Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viuhti, Possukka, Milka ym..

06.02.2006 |

Iltaa naiset!

Aloitan uuden ketjun, jos ei haittaa. No niin ensikäynti takana ja täytyy omasta kokemuksesta sanoa, että meni paremmin kuin kuvittelin. Lääkäri oli nainen, nimi alkoi J:llä ja puhui todella nopeasti hoidon kulusta. Possukalla tais olla samantyyppinen lääkäri, ettei olis ollut sama. Lääkäri oli meidän mielestä ok ja tuntui olevan perillä meidän asioista hyvin. Ultrattiin ja käytiin verikokeissa, tuloksia odotellaan nyt seuraavat pari vkoa. Näytti vihreää valoa ivf-hoidolle ja maaliskuun menkoista saa soittaa, mutta ihan varmaksi eivät voineet luvata, jos on kovasti ruuhkaa.

Inseminaatioita ei ehdoteltu, koska tosiaan jo kuusi sellaista takana. Huh, kyllä jännitti mennä sinne, mutta käynti meni ihan hyvin. Kysyi, myös suostutaanko menemään VL:lle mahdollisesti, tottakai suostutaan. Mutta ei ollut mitenkään varmaa, että sinne " päästään" .

Nyt tuli vaan omaa napaa, ens kerralla kommentoin enemmän teidän asioita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa että käynti meni hyvin! Luulen joo että meillä oli sama lääkäri, sen etunimi taisi alkaa J:llä ja se puhui tosiaan nopeesti ja tuntu tosi tehokkaalta=) Mutta ihanaa että jäi hyvä fiilis, ja parasta tietty se että saatte soittaa maaliskuun menkoista, samassa aikataulussa siis saatte edetä kuin mekin saatiin, kannattaa tosiaan soittaa ja sitten sen soiton jälkeen voitte päästä VL:lle mikäli ylilääkäri niin katsoo. Mähän soitin jo joulukuun menkoista vaikka tammikuussa olis saanu vasta soittaa, ja onneks soitin koska joulukuun menkkojen jälkeen tuli puhelu että halutaanko VL:lle.

Hyvä että aloitit uuden ketjun, helpompi kun on lyhempi ketju. Tuun sitten huomenna kertomaan meidän VL kokemuksesta, toivottavasti menee hyvin. Tipun kovaa ja korkeelta jos hoitoja ei aloiteta heti, tosin en näe mitään estettä aloittamiselle, kun tämä käyntikin ajoitettiin menkkojen mukaan niin, että sumut kerkee aloittamaan käynnin jälkeen heti.

Vierailija
2/6 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Possukka!

Toivottavasti sun hoidot lähtee heti käyntiin, tsemppiä! Joo se naislääkäri vaikutti tosi tehokkaalta. Ja kun kerroin sille tiputteluvuodosta, oli ensimmäinen lääkäri joka otti asian tosissaan ja otettiin muutamia testejä (muitakin kuin se keltarauhashormoni), mistä se vois johtua. En kyllä nyt muista kaikkea, mutta tulokset selviää viimeistään, kun soitan sinne maaliskuussa ellen sitten soita aiemmin, jos en malta odottaa tuloksia.

Törmäsin siellä sitten heti siihen mun miehen sukulaiseen, mutta ei se mitään.. Ehkäpä hän olikin aavistellut jotain, kun meillä ei ole lapsia.

Toisaalta kyllä pelottaa hoidot, jos selviää jotain ikävää (olen taas pessimisti), mutta nyt olo on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis miehen sukulainen on siellä hormonipolilla sairaanhoitajana.

Vierailija
4/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti ohitse, ja meni ihan mielettömän hyvin! Lääkäri oli niin ihana kuin voi vaan olla, todella lämmin ihminen ja kaikki tapahtui hyvin kiireettömästi ja rauhallisesti. Kerrattiin taas kerran kaikki IVF:ään liittyvät asiat, lääkäri naureskelikin että taitaa tulla pikkusen kertausta..

Sumut alkaa torstaina, käytiin jo köyhtymässä apteekissa 140 euron verran. Haettiin pelkät syranelat ja sitten parin viikon päästä on kontrolliultra ja pistoshoidon opetus, ja sitten alkaakin pistokset varmaan siitä. Punktio viikolla 10. Tosi hyvään aikaan sattui kaikki käynnit, sain ne tosi aikasin aamulla niin että vain pistoshoidon opetuksen joudun olemaan työajalla pois töistä, muut käynnit on niin aikaisin että voin käydä ennen töitä.

Onpas jännää kun pitkän odotuksen jälkeen jotain tapahtuu! Ja yllättävää oli se, että lääkäri sanoi että katsovat jos voisi tehdä IVF:n eikä tarttisi ICSIä, kun toki sitä enemmän riskejä mitä vähemmän luonnollisesti hedelmöittyminen tapahtuu. Simppanäyte oli kuulemma siinä rajalla, ja voihan se olla että tilanne on parantunut toukokuusta. Tosin eipä luomutärppiäkään ole tullut vaikka kovasti ollaan yritetty joka kuukausi.

Nyt tuli pelkästään omaa napaa, sorry! On niin sekaisin kaikesta, ja pelottaa että oon tosi kiukkunen kun rupeen vetämään sumuja, toivottavasti ne ei vaikuta muhun kauheesti. Oon jo varottanu molempien vanhempia että kestävät mua jos oon ärtyisä akka seuraavan kuukauden=)

Vierailija
5/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä molemmilla ovat asiat edenneet hyvin. On varmasti paljon kiinni myös lääkäristä. Meillähän oli siis eri lekuri, joka oli aika kylmäkiskoinen ja syvältä. Ja siis kantana se, että selittämätöntä on turha hoitaa :( Hoh hoijaa..

Meidän tilanne on se, että maaliskuun alussa lapa ja suunnittelukäynti 29.5. Jos senkin olisi voinut varata silloin tammikuussa, olisi se ollut n. 1,5 kk aikaisemmin, mutta kun ei. No, ei se mitään. Yritetään saada sitten toukokuussa hoidettua hommat niin, että päästäisiin viimeistään syksyllä ivf-hoitoa aloittamaan. Kesä menee sitten rauhallisesti ja luomuillessa, mutta toisaalta ihan jees :)

Nyt ennen lapaa on pari labrakäyntiä ja lapan jälkeen ollaan sitten taas viisaampia. Jos sieltä löytyy endoa, niin sen jälkeen on taas paljon paremmat luomumahdollisuudet. Jos taas ei löydy mitään, niin sitten ivf-hoidolla olisi entistä enemmän " tilausta" .

Laittakaahan molemmat kuulumisia. Mun pitää varmaan yrittää saada toukokuulle eri lääkäri, sillä tällä tammikuisella oli musta aika omalaatuinen linja eikä meidän ajatukset kohdanneet yhtään :(

Vierailija
6/6 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette kadonneet? Joko Possukan hommat ovat päässeet vauhtiin? Entä miten Johannan ajokoulu edistyy?

Itse kävin tänään nkl:llä lapan etukäteiskäynnillä. Sjöberg teki tutkimuksen ja tilanne on muuttunut paljon marraskuun lopun jälkeen. Silloin tuntui, että kohdunkannatin on kireä ja endon mahdollisuus on minimaalinen. Nyt kireys oli lisääntynyt huomattavasti ja kudoksesta oli tullut kova (ei pitäisi olla). Ultrassa kaikki näyttää kuitenkin hyvältä, eli " ongelma" on kohdun takana. Lapaan on nyt 2 vkoa aikaa ja sen jälkeen nähdään mikä on tilanne, pitääkö hoitoja hoputtaa jne. Meillähän on seuraava käynti toukokuun lopussa, jossa pitäisi suunnitella sitten syksylle joku hoito alkavaksi. Nyt on enää sitten turha tyrkyttää mitään inssejä, jos endoa löytyy vähääkään. Ja jos löytyy paljon, niin hoitojen tulisi alkaa pian lapan jälkeen. Jos endoa taas on vähän ja se saadaan hyvin pois, voi olla että tulee 6 kk:n luomuyritys ja syksyllä ivf-hoitoon. Nämä kaikki selviää kuitenkin ajallaan ja lapan jälkeen ollaan taas niin paljon viisaampia :) Hurjan nopeasti tilanne voi kuitenkin muuttua.

Hassuinta on, että vaikka mahdollinen endo on siis kasvanut nyt parin kk:n aikana hurjasti, ei mulla ole näistä perinteisistä oireista juuri mitään:

Runsaat ja/tai kivuliaat kuukautiset (dysmenorrhea) --> ei ole, melkeinpä päinvastoin

Kipu ja/tai tiputteluvuoto ennen kuukautisia --> ei kipua, ei tiputtelua enää kystan puhkeamisen jälkeen 10/05

Krooninen kipu lantion alueella --> ei kipuja

Yhdyntäkipu (dyspareunia) tai kipu välittömästi yhdynnän jälkeen --> ei näitäkään kipuja

Tärinäkipu --> ei mitään

Välivuodot --> ei ollenkaan

Selkäkipu --> selkä on loppukierrosta joskus väsyneen oloinen (ihan kuin olisi kyykkinyt paljon), mutta ei varsinaisesti kipeä

Iskiaskipu --> ei lainkaan

Tihentynyt virtsaamistarve ja/tai kipua virtsatessa (dysuria) --> eipä ainakaan muistu mieleen

Krooninen väsymys --> tällä hetkellä kyllä, tosin takana koko alkuvuoden kestänyt tosi rankka työputki (lähes kaikki viikonloputkin töissä, ainakin jompikumpi päivä)

Lapsettomuus --> tätä valitettavasti löytyy :(

Kukaan muu gyne ei ole koskaan löytänyt mitään endoon viittaavaa. Tosin en tiedä, löytäisikö nyt. Nkl:n ensikäynnin lekuri ei ainakaan löytänyt mitään kk sitten, mutta nyt sisätutkimus oli oikeasti kivulias. Ei ole ennen ollut. Kuitenkin mielenkiintoista, että jos endoa on, niin mulla se on aiheuttanut oikeastaan vain lapsettomuutta. Kuinkahan monella lapsettomuudesta kärsivällä, jolla ei siis ole löytynyt mitään syytä, on endoa jossain määrin?

Sain samalla kuulla mun labra-kokeiden tulokset. Mullahan piti olla niistä sen nkl:n ensikäynnin lekurin soittoaika, mutta hän ei soittanut ollenkaan. Hienoa toimintaa, taas kerran. Kaikki arvot olivat kunnossa, eli mitään hormonaalista vikaa/syytä ei ainakaan ole. Nyt sitten ihmetellään 2 vkoa ja lapan jälkeen tiedetään taas enemmän. Sen jälkeen mietitään jatko uudestaan. Itse toivon, tietysti, että endoa olisi vähän ja se saataisiin pois, jolloin luomuraskaudelle olisi taas hyvät mahdollisuudet noin puolen vuoden ajalle.

Muuten elämä jatkuu hektisenä. Hommia on paljon ja sosiaalinen elämäkin aktiivista. Ei tässä ainakaan ehdi jäädä rypemään ja suremaan tätä hommaa :)