Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhruvuoto ja raskautumisen mahdollisuus

06.02.2006 |

Minua murehduttaa vaivanani oleva tuhruttelu. Lähes joka kierrossa minulla tulee tuhruvuotoa noin viikon ajan ennen kuin täti malttaa kunnolla asettua taloksi. Mikä ei varmaan ainakaan edesauta raskautumista =(.

Olisiko kenelläkään tietoa tai kokemusta tästä? Haittaako tuhruttelu raskaaksi tulemista ja mistäköhän se johtuu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin voisin haluta tietoa...

Vierailija
2/9 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuhrua n. viikko ennen kun menkkojen ois pitänyt alkaa,pari päivää ennen menkkoja tuhrutti taas ja oli sellaista limasta rusehtavaa vuotoa vähäsen,mutta raskaana olaan vielä ainakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada lisääkin vastauksia =).

Vierailija
4/9 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuhrutellut nyt ehkä neljässä-viidessä viime kierrossa muutamia päiviä ennen menkkojen kunnolista alkua. Myös omituisia vihlaisuja ja kipuiluja alkanut näiden viime kuukausien aikana tuntua läpi koko kierron. Viime viikolla gyne totesi minulla endometrioosin, johon nämä oireet liityvät, myös tuo tuhruttelu. Mutta eikös tuhruttelu ennen menkkoja ole aika yleistäkin, ilman mitään vakavampaa syytä. Tosin viikko ennen menkkoja on aika paljon....

Vierailija
5/9 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka saattaa aiheuttaa lapsettomuutta, mutta ainakin hidastaa ja vaikeuttaa hedelmöittymistä ja voi myös lisätä alkuraskauden keskenmenoja. Jostain hämärästi muistan kuulleni, että monen päivän tuhruttelu ennen menkkoja voisi kertoa jostain hormonaalisesta " ongelmasta" .

Vierailija
6/9 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lahes joka kierrossa tuhrutellut n. 10 vrk ovulaation jalkeen, mutta tassa kierrossa jossa plussasin, ei tuhrua tullut. Olin kylla ihan varma, etta minun on vaikea tulla raskaaksi kun tuo vuoto on tuollaista ja epailin, ettei alkio ehdi kiinnittya kun tiputtelu alkaa niin pian ovulaation jalkeen. Mutta nyt sitten kun aloitettiin yritys (kumitukot jatettiin pois)->toisesta kierrosta plussa. Eli uskoa kanssasisaret! Ei valttamatta tarkoita endoa tai raskautumisvaikeusia.

Vierailija
7/9 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta tuhruttelua ollut noin 3-5 vrk ja sitten vasta alkaneet " oikeat" menkat.

Vierailija
8/9 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen menkkojen alkua 3-5 päivää ja pari päivää menkkojen jälkeen. Lasta ollaan yritetty jo 10 kiertoa eikä tärpin tärppiä. Tuon tuhruttelun takia kävin tutkimuksissa ja nyt on sitten seuranta käynnissä. Tk:ssa otettiin ensin verikokeet, joista tutkittiin kilpirauhasarvot, koska kilpirauhasen toimintahäiriöt kuulemma heijastuu vuotoihin. Samalla otettiin pieni verenkuva. Niistä ei löytynyt mitään vikaa. Samalla tk-lääkäri teki sisätutkimuksen ja otti papan, hiiva- ja klamydiakokeet. Kaikki puhtaat, joten lähete gynelle. Siellä sitten kohtu ultrattiin. Ultralla haettiin kohdusta mahdollisia myoomia tai polyyppeja, jotka voi kans aiheuttaa vuotohäiriöitä. Mitään ei löytynyt, hyvä niin.

Nyt on sitten menossa gynen määräyksestä aamulämpöjen seuranta ja kolmen kierron ajan käyn 21.-23. kiertopäivänä verikokeessa, josta katsotaan keltarauhasen toiminta. Kolmen kierron seurannan jälkeen pitää varata taas aika tk-lääkärille. Siellä sitten katsotaan seurannan tulokset. Yhden kierron seuranta on nyt takana ja aamulämpöjen perusteella ovis tapahtuu ja keltarauhanen näyttäs toimivan. Ennen hormonaalisen ehkäisyn alottamista (yli 10 vuotta sitten) mulla ei ole ollut tuhruvuotoa. Vasta nyt yhden lapsen ja nuvaringin jälkeen tuhru alko ja sitä on nyt kestänyt puolisen vuotta. Ehkäisyn poisjätön jälkeen heti silloin sairastin kohtutulehduksen, joten en tiedä, onko sillä jotain yhteyttä tähän vuotohäiriöön tai lapsettomuuteen. Gyne ei suostunut kommentoimaan lapsettomuutta mitenkään, koska emme olleet vielä yrittäneet täyttä vuotta.

No, seurannan loputtua maalis-huhtikuussa varaan ajan tk-lääkärille ja samalla otan tän lapsettomuuden puheeksi. Sitten siitäkin saa puhua, kun on tullut vuosi täyteen.

Vierailija
9/9 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä välillä epäillyt endoa. No katselen tilannetta vielä hetken, jos sitten hakeutuisi tutkimuksiin...