Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te jaksatte vauvojenne kanssa?!

Vierailija
04.02.2006 |

Kyllähän minä tiesin, että se on raskasta, mutta että näin raskasta! Ja minulla on kaiken lisäksi mies tässä vielä koko ajan apuna.

Vauva imee tissiä ihan miten sattuu - välillä viisi tuntia rauhoittumatta (imee viisi minuuttia, ei rauhoitu, imee kohta taas, ei rauhoitu... Perhepeti ei auta, vauva ei osaa sitten millään imeä makuultaan, vauvalla hermo ehtii mennä ennen kuin se onnistuu). Ihan jatkuvaa itkua ja kitinää ja nukkuu korkeintaan kaksi tuntia kerralla. Maitohappobakteerit on annettu, jos kitinä johtuu vaikka antibiooteistani, ei apua.

Enkä minä saa nukuttua juuri silloin, kun vauva nukkuu. Vaikka mies hoitaisi vauvaa, herään silti joka ähkäisyyn ja pitäähän minun imettääkin - maitoni ei kuitenkaan tunnu riittävän ja silti on annettava korviketta. Olen stressaantunut vauvasta, kun mietin koko ajan miten vauva voi jne. Kun eppari parani niin sairastuin rintatulehdukseen ja lopulta antibioottitiputuksen kautta vasta paranin. Nyt kamala päänsärky ja väsymys. Eikä se väsymyskään mitään, mutta kun olen masentumaan taipuva ihminen ja en voi syödä masennuslääkkeitäni imetyksen vuoksi... huoh ja väsymys pahentaa masennusta kamalasti.

Onpas tämäkin paikka tilittää, mutta mietin josko joku osaisi jotain neuvoa - eli Miten te muut jaksatte?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molempien vauvojen kanssa nuo ekat viikot olleet rankkoja: kunnon päivärytmiä ei vielä ole, hormonit myllertävät ja on paljon opeteltavaa. (riittää sitä opettelemista toisenkin vauvan synnyttyä, kun pitää opetella olemaan kahden lapsen äiti) Molempien lasten ensimmäisten elinviikkojen aikana olen itkeskellyt ja miettinyt, olisiko minun kannattanut äidiksi ryhtyäkään. Mutta niin se vaan siitä on lutviutunut, kun ollaan puolin ja toisin opittu päivärytmit ja muutenkin totuttu toisiimme.

Eri asia tietysti, jos on oikein diagnosoitu masennus ja lääkärin määräämät lääkkeet, sitten ei varmaan kannata kovin pitkäksi aikaa jäädä odottelemaan, että väsymys menisi ohi, vaan vaikka lopettaa se imetys ja palata lääkitykselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme