!!Maanantaita HELMIKUISET!!
Kommentit (41)
Taas on tänään kolottanut vatsaa ja alaselkää " menkkamaisesti" ja kun sitä limaakin tulee niin mun tuurilla syntyy vielä parin päivän sisässä. Ei siinä, ihanaahan se olisi mutta viikon voisin vielä lykätä eteenpäin. KAveri lähti tänään sairaalaan kohonneen verenpaineen (+muut raskausmyrkytysoireet)takia ja varmaan tällä viikolla on hänelläkin jo vauva. Jännittää kaverin puolesta...
Kiitos kaikille myötätunnosta tossa korvajutussa.
Leivottiin pojan kanssa aamulla sämpylöitä ja leipää. Aika hyviä vaikka itse sanonkin. Nyt jätkä sitten nukahti, oli ihan totaalisen väsynyt. Ei tarvinnut kun viedä sänkyyn niin silmät oli kiinni.
-sitruuna ja minttuvihtori 38+4-
Meillä esikolla 2v aina miltei oireettomat korvatulehdukset. Niitä on ollut nyt vuoden aikana 5. Pisin väli ½ vuotta, eli mistään kierteestä ei ole kyse. Mutta sen verran ollaan käyty kuitenkin lääkärissä, että hänellä on jo kova lääkäripelko. Muutenkin hyvin herkkä luonne. Perjantaina 2v-neuvolassa itki heti kun mentiin neuvolan ovesta sisään. Pieni riepuliini. Mutta meillä tosiaan ekoilla kerroilla oli korkeaa kuumetta ja kun vietiin lääkäriin, oli korvatulehdus. Viimeisin havaittiin päivää ennen Lanzaroten matkaa pari vk sitten. Oli ollut lämpöinen iltaisin ( ei edes mitattu lämpöjä ) ja vietiin varmuuden vuoksi lääkäriin -> korvatulehdus. Ikinä ei ole hieronut korvia, itkenyt makuulteen tms oirehtinut. Eli hyvin vaikeaa havaita milloin tulehdus on, ja paraneeko se edes aina. Nyt pitäisikin varata kontrolliaika mutta harmittaa niin kovasti tuo lääkäripelko.. Mutta pakkohan se on.
IFISTÄ mulla ei ole netti-ilmoituksien suhteen mitään hyvää sanottavaa. Viimeksi täytin sinne 4 korvauksen tiedot kun ajattelin että netissä on helppoa asioida eikä tarttee lähteä keskustaan. Ensinnäkin jokainen hakemus piti täyttää erikseen. Jokaiseen hakemukseen 3 tai 4 kertaa yhteystiedot ja aina kaikki osoitteeneen päivineen. Ensin hakijan (minun) tiedot, sitten vakuutetun (lapsen) tiedot, sitten korvauksensaajan (minun) tiedot ja joku oli vissiin vielä. Mutta AINA samat jutut, nimet, osoitteet, postiosoitteet, puhelinnumerot.. Eli olkoon nyt sitten vaikka 3 kertaa mitä ne piti laittaa per hakemus, niin kirjoitin nuo tiedot 12 kertaa hakemusten aikana! Ei tosiaan mikään nopea toimenpide. En ainakaan löytänyt mitään " oikotietä" sieltä hakemusten tekemiseen, eli en tiedä teinkö niitä väärinkään. Noh, sitten siellä vielä luki, että JOS he tarttee alkuperäiset kappaleet, he ottavat yhteyttä. Seuravaana päivänä tuli sähköpostia että tarvivat 3 lääkärinpaperista alkuperäiset >: / Ärrinmurrin! Vähänkö otti aivoon!! Olisin siis päässyt helpommalla kun olisin kävellyt toimistoon ja antanut paperit henk.koht! Eli en enää aio ikinä asioida IFIN asioissa netissä ja onneks ei tarvitsekkaan. Ollaan vaihdettu jo osa vakuutuksista Pohjantähteen (koti ja tämä vauva) ja loputkin siirretään heti JOS saadaan jotain korvauksia noista lapsen lääkäreistä. Vielä ei ainakaan ole tullut euroakaan vaikka 2 noista hakemuksista oli samaa parantumatonta korvatulehdusta eikä olisi pitänyt maksaa kuin 1 omavastuu. Saas nähdä tuleeko mitää takaisin.
Jep, mutta nyt tuli vali-valia niin paljon, että päästän teidät pahasta ;) Masussa kaikki ennallaan, toivottavasti syntyisi pian :)
t. Mikaela rv37 tasan
Vaikka kaikki kovasti lupaili, että vaavi tulee reilusti ennen la:ta. Mun mahassa ei tapahdu mitään!
Torstaina kävin kirjottelemassa, mutta teksti hävis taas jonnekkin tuntemattomaan.
Perjantaina mulla oli 30v " bileet" . En kutsunu ketään kylään, mutta silti muutama ihminen sano tulevansa piipahtamaan. Appivanhemmat ja muutama tuttu. En sit kehdannu tarjota vaan lämmintä kättä, vaan laitoin kakun ja ostin kaupasta vähän lisukkeita.
Onneksi laitoin edes jotain, kun nää mun puoltutut oli kimpassa hankkinu mulle 100¿ lahjakortin Iittalaan. Lisäksi sain miehen tädiltä Pentikin lahjakortin ja appivanhemmilta Anttilan lahjakortin. Lisäksi sain kukkapuskia sieltä sun täältä. Mä kyllä ilmotin kaikille, että juhlat on kesällä ettei mitään lahjoja tartte nyt antaa. Tätä kehotusta noudatti vaan kuorallinen ihmisiä. Tuli ihana olo, kun ihmiset muisti. Vaikka en kyllä käsitä miksi vähän tuntemattomatkin lähetti kukkasia?
Lauantaina päätin sit lähteä Turkuun lahjakortteja tuhlaamaan. Mun paras ystävä ja äiti päättivät lähteä seuraksi Helsingistä asti. Ja tottakai matkalla Turkuun(matka kestää multa n.3,5tuntia)housut oli yht´äkkiä märät. Olin sit ihan ihmeissäni, että mitäs nyt tehdään? Takas kotiin vai shoppailemaan. Soitin sit ensin seuralaisilleni ja kerroin tilanteen. He sano, että tullaan silti, jos ei muuta niin sairaalaan. Sitten soitin Tyksiin ja selitin tilanteen. Ne käski tulla näyttämään, niin selvitetään mikä vuotaa.
Ei se sit ollu lapsivettä, mitä lie olikaan. Lääkäri katto kohdunsuun tilanteen samalla eikä 3:ssa viikossa ole tapahtunu yhtään mitään. Plääh!
Mulla ei kyllä ole mitenkään erityisen kiire saada nyyttiä kotiin, kun haluisin saada vielä pari projektia valmiiksi ennen sitä. Perjantai olis jo ihan ok,heh.
Tintti 38+6
KAIKILLE NYYTEILLE TERVETULOTOIVOTUKSET!
... sen verran kommenttia että jos on kyse samasta sairaudesta, niin ei silloin täytetä montaa eri hakemusta. Ja seuraavalla kerralla voi myös rastittaa kohdan, että on jatkohakemus vanhaan vahinkoon. Eli selostusosaan kertomus päivämäärineen eli mitä milloinkin tapahtunut. Ja kun täyttää korvauksensaajakohtaa, siinä voi rastittaa esim. että on sama kuin vakuutuksenottaja. Minä ainakin pääsen aina 2:lla yhteystietokohdalla (lapsen ja omani). Ja miten se olisi nopeampaa lähteä jonottamaan toimistolle, jossa he antavat luurin käteen, että soita korvausosastolle, jonne voit soittaa myös omasta puhelimesta. Konttori lähettää paperit postissa ko. osastolle ja käsittely kestää huomattavasti kauemmin kuin netin tai puhelimen kautta tehdyt vahinkoilmoitukset. Jos ei tykkää netistä, voi homman hoitaa puhelimessakin vahinkokäsittelijän kanssa arkisin klo 8-20.
Sori mainos, mutta jos yhtiöstä saa päivässä maksusitoumuksen isoihin operaatioihin, rahat on tilillä alle viikossa, niin ei siinä kauheasti voi olla valittamista. Vrt. esim. Tapiolan 3 + viikon käsittelyaikaan, jne...
Terkut
tu
Kiitos selvennyksestä. Minä en todella nähnyt missään sellaista ruksitusta, yritin kyllä etsiä kun pohdin ettei voi olla mahdollista että kolmeen-neljään kertaan pitää samat tiedot täyttää. Mutta en vain löytänyt. Seuraavan kerran (jos semmoista tulee) sitten silmä käteen ;)
Mä en täyttänyt niitä jatko-hakemuksia sen takia, koska edellisestä korvatulehduksesta oli aina kulunut se aika, ettei enää voitu todeta olevan samaa tulehdusta, eli ei menneet enää saman omavastuun piikkiin. Näin mulle ainakin Ifistä selitettiin, että oliks se nyt sitten 3kk mitä kun on väliä, ei ole enää samaa sairautta.
Mutta jospa tuolta nyt edes pari euroa tulisi takaisin, niin voitais vaihtaa yhtiötä lopullisesti..
t. M
Eipä nämä supistukset ole mihinkään voimistuneet, tosin esikoisenkin kanssa siinä kesti aika kauan. Katotaan nyt.
Sitruuna: sulla kuulostaa kyllä nyt ihan lupaavalta. Kyllä mun mielestä limatulppaa voi tulla vähitellen, enkä usko että eilisaamuiset puuhailut tuottet enää siellä olis... Pidähän ajantasalla tilanteesta että jospa vaikka oltaisiin sitten synnärillä seinän toisella puolella ;)
Korvatulehduksista sen verran että olen kanssa kuullut tuon että maito saattaa niitä aiheuttaa. Minä en ole juonut maitoa ennen kuin 4 vuotiaana koska sitä ennen aina oksensin kaiken ulos. Eli vatsa ei kestänyt. Liekö siinä syy miksi mulla ei tulehduksia ole ollut? Serkkuni oli lapsena oikea maidon latkija ja hänellä kyllä tulehduksia oli. Eli ehkäpä sitäkin kannattaisi harkita ainakin kokeilla, ottaa sitten calsiumin jostain muualta. Löytyisiköhän googlesta lisää tietoa aiheesta vaikka korvatulehdus + maito? Kenellä lääkärillä muuten käytte? Alan eksperttihän täällä on Mauri Koskinen ja sen luona ollaan mekin käyty, myös minä näitä poskiontelojani näyttämässä.
Kävin sitten kelassa, juu, ei ne siellä voi ollenkaan arvioida minkä verran mun kotihoidontuen lisä olisi. Ja kun sanoin että tarvisin jonkun arvion verokorttia varten koska TARVITSEN sen verokortin nyt niin totesi vaan tympeästi että " etkä tarvitse" . Anteeksi vaan, kai minä itse tiedän tarviinko verokortin vai en! Lisäksi siihen ei käynytkään miehen edellisen kuun palkkakuitti, kuten oli sanottu, vaan sen piti sitten soittaa miehen työnantajalle. Äitiyspäivärahan takia mua juoksutettiin palkkaturvan asiakirjojen perässä, sitten tänään luin päätöksestä että " niitä ei voida ottaa huomioon..." . Onko niiden tarkoitus palvella ja auttaa siellä vai vaan pompotella ja nöyryyttää ettei kukaan vaivautuisi rahaa pyytämään??
Nyt pitää vähän syödä ja lähteä hakemaan poika hoidosta ja mun äiti töistä. Toivokaahan mullekin suppareita, olo on kuin kallion laidalla, ei tiedä mihin päin horjahtaa! Ja minä puhuin siitä hien hajusta, esikoista odottaessa se jonkin verran voimistui joitakin viikkoja ennen synnytystä ja synnytystä edeltäneenä iltana sitten ihan niin reilusti etten yöllä voinut nukkua kädet ylhäällä, siis vaikka suihkussa olikin käynyt ja litratolkulla dödöä laittanut. Haju oli kamala Seuraavana päivänä selvisi syy. Neuvolan tätikin sanoi kun tästä mainitsin että kyllä siellä synnytyssalissa aika usein kyllä haiskahtaa.
t. Tuuliina 39+0
Pissaa tuli vain pikku tippa ja siihen tuli se plussa, mutta neuvolatäti kävi sen sitten labrassa tarkistuttamassa ja olikin ihan puhdas (niin kuin on ollut tähän astikin). Sanoi, että johtui varmaan just tosta pienestä määrästä. Painoa oli tullut vain reilut 100 g/viikko, yhteensä nyt about 14 kg. Jännä juttu, kun lähtöpaino on ollut näissä kahdessa raskaudessa suurin piirtein sama (59 kg), mutta ekassa raskaudessa 70 kiloa meni rikki vasta rv 36 ja tässä tokassa jo joskus rv 30. Luulin siinä vaiheessa, että kiloja tulee kamalasti enemmän, mutta nyt loppuraskaudessa kiloja on tullutkin suhteessa hitaammin ja painoa on nyt vasta kilo enemmän kuin mitä ekassa raskaudessa tuli koko aikana. Verenpaineetkin oli paljon paremmat kuin ekassa raskaudessa tässä vaiheessa. Terkan mukaan vauva on jo tosi alhaalla. Ei kuitenkaan vielä haittaa kävelyä, eikä mahakaan roiku mitenkään alhaalla. Seuraava neuvola on viikon päästä, jos vauva on vielä mahassa silloin.
Täälläkin on ihan upea ilma ja vaikka pakkasta onkin aika paljon (-17 oli aamupäivällä), niin ei tuntunut musta yhtään kylmältä, kun ei tuullut. Vaikka täällä rannikolla (meiltä merelle ehkä 300 metriä linnuntietä) meinaa kyllä tuulla aina. Jäätiin pojan kerhon jälkeen puistoon puoleksi tunniksi ja oltiinkin (taas) ainoat siellä. Täällä ei kyllä oikein ketään näy puistossa, jos on enemmän kuin -10 astetta pakkasta. Mä en vaan jaksa kökkiä kotona, vaan on päästävä ainakin kerran päivässä ulos kovallakin pakkasella. Onneksi löytyy vielä tarpeeksi lämpöisiä vaatteita. Vaikka odotan kyllä innolla, että pääsen pukemaan oman toppatakkini päälle ja saan omista toppahousuista vetoketjun kiinni...
SITRUUNALLE ja muille sairastavien lasten vanhemmille kovasti voimia! Meillä esikoinen oli 6 kk täysimetyksellä ja noin 2 viikkoa sen jälkeen tuli eka korvatulehdus. Imetin poikaa 1 v 5 kk ja tässä 2 v 8 kk iässä on noita korvatulehduksia ollut ehkä 6 kertaa. Tai luulen, että on ollut useamminkin nuhan yhteydessä/jälkeen, mutta ei olla aina käyty lääkärillä, kun poika on pysynyt särkylääkkeillä suht hyväntuulisena. Mutta meillä ei pitkä imetys ainakaan kamalan paljon auttanut pitämään poikaa terveenä. Tosin en sitten tiedä, kuinka paljon poika sairastelisi, jos ei olisi saanut rintamaitoa noin pitkään. Nuhaa ja yskää meillä on koko ajan. Välillä on viikko tai kaksi terveenä ja sitten taas sairaana. Onneksi on vain yhden kerran (viime vuoden lopussa) ollut niin kipeänä, ettei olla päästy ulos yms. Ja silloin joutuikin siihen sairaalahoitoon. Toisen kontrollikäynnin piti olla näinä päivinä, mutta onkin vasta maaliskuun alussa. No, vauva on silloin melko varmasti syntynyt, joten mies pääsee pojan kanssa sinne sairaalaan. Kun pelättiin ensin, että ollaan synnyttämässä just silloin, kun on se kontrollikäynti.
Mulla ei ole vielä kiire päästä synnyttämään. Olen " tilannut" vauvan ensi viikon maanantaiksi =) Mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä ei ole. Ois kyllä kiva tietää hieman etukäteen, koska synnytys oikeasti alkaa, niin saisi pojalle hoitajan helpommin. Nyt ei viitsisi ketään hälyyttää tänne ekasta supistuksesta, kun ne ei välttämättä ole niitä " oikeita" . Ja sitten taas jos kauhean kauan odottelee, niin voi tulla kiire. Hankalaa!
Hirveästi tuli taas tekstiä. En ymmärrä tätä mun " kirjoitusripulia" ...
Birdyllä on varmaan jo vauva kainalossa... Ja kenelläs se olikaan käynnistys huomenna? Unohdin jo nimen, tsemppiä kuitenkin kovasti!!!
T:Fassiloora rv 38+1
Täällä mie vaan kärvistelen pelon sekaisin tuntein, ettei vaan... elikäs jo 12 H tullu supistuksia noin 10 min välein öööööö ja kun kävin tuolla liikenteessä niin masu on kova koko ajan ja auts kyllä tekee häijyä.
On vaikea sanoa että mitä tapahtuu kun esikolta ei mitään ja sitten käynnistettiin epäkypsästä tilanteesta 41+5 !
Täytyy yrittää levätä ja kerätä voimia ja käydä saunassa -mulla on sellainen vaikutus saunomisesta että se lopettaa supparit. Ilmeisesti sitä vaan rentoutuu niin hyvin kuumassa löylyssä.
Mutta nyt taas paikat huutaa tuskaa -lähinnä häpyluu on niin kipeä että vouh.. mutta ai miten ihana kohta saada se pikkuinen nyytti kainaloon :) :) ihan mitä vaan sen vuoksi kyllä kestää , eikös !?
Kaikille nyytin saaneille onnea , siellä taitaa jo moni olla tositoimissa !
minkki kera oskun 37+6
Hei helmenkantajat!
Mulla meni la-aamuna viiden aikoihin lapsivedet, ja ennen kuutta oltiinkin jo sairaalan ovella kolkuttelemassa. Supistukset alkoivat pikkuhiljaa, ja 8.15 merkittiin synnytys alkaneeksi (napakat, säännölliset, kivuliaat supistukset).
Synnytys eteni rivakasti, kesto oli 4 h 5 min (ponnistusvaihe 12 min). Kokemuksena tämä oli ensisynnytystäni selvästi rajumpi. Terve, kauniinpunainen, reilussa lapsenkinassa oleva poikavauvamme syntyi siis lauantaina klo 12.07. Ja tänään pääsimme sairaalasta kotiin iskän ja isosiskon luokse.
Voi tätä onnea... pian se koittaa teillekin! :)
joo, minäkin olen täällä vielä yhtenä kappaleena!!!
olen vaan kävellyt ja hommailllut koko päivän etten ole konetta availlut.
viime yönä supistukset tuli 7 min välein...ja ei sitten enää tullutkaan!!!
mutta lapsivesi on vähentynyt huomattavasti,ilmeisesti haihtunut kun ei kerran tihkuta tai valu, mutta soitin neuvolaan kun vauva tuntuu mahan läpi.kuulostaa hyvälle kuulemma,eli kohta mennään..niin varmaan..mut lapsiveden kuuluukin vähentyä loppua kohti, pitää vaan liikkeitä seurata tarkkaan.jos ei liiku lähden synnärille, jos liikkuu kaikki ok.
mä kans hikoilen ihan valtavasti, herätessäni olen ihan läpi märkä.
no minäpä taas hommailen et supistukset voimistuisi, tai sitten ei ja meen ke moikkaamaan neuvolantätiä.
ukkokin on jo ihan kypsä tähän lapseen, ei tuu ni ei,kovapäinen lapsi.
kuumetta ja vauva 40+3
Neljälle tytölle veli syntyi eilen klo 20.45 haikaranpesässä... mitat 4360g, 51 cm, pipo 37 cm... ja kotiinkin ollaan jo ehditty tänään iltapäivällä. Täällä ihmetellään elämän ihmeellisyyksiä... mm. pojan kuutta varvasta... Niin ja tosiaan laskettuaika oli eilen!!!
Tsemppiä omaansa odottaville!!!
Kivaa saada uusia helmivauvoja maailmaan! :)
Imetyksestä piti vielä sanoa, että meillä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta lapsen terveyteen vaikka maitoni loppui kun esikoinen 3kk. Oli terveenä kuin pukki -niin kauan kunnes aloitti tarhan 1v2kk iässä ja sai sieltä ekat tartuntansa, kuten nuo edellämainitut korvatulehdukset. Muutoin on ollut tosi terveenä ja tarhastakin saanut vain joitain yskiä ja nuhia joita kaikki muutkin saavat.
Mulla on ke neuvola jossa katsotaan aamupissasta (onneksi muki kotona mukana!) se proteiini joka on ollut jo muutaman viikon yhdellä plussalla. Että johtuuko sitten niukasta näytteestä vai mistä. Painoa mulle on tullut 8kg, nyt kolmatta viikkoa jo sama paino. Viikonloppuna paino vielä laski ½ kg kun pidettiin esikon synttäreitä enkä ehtinyt/muistanut syömään kunnolla eikä edes nälättänyt. Mutta oli mulla vähän ylipainoakin, joten senkään takia ei varmaan ole noussut tämän enempiä.
Mutta nyt menen auttamaan miestäni repimään lastenhuoneen tapetteja, halutaan ne vaihtoon ennen vauvan syntymää.
Tsemppiä loppumetriläisille ja yliaikaisille! Kyllä ne aikanaan sieltä kaikki tulevat, kukaan ei ole tainnut vielä sisäänkään jäädä ;) Vaikkei se kyllä yhtään lohdutakaan.
Itselläni siis vasta 37+0..
Vai oli pojalle siunaantunut varpaitakin noin paljon ;) Onko molemmissa jaloissa 6 varvasta vai vain toisessa?
Ihanaa vaaleansinistä arkea teidän perheelle! Hienoa, että olette jo kotona opettelemassa pojan hoitoa koko perhe :)
pikku prinsseistä... Vaaleansinisiä ja vauvantuoksuisia arkipäiviä teille!
Mulla menee kohta hermot tähän omaan oloon kun joka paikkaan sattuu ja varsinkin lonkat sanoo kohta sopimuksensa irti tästä laitteesta... Toivottavasti ei enää mene kauan että täälläkin sais sitä omaa nyyttiä tuoksutella...
On se vaan kumma kuinka noita " joko" -puheluita on alkanut sadella... Tänään on koko päivän soinut puhelin... Ihan kiva se on toisaalta niihin vastailla, ja kuuleepa mitä muuallekin kuuluu...
Napero ja masukki 39+4
Pojan korvat edelleen tulehtunut (lääkärissä käytiin siis) mutta putket oli auki ja sitärataa. Vaihdettiin vähän tehokkaampaan lääkkeeseen ja viikon päästä kontrolli.
Nyt voi vauva taas mun puolesta syntyä. Alaselkää ja vatsaa juilii edelleen kummasti ja prisman pihalla piti jo vähän puhallella kun supistus iski autosta noustessa. Ni, väsyttää.. taidan lähteä nukkumaan. Katsotaan miten homma etenee.. Tuskimpa vielä syntyy. Enköhän yöllä huomaa supistusten loppuneen. Huomenna sinne ä-polille sitten, saa katsoa onko paikoissa tapahtunut mitään.
-sitruuna ja minttuvihtori 38+4-
pinot on aika pitkiä verrattuna pari kuukautta sitten oleviin..
tänään neuvolassa ei mitään erikoista, paineet edelleen koholla ja proteiini +/- mutta vauva liikkuvainen ja virkeä joten kaikki hyvin. ei vieläkään kiinnittynyt eikä laskeutunut! millä mä saan sen laskeutumaan?! haluisin päästä jo synnyttämään ja siinä toivossa kävinkin tänään vyöhyketerapiassa... oli yllättävän kivuliasta. en ollut etukäteen ajatellut että se voisi sattua mutta sattui! kohdun pisteet siis tosi herkkinä joten toivotaan että se vaikka auttaisi käynnistymiseen.. en kyllä luota liikaa ettei tule suurta pettymystä kun mitään ei tapahdukaan. no onhan tässä vielä viikko laskettuun aikaankin jäljellä ettei sen puolesta pitäisi vielä tuskastella mutta kyllä mä vaan jo odotan että pääsisi näistä vaivoista ja mahasta. ja ennen kaikkea että näkisi vaavin...
monet on jo nähneetkin onnittelut heille kaikille! ja tsemppiä meille kaikille muille viime metreille.. =)
sitruunalle jaksuja korvakierteisen kanssa, säälittää teidän pikkuinen. meilläkin tytyllä putket korvissa ja nyt on rauhallinen vaihe. tulehdukset loppui kuin seinään kun putkitettiin ja kitarisa leikattiin. **koputtaa puuta ettei vaan tule puhuttua ohi suun**
nyt laittamaan oona-neitiä unten maille että saaa rauhassa katsoa täydelliset naiset.. vai puhuikos se mies että tänään katotaankin sitä leffaa, minority report.. no saas nähdä.. illanjatkot kaikille!
Omeli + Eppu 39 TASAN!
Osaakos joku sanoo, mitä tapahtuu, jos tässä vaiheessa raskautta maksa-arvot on koholla? Toivotaan, ettei oo, mut yritin lukee netistä asiasta ja joka paikassa vaan selitetään et helposti sit käynnistetään viimeistään viikolla 38... Mut entä jos havaitaanki vasta sillon? Keskiviikkona meen kokeisiin...
Jansku & Möhkis 37+
Täälläkin supistellut tänään melko napakasti nyt illalla. Minäkin Sitruunan tavoin puhaltelin Prisman pihassa, taisi tosin olla eri Prisma=) Ei ne supparit säännöllisiä ole, mutta aika usein tullut nyt illan mittaan kummiskin. Minun puolestani vaavi voisi kyllä kasvaa masussa vielä viikon-pari, kun on arvioitu melko pieneksi. Toisaalta on huono omatunto, kun en pysty esikoisen kanssa paljon pihalla käymään, koska liitoskivut ovat kävellessä järisyttävät. Vauva on laskeutunut niin alas, että tuntuu kuin pää olisi jo jalkovälissä. Kotona ollessa olo on kuitenkin vielä ihan siedettävä.
Jokohan Birdyllä on vauva kainalossa, toivottavasti ei ainakaan montaa päivää tarvitse kypsytellä.
Missäs Austen on, vieläkö yhtenä kappaleena?
Minä toivon, että tämä synnytys käynnistyisi kuitenkin itsestään ja pääsisin sairaalasta pois mahdollisimman nopeasti. Nyt jo etukäteen harmittaa, kun joudun olemaan Veetistä erossa, vaikka hyvinhän tuo tietysti isänsä kanssa pärjää. Ja siskoni hoitaa häntä synnytyksen ajan. Muutenkaan en erityisemmin sairaalassa viihdy, en saa nukuttua siellä.
Nyt kaivataan äitiä...
nonnu78 rv 39+1
eipä minulle käynistetty vaikka viikkoja oli 40+0, tosin kaksi lääkäriä oli eri mieltä, yksi oli varannut jo ajan käynistykselle ja toinen oli sitä mieltä että annetaan luonnonäidille hoitaa hommansa, kun arvot eivät ole niin korkeat, tässä nyt sitten kärvistellään
viikkoja 40+5 ja odotellaan.
jeltsu&masumuru 40+5
Noooooooooooooooo,ihan yhdessä kasassa ollaan :) Niin älyttömät remppa touhut ettei edes joka päivä koneelle oo päässy. On kiirettä ja välillä netti kokonaan pois käytöstä.. Mutta ihanaa kun joku on sentään ainakin tavallaan kaivannu ja kyselly :)))))))))
Mitään synnytykseen viittavaa ei ole ja olo on tosi hyvä. Ei juurikaan kolota eikä vaivaa mikään. Hyvä niin. Kaveritkin kehuu kuinka olen niin hyvin voivan näköinen..Kerrankin joku kehuu...
Mutta kyllä neiti saisi vielä mahassa majaillakkin kun remppa vielä kerta kesken.. Ja ihan olen asennoitunutkin että yli menee niin kuin meni esikoisestakin...Ja ei huvita tällasiin pakkasiin synnyttää..hrrrr kun on LIIAN kylmä :(
Tällaista tänään.
Larvanto 38+3