Liikkeiden säännöllisesti tunteminen, rv 16-17
Odotan esikoistani ja olen tuntenut joka päivä liikkeitä reilun viikon ajan, jopa useita kertoja päivässä. Eilen (rv 17+4) enkä tänään en ole tuntenut yhtikäs mitään. Onko syytä huoleen? Huoli pienestä on suuri... :(
Päivystykseen ei taida olla mitään asiaa. Änkeän huomenna ylimääräiselle käynnille neuvolaan, jos liikkeitä ei ala pikkuhiljaa tuntua.
Kommentit (5)
Minä rupesin tuntemaan liikkeet 17+ viikolla. Välillä tuntui päivittäin, välillä ei. Jos vauva potkii joku päivä selkärankaan päin, niin niitä liikkeitä et tunne. Mulla oli aina sillä tavalla aluksi, että vauva oli ihan hirmu liikkuja yhden päivän, sitten en tuntenut kahteen päivään mitään. Sitten se taas touhus yhden päivän kunnolla ja taas oli kaksi päivää hiljaista.
Muistaakseni viikon 19 - 20 jälkeen liikkeet alkoi tuntua selvästi päivittäin ja nyt potkut vaan kovenee.
Odottele se pari päivää. Kyllä se varmaan jo huomenna taas touhuaa.
Tytteli-83 rv 21+4
Mutta ei kai todellisuutta välttämättä.
Itse olen nyt viikolla 23+1 ja olen ehkä viikon tuntenut liikkeitä päivittäin. Ekat tunsin varmasti vasta 19-20 viikoilla. Mm. rakenneultrassa 19+3 näin vauvan selvästi sätkivän ja liikkuvan kuvassa, mutta en itse tuntenut mitään. ;) Myöhemmin samalla viikolla aloin yhtäkkiä tunnistaa pieniä töytäisyjä...
Älä ole huolissasi!
....eli kirjoittelinkin tuonne meidän heinäsirkkojen palstalla samaisesta asiasta kuin sinäkin. Oli kiva lukea lohduttavia viestejä.
Minäkin olen tuntenut liikkeet tuolta viikolta 16-17 asti ja tuntenut likkeitä päivittäin. Nyt ollut pari päivää hiljaista ja paniikki hiipii ja pelottaa. Koetan nyt kuitenkin lohduttautua kirjoittamillanne sanoilla ja koeta sinäkin!!!
Minulla todettiin etinen istukka, joka kuulemma sekin vaimentaa liikkeitä.
Meillä on torstaina neuvola, että sinne asti, kun jaksaa niin taas ollaan viisaampia.
Kiitos teille kaikille lohdullisista kommenteista.
Neuvolan TH oli tosi reilu ja otti mut eilen vastaan tunnin sisään kun soitin hänelle. :) Kaikki oli kunnossa ja ultrassa vipelsi eloisa ihmisenalku. :) Ehkä en enää vastaisuudessa menetä hermojani tämän asian kanssa yhtä helposti... TH sanoi, että voi tulla vielä monta hiljaista päivää ja voi olla hiljaista viikonkin ajan. Aina kuitenkin saa soittaa ja tulla käymään, ja tämä tieto helpotti tosi paljon. Yksin ei jätetä. :)
Mulla on nyt 2. raskaus (rv 19+) ja en tunne ihan joka päivä liikkeitä. Ja meidän masuasukki onkin liikkuvaisempi yö- kuin päiväsaikaan..
Viime yönä oli ihan varma, että se niinkuin " istui" mun mahassa, kun mä olin selällään. Kipeetä se ainakin otti ja venytti mahaa! En tiedä miten lie meni sillai, mutta pian se muljahti takaisin poikittain.. :)