Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kiinteiden aloitus/ imetys >>>>allergiaa?

04.02.2006 |

Hei!

Mielenkiinosta vain kyselisin, että milloin olet aloittanut kiinteät ja kuinka kauan imetit sekä sen, onko lapsellasi allergiaa. Mitä itse olen kuullut, niin toiset ovat täysimettäneet 6 kk ja allergioita on paljon jne ja toiset eivät päivääkään, eikä mitään allergiaa... Eli jos joku jaksaisi vastailla, niin kiva olisi=)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen (nyt 1v11kk) kanssa aloitin kiinteät 4,5kk iässä ja imetin yhteensä 7kk, kun itse lopetti syömisen ja jouduttiin siirtymään soijakorvikkeeseen. Kuopuksen (nyt 9kk) kanssa kiinteät otettiin kehiin 5kk iässä, kun alkoi pituuskasvu hidastua, ja imetystä olen juuri lopettelemassa, taas siirrytään soijakorvikkeeseen...syynä edelleen tuo pituuskasvu:(. Molemmilla maitoallergia ja pari muutakin ruoka-aineallergiaa. Meillä nuo allergiat tulevat suvusta...eikä auttanut imetykset eikä muut.

Vierailija
2/6 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen (nyt 1v11kk) kanssa aloitin kiinteät 4,5kk iässä ja imetin yhteensä 7kk, kun itse lopetti syömisen ja jouduttiin siirtymään soijakorvikkeeseen. Kuopuksen (nyt 9kk) kanssa kiinteät otettiin kehiin 5kk iässä, kun alkoi pituuskasvu hidastua, ja imetystä olen juuri lopettelemassa, taas siirrytään soijakorvikkeeseen...syynä edelleen tuo pituuskasvu:(. Molemmilla maitoallergia ja pari muutakin ruoka-aineallergiaa. Meillä nuo allergiat tulevat suvusta...eikä auttanut imetykset eikä muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin sitten kaksi kertaa!

Vierailija
4/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät aloitettiin 5,5 kk iässä. Allergiat alkoi oireilla jo kolmekuisena, vaikka oli silloin vielä täysimetyksellä.

Vierailija
5/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka täysimetystä 4kk, ei lainkaan korviketta, siis osiitein 11kk asti, vähän allergioita. Toinen täyimetys 5½kk, osittain 1v2kk (ei korviketta) ei allergioita ja kolmas täyimetys 5½kk suoraan aminohappopohjaiselle korvikkeelle, tosi paljon allergioita. Eli toka ja kolmas saivat pelkkää tissiä yhtä kauan ja toinen ei lainkaan allerginen ja toinen kaikelle. Oireet kolmannella tulivat kyllä jo imetysaikana pahoina. Mites tästä tulee tilastoa?

Vierailija
6/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on enimmäkseen geeneissä, eli jos vanhemmilla paljon allergioita varmasti lapsillekin tulee. Siinä ei imettämiset sitten auta. Toki imettäminen suojaa lasta, mutta minusta ei kannata ottaa paineita, jos ei imettämistä voi jatkaa tai joutuu osaimetykselle. Imetys ei ole mikään patenttisuoja tauteja ja allergioita vastaan. Tunnen naisen jolla on erittäin allerginen lapsi ja imetystä jatkettiin vuoden ikään asti, ei auttanut. Tunnen myös äidin jonka lapsilla ei ole mitään allergioita eikä ole sairastaneet korvatulehduksia ja imetys on loppunut 2kk iässä kaikilla.

Minua on imetetty kuukausi eikä ole allergioita, miehellä sama juttu. Omalla pojallamme ei ole allergioita (ainakaan vielä, nyt 5kk) on imetetty mutta saa myös korviketta (olen lähinnä unitutti, maitoa ei juuri tule) ja kiinteitä monipuolisesti. Koliikki pojalla oli, mutta sen alkaessa oli vielä täysimetyksellä, ei tuntunut imetys siihenkään auttavan.

Tässä minusta pätee sama kuin aika moneen lapsenkasvatusasiaan. Jos maitoa tulee hyvin, lapsi kasvaa ja äiti on tyytyväinen, niin sitten niin pitkään kuin mahdollista täysimetys (kiinteitä tietysti sitten siinä 6kk iässä), muussa tapauksessa pidetään huolta että lapsi saa ravintoa tarpeeksi ja unohdetaan kaikki itsesyyllistäminen ja huoli mahdollisista taudeista.