kk ikäinen vauva, voiko johtua hänestä. Mustasukkaisuutta ei ole oikeastaan ollut lainkaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes kenelläkään samanlaista kokemusta ja miten asia ratkennut?

Vierailija
2/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvitus jyllää niin täysillä että pelkoja tulee. Mä olen siinä vaiheessa alkanut uudestaan nukuttamaan. kaikki sujuu paremmin kun on turvallinen olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias voi olla hyvin innostunut vauvasta ja sen hoitamisesta, mutta tietenkin hänellä on myös tunteet. Kun ei enää olekaan se perheen ainokainen. Lapsi ei osaa ilmaista pahaa oloaan ja tunteitaan ja erittelemään niitä. Iltaisin alkaa pelottaa, että äiti ja isi rakastaa vauvaa, 5 vee joutuu nukkumaan yksin kun vauva nukkuu vanhempien kanssa... Voisin hyvin kuvitella, että johtuu vauvasta.

Vierailija
4/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: tietääkseni kukaan ei ole kiusannaut ja hän on myös kertonut että kukaan ei ole kiusannut eikä tehnyt mitään pahaa kun olen asia kysynyt.

Vierailija
5/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua melkein ahdistaa kun vanhemmat puhuu, että esikoinen ei ollut yhtään mustasukkainen vauvasta. Täytyy olla! Joku psykologi on verrannut vauvantuloa esikoiselle vanhempien avioeroa vastaavaksi kriisiksi. Lapselle, joka on vielä innostunut ja onnellinen vauvasta, voivat negatiiviset tunteet olla todella ahdistavia.

Tämä sitten ihan keittiöpsykologiapohjalta.

Vierailija
6/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkuisuudella... Eli varmaan teilläkin se vois johtua vauvan syntymästä... Ja monesti lapsilla tuo reagointi erilaisiin kriiseihin tulee vähän jälkijunassa..

Mutta voi tuo kyllä kuulua ikäänkin ;) Tuon ikäisellä on tosiaan vilkas mielikuvitus ja erilaisia pelkoja voi myös olla...

Seuraile vielä tilannetta ja anna superannos hellyyttä ja läheisyyttä ;) Jospa se menis sillä ohitse ;)

Vierailija
7/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:sitä olen ihmetellyt itsekkin kun hän ei ole ollut mustasukkainen. On vauvasta innoissaan, hoitaa, halaa, pussailee jne. Pelkäsin vähän ennen vauvan syntymää että tuleekohan miten pahoja " mustis kohtauksia" kun tämä esikoinen on kovasti äitin tyttö. Kertoo aina vaan useammankin kerran päivässä miten iloinen on kun äiti on kotona eikä töissä. Olen vähän huolissani tästä tilanteesta, miten toimia. Univaikeudet alkoivat ihan yhtäkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi