Raskaana olevat leikkurihoitaja:kysymys teille!
Sitä haluaisin kysyä, että miten teillä töissä toteutetaan esim. yleisanestesioiden osalta raskaana olevien työskentely??
Olen ihan alussa, kuudennella viikolla ja kiinnostaisi tietää miten muilla työnkuva muuttuu, jos muuttuu?? Meillä on kohtalaisen harvoin nukutuksia, ehkä 1-2 kertaa viikossa. Kaasujenpoisto on kyllä, mutta sekin on eräänlaisella teippikiinnityksellä.
Itse olisin sitä mieltä, etten nyt menisi näihin nukutuksiin, mikä tarkoittaa sitä, että täytyisi keskustella esimiehen kanssa, mitä en haluaisi vielä näin alussa tehdä.
Mitä kokemuksia muilla???
Olen erittäin kiitollinen vastauksista!!
Kommentit (6)
..jos vaikka tulis lisää mielipiteitä!!
Kiitos edellisestäkin!!!
Itse olin anestesiahoitajana yleisanestesioissa, joissa potilas oli intuboitu, raskauden aikana ihan normaalisti. Maskinukutuksia sen sijaan vältin, koska maskin ja kasvojen välistä pääsee aina kaasuja falskaamaan. Kannattaa tietenkin varmistaa työnantajalta, että kaasunpoistot toimivat hyvin. Onnea odotukseen!
hein@
Muut myrkyt yms...
Formaliini, sytostaatit, ja luusementti!!! Kaikki kiellettyjä raskaanaolevilta. Ja ya:t ok intuboituna mut maskeja tulisi välttää...
Ja musta toki myös läpivalaisu, jos teillä sitä käytetään
Hyvää odotusta!!!
Onhan siellä paljon muitankin leikkauksia, joihin ei saa raskaana ollessa mennä, esim. sementilliset proteesileikkaukset ja c-kaaren kanssa tehtävät leikkaukset.
Minä en ole ihan vielä valmis sairaahoitaja, mutta suuntaudun leikkauspuolelle.
Kiitos taas vastauksista! Ajattelin kertoa esimiehelle ens viikolla. Saa sitten hän anestesialääkärin ja työterveyshuollon kanssa miettiä voinko olla nukutuksissa mukana.
Onnellista odotusta kaikille!!!:)
Itse en kyllä leikkurissa työskentele... mutta olin viime keväänä opiskelijan ominaisuudessa leikkaussalissa jossa päivittäin tehtiin operaatioita yleisanestesiassa. Ohjaajani oli silloin juuri viimeisiä viikkoja töissä ennen äitiyslomalle jäämistä ja hän kyllä työskenteli ihan normaalisti salissa sen kahden viikon ajan mitä olin. Ensimmäisen viikon ohjaajani oli anestesiahoitajana.