Minkä ikäisinä teidän taaperot on kiinostuneet kaappien availusta?
Minulla on nyt 15 kk vanhat kaksostytöt. Vielä ei kaappit tai laatikot kiinosta. Mutta milloinko voisin odottaa että alkaa kaappien ovienavailu kiinnostaa?
Kommentit (6)
Meidän ikiliikkuja neitiä (nyt 1.6 v) eivät kaappien ovet ole koskaan kiinnostaneet. Avaa kyllä niitä jos sinne on jotain asiaa esim. roskakaappi muuten saavat olla rauhassa. Onneksi lapset ovat erilaisia ja heitä kiinnostaa erilaiset asiat eli voi olle ettei lapsesi kiinnostakkaan kaappien ovien availu mitenkään erikoisesti.
Poika nyt 1v1kk. Täytyykin tehdä asialle jotakin, kun on vähän kaikenlaista roinaa niissä...
Ollut sitä jo useamman kuukauden. En tarkalleen muista koska aloitti. Vetää kaiken ulos kaapeista. Etenkin keittiön kattilakaapin sisältö on päivittäin pitkin lattiaa. Samoin vetolaatikoista heitellään tavarat " yli olan" menemään.
Toivon totisesti että tämä vaihe on pian historiaa!
Meilä tyttö alkoi availla ensimmäisiä laatikoita 7-8kk:n iässä kun oppi ryömimään ja konttaamaan. Nyt laatikot ja kaapit kiinnostavat enää satunnaisesti (ikää 1v.) Kaikilla lapsillahan tällaista " penkomisvaihetta" tule ollenkaan.
Mulla on 1.5 vuotias ja olen joutunut pistää oviin klipsut ettei saa auki. Ne aukee sillee että ovi on rakosalla ja poika on keksinyt että saa huomiota kun rynkyttää sitä ovea niin paljon kun pystyy. Uunin lapsilukko ei toimi ja sen hän joskus avaa mutta se alhaalla oleva peltien pitopaikka on suurta herkkua. Se kun on semmonen että mä en pysty klipsua siihen pistämään niin sen luota joudun ottamaan hänet kokoajan pois. Se on ollut tommonen kuukauden ajan ainakin.
Sulla se tulee olemaan rankkaa ku on kaksoset. Mä suosittelen että ostat niitä klipsuja niin eivät saa ovia auki.
Meillä ovet rupesivat kiinnostamaan 9-10 kuukautisena ja ukkeli on nyt vuoden, eikä sitä pidättele mikään pois kaapeista ja laatikoista. Aluksi vielä kiinnosti pelkät ovet, joita rempattiinn kiinni ja auki, kiinni ja auki, kiinni ja auki.... Mutta nyt se mättää tyhjäksi tavaroista kaiken (ja syö mielenkiintoisimmat). Eikä auta enää antaa yksi tai kaksi laatikkoa, mitä saa koluta, koska ne ei enää luvallisina kiinnosta ;)
Eli toivo, ettei tyttösi koskaan kiinnostukaan moisesta puuhasta - pääset tosi paljon helpommalla!!