Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuparikierukasta

05.02.2006 |

Ei varmaan ihan kuulu tänne, mutta täällä taitaa olla kuitenkin tämän asian asiantuntijoita eniten liikkeellä. Eli mitä maksaa kuparikierukan asentaminen yksityisellä gynekologilla ja koska se pitäisi asentaa (oliko se kuukautisten loppuvaiheessa vai onko sillä mitään väliä koska)? Olen nimittäin nyt kokeillut sekä rengasta että laastaria eikä kumpikaan sovi, joten ei taida olla muuta vaihtoehtoa jäljellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman runsaampi/kivuliaampi vuoto oli paljon pienempi paha kuin hormonien aiheuttamat haitat, ja alkuongelmat vaimenivat muutaman kuukauden-puolen vuoden kuluessa. Mutta vuoden kuluttua tulin raskaaksi, joten ehkäisyteho ei ollut ainakaan mulla riittävä. Kannattaa tämä huomioida lähinnä siksi, että osaa ottaa kierukkaraskauden (ja siitä ehkä kierukkaa poistettaessa seuraavan keskenmenon) mahdollisuuden huomioon.

Vierailija
2/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin kuparikierukan terveyskeskuksen ehkäisyneuvolassa ja oli ilmainen (oli eka). en ollu tyytyväinen siihen, menkat tulivat aika runsaana ja tuntui et oli jotain ylimääräistä sisälläni. en siis tuntenut sitä mut kuitenkin. 1 v kierukan laitosta alkoi kauhee hiivakierre ja joskus tuli oireettomia ja siitä hiiva sit " kasvoi" niin et kun iski niin iski kovaa. ite en ottais ikinä uudelleen kuparikierukka. niin ja kierukka otetaan pois kun on kuukautiset ja se sujui tosi näppärästi ja oli mulle helpotus!

yksityisel laitosta ei tietoa.

m_s ja Frööken rv24 huomenna.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei migreenin takia käy mikään hormonaalinen ehkäisy ja kuparikierukkaan olen ollut erittäin tyytyväinen. Ekat kuukautiset olivat kivuliaat, mutta nykyään kivuttomat, jopa niukat. Ei ole myöskään tulehduksia ollut ollenkaan. Yksilöllistä kenelle sopii. Itse pidin väkisin hormonikierukkaa 2,5 vuotta ja on ollut helpotus, kun siitä pääsin eroon.

Vierailija
4/6 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaihtaisi mihinkään.

aluksi olin menossa asentamaan yksityiselle kierukkaa mutta kun sain tietää tästä kunnan ilmaisesta vaihtoehdosta, valitsin sen.

hintoja kysellessä ne liikkui 150-200e välillä. riippuen vähän siitä tuleeko kierukka hintaan lisää vai ostaako itse apteekista oman.

itse ostin jo kierukan omaksi apteekista 40e hintaan, 3vuoden kuparin.. mutta asentaessa kävi ilmi ettei malliltaan se sopinut minulle vaan lääkäri asensi 5vuoden kuparin.

suositus on kuukautisten alkaessa muistaakseni kolmantena vuoto päivänä vai oliko se viidentenä :) no kuukautisten alkaessa kuitenkin kannattaa heti varata aikaa :)

Vierailija
5/6 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit lähtee kyllä kierukka ja ollaan ihan luomuna.... mikään muu ehkäisy ei ole sopinut mulle.

Vierailija
6/6 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syitä mainitsematta minulla oli kierukka jo ennen kuin olin synnyttänyt, ja olin jo silloin tyytyväinen. Vaikka vuoto lisääntyy ja pitkittyy, ei se minua ainakaan haitannut. Ennen synnytystä kuukautiset oli kierukan kanssa tosi kivuliaat, mutta nykyään kuparikierukkaa ei kyllä edes huomaa.

Eli laitatin ekan kierukan terveyskeskuksessa, ja oli ilmainen. Toinen laitettiin myös tk:ssa, itse joutui maksamaan kierukan. Kannattaa muuten tehdä hintavertailua apteekkien välillä..! Itse säästin sillä tavalla 20¿ vaikka oli ihan sama merkki..!!! Kierukka maksoi 70¿ ja minulle ainakin laitettiin kuukautisten alkupäivinä, että saa helpoiten menemään.

Toiset tykkää, toiset ei, minä olen ERITTÄIN tyytyväinen. =)