Käsi sydämelle! Kumman perheen äiti olisit mieluummin?
a) 1 lapsi, sinä ja miehesi työelämässä, ihana koti, vapaa-ajalla perheen kanssa reissailua ja yhdessäoloa
b) 4-5 lasta, sinä ehkä hoitovapaalla tai työtön, mies työelämässä, ihana, mutta aika ahdas koti, vapaa-ajalla teette kotona yhdessä kaikkea kivaa.
Kommentit (23)
Asia ratkesi sitten niin, että päätettiin tehdä kompromissi eli 2 lasta ja saimmekin 4, koska meille syntyi kolmoset =D
En voisi kuvitellakaan itseäni 4-5 lapsen äidiksi. JA yksikin olisi liian vähän. Elämme niukasti kotosalla. Minä opiskelen unelmaani ja mies toteuttaa omaansa.
En missään nimessä haluaisi 4-5 lasta, mutta kyllä yksi taas tuntuisi liian vähältä. Mieluummin silti liian vähän kuin liikaa. Ei tässä siitä asunnon koosta ole kyse vaan koko elämäntyylistä.
Ei kumpikaan...
En haluaisi 4-5 viittä lasta, muutoin b hyvä vaihtoehto.
Haluaisin enemmän kuin 1 lapsen ja olla myös rauhassa kotona...
Vaihtoehto c siis. Se mikä meillä jo on :)
Nyt 3 lasta, molemmat työelämässä mutta köyhiä ollaan:((.
ja se meillä itse asiassa onkin :)
Se meillä onkin, paitsi kaksi lasta. Ja ollaan eroamassa.
Ja olenkin muuten, vain ihana koti puuttuu.
terveisin työssäkäyvä viiden lapsen äiti, jonka mies on töissä, ja jolla on ihana, mutta ehkä ahdas koti ja joka harrastaa perheen kanssa reissailua.
Jokainen taplatkoon tyylillään. Minä olen onnellinen.
mutta toinenkin lapsi olisi tervetullut!
Mutta todella haluan olla tyoelamassa ja vapaa-ajalla olla kivassa kodissa ja lomilla matkustella perheen kanssa.
ja kärttämisestä huolimatta) tehnyt sitä toista lasta. Elämme a-vaihtoehtoa ja näin on juuri sopiva meille. Kaikki perheessämme voivat hyvin, rakkautta ja resursseja riittää. Minä ja mies olemme molemmat itsekin yksilapsisesta perheestä, emmekä koskaan kärsineet sisarusten puutteesta tai yksinäisyyden tunteesta...Me ainakin haluamme elää juuri näin.
Ja vastaaminen täysin vapaaehtoista! :)
vaikka haluaisinkin lapselle sisaruksen en missään nimessä kolmea-neljää!
Mielummin vaikka lapseton (jos siis kyse olisi omasta valinnastani!!)
Siis B.
ikäänkuin ison perheen äidit olisivat enimmäkseen kotona, eivät kouluttautuisi tai tekisi töitä ja suurella perheellä ei matkustettaisi minnekään.
ja itse asiassa juuri näin onkin :-)
Jopa asunnon ahtaus taitaa täsmätä, sillä tahdomme huomattavasti pienemmän talon kuin nykyään on tapana rakentaa joten monista se olisi kai ahdas... ;)
vaihtoehdosta ja voin verrata ihan kokemuksesta.
Koska minulla nyt kaksi lasta ja se tarkoittaisi, että joutuisin ajatuksissani luopumaan toisesta ja siihen en suostu :)