Vaatteita vastasyntyneelle?
Mistä löytää kivoja vaatteita vastasyntyneelle? Meillä syntyy pian esikoinen, emmekä ole löytäneet kivoja & tarpeellisia vaatteita, joihin vauva ei hukkuisi ensimmäisten viikkojen aikana. Samoin vaatteiden pitäisi olla " neutraaleja" väreiltään, sillä emme tiedä tulokkaan sukupuolta. (Pliis, älkää älähtäkö tästä " tyttöjen värit" / " poikien värit" -jaosta!)
Kommentit (6)
Meidän lapset olivat syntyessään 56 cm pitkiä, joten nuo pienimmät ovat jääneet aivan kokonaan käyttämättä ( samoin kävi myös vastasyntyneiden vaipoille 2-4 kg, kun lapset olivat lähemmäs 5 kiloisia ).
esikoiselle syntyessään 3600g 52cm ostelin jos jotakin. kerran puin päälle 52cm bodyn, en toista kertaa. ihan liian vaikeeta...
ekan kuukauden käytin oikeestaan vaan bodyja ja puolipotkareita (kesävauva) kylmemmällä olisin lisännyt t-paidan. kerran tai pari oli trikoomekko. ei vauvaa raski pukea nätiksi ihan alkuun :).
1kk ikäisestä sit vähitellen aloin käyttämään " parempia" kuteita :). ja niitähän ehtii ostella sitten vauvan kaa.
claire myy musta tosi nättejä vauvan vaatteita samoin zara. en tiedä ovatko suomessa?
Kiitos paljon teille vinkanneille. Koon ajattelin olevan 56; ei sitä pienempi. Lähes vain kotiutumisvaatteiksi ja ensimmäisiksi viikoiksi. Äitiyspakkauksessa pienin koko on 60 ja niitäkin pukuja on vain yksi.
En oikein tiedä, mitä varsinaisesti tarkoitin kivalla/mukavalla. Tutkimusten mukaanhan naisten aivot kutistuvat noin 7 % raskausaikana. Minulla taitaa olla sen verran niistä enää jäljellä...
linjalla minäkin olen. Eli ei kannata hirveesti satsata 50cm vaatteisiin. Ainakin pienet bodyt on just vaikee pukea ja jää pituudesta äkkiä pieneks. H&M:llä on musta myös kivoja neutraaleja vaatteita, joista olen löytänyt jotakin tulevalle kuopukselle. Myös Lindexillä on vaaleita unisex-vaatteita. Sieltä meinasin vielä ostaa yhdet 56cm housut.
Sit vielä. Kun vauva syntyy saatte varmasti lahjaksi vaatteita! Ja yleensä kaikki ostaa just niitä pieniä, kun ne on niin söpöjä :)
Neutraalit vaatteet ovat tosi kiven alla, jollei suostu pelkkään valkoiseen. On vain tyttö ja poika -vaatteita. Iloinen löytö oli Stockan Bakito-mallisto, jossa vaaleaa beigeä.
Nyt kolmatta odottelen ja päätin laittaa kaikki uusiksi. En tiedä, kumpi tulossa, joten vaikeaa on. Siispä aloin itse ompelemaan.. Toki siitä hommasta vankka kokemus, joten sekin auttaa.
Meidän esikoinen oli pienehkö syntyessään ja aikoinaan oltiin saman pulman edessä.
Pieniä sukkahousuja ja puolipotkareita valmistaa esim. Joha. Johan vaatteita myytiin ainakin Stockmannilla. Värinä on tietystikin valkoinen, mitä enimmäkseen noissa pienissä vaatteissa muutenkin on tarjolla.
Hennes & Mauritz myy myös 50-senttisiä vaatteita ja meillä niistä on tykätty, vaikka mielipiteitä taitaa olla monia.
En suosittelisi näin kahden vauvan kokemuksella ostamaan kovin paljoa noita pieniä 50 cm vaatteita: vauvan koosta riippuen ne menevät vain kuukauden, pari. Meidän syntyessään 3400g kuopukselle jotkin 50cm vaatteet eivät mahtuneet lainkaan ja nyt kun tuo on kuukauden ikäinen, ne on kaikki pantu pois.