Eikö nyky ihmiset kestä pakkasta!?!
Siis täältä ja muualtakin olen vetänyt johtopäätöksen, että nyky ihmiset pitää jotain 10 asteen pakkasta ihan maksimina kaikille ulko toiminnoille, musta se on OUTOA!
Suurinpiirtein ulos ei voi nokkaansa pistää jos pakkasta on vaikka HUI -15!
Onko se sitten näin vai olenko saanu väärän kuvan tutuistani ja teistä arvon rouvat?
Kyllä itse kakarasta alkaen on ulkona viihdytty oli keli mikä hyvänsä (en muista että täällä etelässä ois koskaan ollu liian kylmä...) ja aion kyllä omat lapsenikin opettaa ulkoilma ihmisiksi.
Kommentit (22)
nykyihmiset ei tunnu kestävän enää yhtään mitään! Vai onko sellaista asiaa josta ei valitettaisi?? Kyllä mä voin pienen lenkin heittää ulkona vaikka pakkasta olis -25 ellei taivaalta puukkoja sada!!
oikein. Minusta -20 c ei ole kummoinenkaan pakkanen, vaikka jokseenkin kaikki tuntuvat pitävän sitä aivan extreme-kokemuksena. Ei voi käyttää pitkiä alushousuja, kun ne eivät ole seksikkäät. Eikä pipoa, kun tukka menee huonosti. ..
vein isomman kerhoon kävelen ja pienenmpi istu rattaissa. ei olla vielä kuoltu vaikka pitihän se hakea poiskin.. -25yli kun menee ei ulkoilla kun " pakolliset" . ja eihän siellä kylmä kuin poskia! meillä kun ei panna pukujen alle syksyllä +4 kelillä jo kahta villapukua ja fliitsi ja kollitsi pukua..
paleltuu ne lapsiltakin poskipäät eikä pienten keuhkot tykkää liiasta pakkasesta. Sitten tehdään sisäjuttuja.
ettei minun tarvitsekaan kestää mitä tahansa. En ole koskaan tykännyt kylmästä. Ulkoilkaa tee muut jotka siellä viihdytte. Minä polttelen lasten kanssa sisällä kynttilöitä ja juodaan kaakaota.
Siis muuten kuin että voi sitten leuhkia vaikka täällä av:lla.
Me käydään joka päivä ulkona oli ilma mikä hyvänsä, koska meillä on koira joka on vietävä lenkille. En mä nyt sitten tiedä onko siinä mitään leuhkimista, poskethan siellä jäätyy hetkessä tai kai minä sitten vaan olen jostain sokerista tehty kun en viitsisi mitään kuoliota aiheuttaa lapseni naamaan.
kenkien näköiset?
http://www.vikingfootwear.com/wsp/viking/webon.cgi?func=show&table=PROD…
Olis tarjouksessa reilut 62 e (normaalisti 89,9e)
Tässä ei edes ollut kyse tulipalopakkasilla ulkoilusta, sehän tarkoittaa, kuten hyvin tiedämme, kylmempää kuin -25C, vaan ihan normaaleista talvisäistä kuten vaikkapa -18C. Ihan saman olen havainnut kuin ap. Asun Lapissa ja huvittaa lukea etelän äitien vouhotusta siitä, saako viedä lapsen ulos kun pakkasta -12, miten se menikään??? Ymmärrän kyllä, että rannikolla tuuli moninkertaistaa pakkasen vaikutuksen, mutta ei kaikki etelän ihmiset rannikolla asu. Viisaimmat vielä syyllistää meitä muita siitä, että pilaamme lastemme keuhkot. Voi tsiisus, jos lapsen keuhkot pilaantuis -20C pakkasessa, miten ihmislaji on selvinnyt Mäntsälää pohjoisempana jo tuhansia vuosia?
kenkien näköiset?
http://www.vikingfootwear.com/wsp/viking/webon.cgi?func=show&table=PROD…
Täällä Helsingissä on yli 10 asteen pakkasia vain satunnaisia muutaman päivän jaksoja muutaman kerran talvessa. Minä ainakin voin sanoa omasta puolestani, että en todellakaan ole tottunut yli 10 asteen pakkasiin. Kovina pakkaspäivinä saatan esim. työmatkalla pistäytyä matkan varrella kaupassa ihan vain lämmitelläkseni.
Vierailija:
kenkien näköiset?http://www.vikingfootwear.com/wsp/viking/webon.cgi?func=show&table=PROD…
Ei noita tietysti viitsi hameen seuraksi laittaa, mutta pakkaskelillä minusta käytännöllisyys voittaa ulkonäköseikat.
KESTÄÄ!!!
Kun pukeutuu oikein.
Eilen oli meillä -25 astetta ja olimme pojan kanssa kahteen otteeseen pihalla.
Tänä aamuna oli -30 astetta ja kävellem menimme hoitoon ja töihin (kun auto ei käynnistynyt).
Eikä ollut yhtään kylmä!!
Ei edes kasvoilla, kun naaman eteen laittoin kaulahuivia!!
Lapsestakin oli vain hauskaa leikkiä beduiiniä!!!!
Lapsi vaunuissa makuupussissa nukkumassa ja minä kävelen. TALVIVAATTEET vain päälle niin tarkenee.
Parinkymmenen asteen pakkasia on Helsingissä aika vähän vuodessa. Ei se ole minusta mikään tappio olla ne päivät sisällä. Tottahan me nyt pienen hetken ulkona tarkenemme, mutta lapset saavat naamaan aika herkästi paleltumia tuulisella pakkaskelillä.
Ihan oikeesti: ei se mikään kilpailulaji ole, kuka pisimpään kärvistelee pakkasella ulkona. Liikuntaa voi harjoittaa sisätiloissakin ja ulkoilla sitten taas, kun on leudompaa.
Olen palelluttanut aikoinaan posket ja iho on tosi herkkä paleltumaan uudestaan.Vaikka olisi huivi suojaamassa.En nauti ulkoilusta jos on kovat pakkaset,so? En pidä muutenkaan talvesta,enkä ole ulkoilmaihminen näin talvella.Lapset ovat onneksi jo sen ikäisiä että viihtyvät keskenään pihalla ja kavereiden luona.Äidin ei tarvitse lähteä seisoskelemaan puistoon ;)
Oikeasti...ulkoilu säällä kuin säällä on suomalaisten juttu...;)
Uskokaa pois!
mennä kun tyttö 5v. ei enää tarjennut vaikka oli kuin päällä. On niin laiha tyttö että aina iskee kylmä vaikka miten toppaisi ja liikkuisi. Pakkasta oli -23. Tänään kävin pikaiseen ratsastamassa ja tunnin sen päälle kuvailimme hevosia ja tuli ihan hiki hommassa.
Ensinnäkin asutaan meren äärellä ja monta kertaa " pikku" pakkanen voi olla niin suuri että on paljaan ihon paleltumisvaara. Kts oheista linkkiä. Me ei nautita kylmästä ilmasta niin paljoa että olisi PAKKO ulkoilla ja pitää kommadopipoja ettei posket palellu.
Meidän ulkoilu on käyminen kaupassa tai puolen tunnin kävelylenkki. Onneksi lapsen päiväkodissa ovat juuri tuon poskien paleltumisen takia järkeviä eivätkä mene ulos jos yli 10-15 astetta pakkasta (riippuu tuulen voimakkuudesta).
Jos laitat linkkiin asteita 25 ja tuulen nopeuden 6 (mikä yleistä täällä Hesassa) niin katso huvikses mitä se pakkanen todellisuudessa vastaa!!
Miksi et muuta Siperiaan?
linkki:
http://koti.mbnet.fi/loge/linkit/wind.htm
Kyllähän siellä ulkona voi käydä jos on pakko, mutta ei sinne huviksi mennä jos pakkasta peräti 10 C...