Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~CLOMISTIT~

04.02.2006 |

Ajattelin laittaa uuden aloituksen kun se edellinen oli jo miltei hautautunut muihin viesteihin ja pinolla alkoi muutenkin olla pituutta melkoisesti. Kiva kun olemme olleet ahkeria :-)

Kirjoitelkaahan taas missä vaiheessa kukin kierrossaan menee. Itselläni ensimmäinen Clomikierto alkaa olla ohi. Nyt on kp 24/28 ja tänään otin viimeisen Terolutin. Nyt ei voi enää muuta kuin odotella tuloksia. Ihan jtp meinigillä ei tämä kierto mennyt. Jossakin vaiheessa iski väsymys ja homma alkoi maistua puulta. Oviksen aikoihin kuitenkin sain tuon miehen kellistettyä, joten luulen, että kaikesta huolimatta kaikki mahdollinen asian eteen on tehty :-)

Ovis oli sitten kp16, ja se oli niin kivulias, että pisti ihan kaksinkerroin kulkemaan. Pelkäsin jo, että molemmat munasarjat räjähtävät saman tien ja kieltämättä mielessä pyörivät kaikki ne kauhujutut mitä täälläkin on Clomeista kirjoitettu. No, hengissä selvittiin, mutta jos tärppi on tullut, on tämä kidutus ollut sen arvoista. Oireita on ihan mielettömästi...mutta katsotaan nyt...

Jeps, nyt lopettelen. Paljon +++++++ säteitä kaikille!

T. Kanelisokeri

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasäteitä Kanelisokerille nyt kovasti ja tietysti muillekkin. Itsellä on nyt kp 12 ja alkaa kohta harjoituspäivät käsillä... Varmasti en tiedä, että riittikö nyt 1 tbl / vrk clomeja. Saa nähdä.

Miten muut? Ai, niin onnea kovasti plussanneille! toivotaan, että perässä tullaan pian.

Ei kait täällä muuta sen kummempia, kuin että hyvät viikonloput ja ++++säteitä kaikille.

Vierailija
2/26 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA art plussasta :)

Täällä vain odotellaan ens viikon ultraa... Ja kyllä pelkään aivan mahottomasti mikä on tuomio :(

Jos ei kahdella irtoa, niin alkaa olla vitsit vähissä todella.

Nyt tässä tokassa kierrossa tuli jo hieman sivuvaikutuksiakin clomeista. Pari kertaa vuorokaudessa tuli mukavia kuumia aaltoja, mutta vain silloin clomipäivinä. Pitäs kai alkaa lämpöjäkin mittaamaan.

Tänään siis kp9. menossa.

Ja kanelisokeri: sähän pääset kohta testauspuuhiin :) huh;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis menossa toisen clomikierron kp9 eli viimisen clomin otin tänään, huomenna täytyy sitten ruveta jo tikuttamaan sitä ovista niin ei ainakaan pääse huomaamatta ohi.

Mitä jos jokainen kertoisi vielä itsestään vähän taustatietoja, mulla ainakin meinaa muisti välillä temppuilla sen verran ettei muista kovin monen tietoja, vähän kertausta. Jos vaikka iät kerrottasi, lasten määrä, miks clomit, kuinka kauan yritystä takana......

Eli mulla ikää on 23v. ja miehellä 30v. lapsia meillä ei ole ennestään ja tätä ensimmäistä on nyt yritetty 1v 8kk.

Mulla tapahtuu jonkinlainen ovulaatio verikokeen mukaan ja oon tikuttanutkin niitä aika paljon, itseasiassa ensimmäinen clomikierto oli ensimmäinen missä ovis jäi tulematta (sitä mieltä oon kun oon miettiny aikaisempia kiertoja), testit ei näyttäny mitään enkä huomannut limojakaan.

Ylipainoa mulla on aikareippaasti joten varmaan siitä johtuu, 10kg painonpudotus ei auttanut mitenkään " ovisarvoihin" kun sen jälkeen oon käynyt verikokeessa, nyt tässä kierrossa menen uudestaan niin nähdään onko clomeista apua. Otan yhden tabletin kp5-9. Mulla kierto on aika säännöllinen 25-28pv vain pari kertaa on tullut kierron pituudeksi 21pv.

Mulla ei ultran mukaan ole mitään ongelmaa eli ei pco:ta mut mitenkäs ne röörit sitten tutkitaan? Siitä lääkäri ei puhunut mitään.

Jos saa ovisplussan niin sehän ei tarkoita että ovis tapahtuu, mut entäs ne limat onko niissä sama juttu et limaa tulee ja oviksen pitäisi tapahtua mutta sitten kuitenkaan mitää ei iroakkaan. Vaiko tuleeko limaa vain jos irtoaa, niin no.... just tässä ajattelin et liman erityshän kyllä alkaa jo vähän ennen kuin ovis tapahtuu silloin vain tulee enemmän limaa. Eikös näin ole?

Viime kierrossa en huomannut limoja ollenkaan joten ilmeisesti ovista ei edes meinannut tapahtua.

Onko se nyt keltarauhashormooniverikoe millä katsotaan se ovis arvo, oli mikä oli, mun arvo oli 27,? jotain ja lääkäri sanoi et jonkinlainen ovis tapahtuu, mitenkä teillä muilla?

En muistanut kysyä mikä sitten olisi sellainen normaali arvo mistä pitäisi raskautua ilma ongelmia. Tietääkö joku sitä?

Tulipas taas pitkästi ja varmaankin vähän epäselvästi.

+++säteitä kaikille!

Me ei muuuten olla kerrottu meidän vauvapuuhista kuin yhdelle pariskunnalle, heillä oli tärpännyt silloin kun me aloiteltiin tekopuuhat.

Ajattelin et haluan yllättä sisareni joilla ei ole mitään hajuakaan, välillä vähän vihjailtu niin sit kyllä tajuavat et olis pitäny keksiä kaun sitten. Yllätys tulee suurena enkä malta odottaa et saisin suuren uutisen kertoa.

Sillä hyvä ettei kovin moni tiedä niin ei ole hirveitä paineita kun ei kokoajan joku kysy että joko.. Meiltä sitä kyllä jo odotetaan kun yhteisiä vuosia on takana jo 8.5v.

No niin hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille, saunakin on jo lämmin joten täytyy kiirehtiä.

Vierailija
4/26 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustatietoja hiukan meidän perheestä. Eli itse olen hiukan yli 30v. ja mies myös. " Luomuna" lapsia on jo ennestään kolme. Syyskuusta alkaen ollaan tätä nelosta yritetty. Joulukuun lopussa todettiin pco. Nyt sitten clomit eka kiertoa. Että sellaista...täällä.

Hyvät lauantai-illan jatkot kaikille!

Vierailija
5/26 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan joukossamme sellaista joka osaisi tehdä ihan oikean pinon meistä, siis sellaisen, johon tulisi alkuun lyhyet esittelyt? Itse en ole mikään hyvä tässä, joten en voi sitä tehdä vaikka kovasti kyllä haluaisinkin :-)

-Hanna- kaipasi esittelyjä:

Olen kohta 33v kahden lapsen äiti (8v tyttö ja kohta 7v poika). Tyttö sai alkunsa 1. clomikuurista. Poikamme sen sijaan sai alkunsa ihan luomuna tytön ollessa 4,5kk ikäinen :-) Nyt olemme yrittäneet tätä kolmatta lastamme 7/05 lähtien, eli puolisen vuotta. Poistatin tuolloin 5½v paikoillaan olleen hormonikierukan.

Gynellä kävin viime joulukuussa, kiertojen ollessa liian pitkiä (41-55 pv) ja tuolloin todettiin PCO-tyyppiset munasarjat. Minulla nyt on aina ollut pitkät kierrot, joten tuo kiertojen renkkaaminen ei tullut yllätyksenä. Hoidoksi määrättiin Clomit ja Terolutit. Aloitin terolut kuurilla (kp 15-24), söin tässä kierrossa ekan Clomikuurin (1tbl kp 5-9) ja tänään lopetin toisen Terolut-kuurin.

Nyt ei sitten enää voi muuta kuin jännätä mitä tuleman pitää. Jäljellä siis vielä 3 Clomikiertoa ja 1 Terokierto jollei nyt tärppää. Kolmas ja neljäs Clomikuuri on sitten tarkoitus mennä kahden tbl:n voimin, jos tulosta ei ala syntyä.

Tämä ensimmäinen Clomikuuri oli todella lupaava. Ainakin bongasin oviksen, mitä ei sitten viimeisten puolen ole näkynyt mailla halmeilla...ja nyt on todella lupaavia oireita. Viikon lopulla sitten selviää :-) kun pääsen testailemaan...

ART: sinua jo edellisessä pinossa onnittelinkin, mutta ONNEA vielä kerran! Olisi kiva jos kaikista plussanneistakin olisi lista ja vielä niin, että siitä näkisi, monesko Clomikierto toi plussan jne...ei muuten enää pysy kärryillä kun pino on niin suosittu (mikä on kerrassaan erinomainen juttu) :-)

Vierailija
6/26 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja nyt ollaan kp22/28 menossa. Ja hieman esittelyä: mies 29 ja mä 27.Yksi tyttö luomusti 03/04. Yritystä siitä asti... sain clomit ja terot ja nyt ekaa kiertoa menossa. Mitään oireita ei vielä ole mihinkään suuntaan...mutta toivottavasti plussa pian tulee+++++. Ovulaatiota en ole koskaan tikutellut, mutta lääkäri sanoi että ovulaatio tapahtuu ja n.kp13 tienoilla luomusti ja nyt clomeilla voi kuulema päivällä myöhästyä. Tunsin kyllä tuolloin kovaa kipua. Mitään oireita ei mulle noista lääkkeistä tullut, onneksi! No nyt jännätään et koska tärppää ja toiv.pian.Joka toinen päivä ollaan tässäkin kierrossa yritetty.

Vierailija
7/26 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, että aiheuttaako clomit lämmönousua ? Mulla nyt jo lämmöt 36,5-36,8. Ovis ei ole mielestäni vielä ollut. Kummalista.

Odottelen kiitollisena vastauksia...

Vierailija
8/26 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, että kuinka nopeaa munarakkula kasvaa? Mietin vain sitä ovulaatioaikaa.

Vierailija
9/26 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni munarakkula kasvaa 1,5mm/vrk ja se on kypsä puhkeamaan 22mm kokoisena. Korjatkaa, jos olen mielestänne väärässä...

Minulla Clomit eivät aiheuttaneet lämmönnousua, enkä pakkausselosteestakaan asiasta muista lukeneeni. Toki, me kaikkihan olemme yksilöitä, joten lääkkeet voivat aikaansaada vaikka ja mitä oireita.

Minulla on ollut tänään ihan kummallinen tuntemus oikeassa munasarjassa. Siellä tuntuu sellaista sykkivää tylppää kipua...mitäköhän sekin lienee? Ei kai ovis voi olla toista kertaa kp25/28 kun sen jo kerran bongasin kp16? Kipu tulee ja menee, jatkuvaa se ei ole.

Rinnat ovat arat ja muhkuraiset sekä hengästyn todella nopeasti...on myös kaikenlaisia muita oireita, joista en nyt jaksa alkaa spekuloimaan...lupaavaa kuitenkin! Tekisi mieleni käydä jo ostamassa apteekista Early Detection -testi, jotta pääsisin tästä piinasta...

Vierailija
10/26 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt ihmeessä hakemassa testi... Oireet kuulostavat oikein hyviltä. Sulla on nyt tosi jännät paikat. Plussaonnea kovasti sulle!!!+++++

Mulla on taas sellainen päivä, että tuntuu että onkohan mulla mitään toivoa enää saada pientä vaavelia syliini. Huomenna töissä onneksi ei ehdi enää ajattelemaan näitä asioita, vaikka käväisee kyllä kerran pari mielessä. Tulehan kertomaan sitte ne plussaúutiset...

Vierailija
11/26 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille pidän kovasti bd bd bd bd bd, toivottavasti sinulla nyt olisi tärpännyt, tule sitten heti keromaan miten kävi jos päätät pian testata.

Olis tosi kiva kuulla plussauutisia.

+++säteitä kaikille!

Vierailija
12/26 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekkin hieman esittäytyä :)

Eli itse olen 28v. ja mies 37v ja -00 ja -01 syntyneet lapset ennestään.

Ja he saivat alkunsa melkein pelkästä ajatuksesta, mutta nyt tämä kolmosen yritys onkin hieman työläämpää.

Toukokuussa -05 jäi ehkäisy pois ja heti ekasta kierrosta sain haamuplussia, mutta se siitä sitten. Kuitenkin on varmaa, että siellä jotain oli tapahtunut, sillä veritesti näytti hcg:n olevan selvästi koholla.

Sen jälkeen sitten kierrot mitä sattuu eikä ovista ole yksikään testi vahvistanut :(

Joulukuussa sitten gyne totesi pco:n ja hänen mielestä paha vielä kaiken lisäksi.

Nyt sitten toinen clomikierros menossa 2xpv. kp3-7 ja luget 3xpv. kp16-25. Ja eka kierto oli ovuloimaton, joten tässä alkaa jo ajatukset olla hoidoissa :((

Nyt olisi tiistaina ultra ja sitten varmaan selviää mikä on jatko.

Toivon kyllä todella, että siellä jotain eloa olisi, mutta henkisesti olen jo valmistautunut että eteenpäin lähdetään.

Tänään kp10. ja en aio edes tikuttaa tässä kierrossa. Kyllä se sitten ultrassa selviää mikä on tuomio...

Vierailija
13/26 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännä olis kp12 menossa ja ovistestien kans taas ongelmia. Eilen sain jo hieman tummemman viiva, ei mikään kovin tumma mutta kyllä sen huomasi ja sitten tänään sai ihan tiirailla et sai selvää siitä viivasta. Viime kierrossa kävi samaten ja sit seuraavana olikin jo ihan valkoinen testi viivan kohdalta.

Normaalisti tässä vaiheessa on jo melkein yhtä tummat viivat tai ainakin jo tummemmat mitä nyt oon saanut, tuntuu vähän et mulla nuo clomit toimii päinvastoin. Vähän pelkään ettei sitä ovulaatiota taaskaan tule.

Mulla lähtee huomenna kone korjattavaksi kun on vähän temppuillut, onneksi on sen verran uusi, että saadaan takuuhuoltoon laittaa. Mutta varmaankin menee kauemman aikaa ennen kuin seuraavan kerran pääsen taas teille kirjoittelemaan.

Yritän toki jotenkain päästä johonkin koneelle että voisin käydä lukemassa teidän kuulumisia ja kertoa omiakin.

Joko sinä kanelisokeri pääsit testasit?

Toivottavasti pääsen pian takaisin kirjoittelemaan mutta siihen asti kuitenkin todella paljon +++onnea kaikille :)

Vierailija
14/26 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, lauantaihin asti yritän tässä kestää testailematta. Raskaustesti jo polttelee kaapissa (ostin hyvissä ajoin valmiiksi ja sattuipa vielä isolla alella apteekista saamaan!), joten arvatkaapa olisiko suuri kiusaus jo testata. Järki vielä voittaa, kun on kuitenkin vasta kp 26/29. Oireitten perusteella en uskalla plussaa odottaa ... mutta jotenkin outo tuo alavatsa on jo viikon ajan ollut: kovia vihlaisuja, revähdyksen tunnetta kun lähtee liikkeelle istuvasta asennosta, jomotusta munasarjoissa. Aloin jo epäillä olisko joku ihmeen myöhäisovis tulossa ja teinkin parina päivänä ovistestejä nyt loppukierrossa, mutta ihan puhtaita negoja oli tulokset. (Alkukierrossahan sain plussaa lähes joka toisena päivänä!). Pahoinvointia mulla ei aiemmissa raskauksissa ole ollut kuin vasta n. rv 7 alkaen enkä muista rintojenkaan aristaneen, joten oireitten tai niiden puuttumisen perusteella en tosiaan voi lähteä mitään veikkailemaan.

En ole muistanut onnitella plussannutta, joten TOSI iloiset onnittelut sinulle art. Olenko pysynyt kärryillä, eli että kolme meistä clomisteista on jo plussannut? Kyllä tämä antaa toivoa meille lopuillekin, eikös vaan.

Tässä pinossa on harrastettu esittäytymisiä, joten laitanpa minäkin vähän faktaa. Olen 34 v ja mies on 39 v. Lapset syntyneet 02 ja 04. Esikko sai alkunsa clomit +terolut -yhdistelmällä ja kakkonen sai alkunsa lugesteron-kierrosta. Kakkosta ei varsinaisesti vielä ehditty kovasti yrittää: lopettelin esikon imetystä kun hän täytti vuoden ja luget oli joka tapauksessa käytössä limakalvosairauden hoitoon, eli helposti tärppäsi. Nyt sitten imetyksen lopetuksesta jo puoli vuotta eikä tärppiä ole teroluteilla tullut. Olisiko PCO pahentunut vai mistäköhän kiikastaa, no, otettiin nyt clomit mukaan kun ei enää jaksettu toivoa luomuihmettä. Alkaa tuo ikäkin jo painaa, joten ei oikein olisi varaa vuosikausia yritellä. Suurperhettä me toivottiin kun naimisiin mentiin viisi vuotta sitten, mutta haaveeksi se taitaa meillä jäädä. Onneksi on jo kaksi lasta, sillä jos clomit ei nyt auta niin enempää en ala hormonihoidoilla kroppaani rasittamaan.

Vierailija
15/26 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän faktaa myös minusta.. 27 vee, mies 29. ekaa yritetään, jo puoltoista vuotta.

4 clomikierto ja tässä vaiheessa myös viimeinen menossa.. Lähete on jo tutkimuksiin, joten nyt vaan odotellaan aikaa.

Nyt menossa kp 26/~28. Tosin tää kierto taitaa venähtää varmaan 32 päivään kun ovis oli myöhässä..

Oireita on ollut ihme nippailut alavatsassa, ja ihan kuvittelin bonganneeni jotain kiinnitysvuotoa.. ehkä.. vaikee sanoo kun ei ole kokemusta.. Aamulämmöt on ollu 37 joka aamu, et ovis kaiketi oli, vaikka tikut näytti positiivista 3 päivää.. eikä heti noussu lämmötkään.. iltaisin on viluttanu kauheesti ja lämpö on koholla, muttei se sit kuumeeseen asti nouse kuitenkaan.

Mulla on on ollu joku ihme kumma tunne et olis tärpänny, mutta luultavasti joudun taas pettymään.. Taidan odotella ainakin viikonlopun yli ennen kuin alan mitään testailemaankaan, maanantaihin mennessä täti varmaan tulee kylään jos on tullakseen.

Vierailija
16/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Menin sitten vastoin kaikkia suunnitelmiani testaamaan tänään ja negahan sieltä paukahti. Nyt on siis kp 28/28. Ei tullut plussaa ekasta Clomikierrosta. En tiedä mikä meni vikaan. Oviksen bongasin kp 16, ja molemmin puolin ovista varmistelimme mahdollista tärpppiä, mutta ei tullut ei. Poistun hetkeksi takavasemmalle nuolemaan haavojani ja odottamaan tätiä saapuvaksi, jotta pääsisin taas aloittamaan uuden clomikierron. Voi kettu!

Tsemppiä kuitenkin muille Clomisteille. Älkää lannistuko, en minäkään. Putosin vain noin pilvenpiirtäjän korkeudelta, mutta tästä taas lähdetään uusin toivein kohti uutta kiertoa :-) Niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy mailla halmeilla.

T. Kanelisokeri

Vierailija
17/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suunnitelma oli testata vasta lauantaina ... mutta, mutta, kun on ollut niin kovia vatsakipuja tänäänkin niin kiinnostus voitti ja tein äsken B-sure testin kp 27/29: Plussaa tuli, aivan uskomatonta. Ovis on sitten ollut varhaisessa vaiheessa kiertoa kun jo nyt näytti raskaustesti plussaa, kp 9 testasin ovista ekaa kertaa ja heti näytti plussaa. Mutta niitä plussia tuli sitten tosiaan useita kertoja parin päivän välein, kuten olen aiemmin tässä ketjussakin kertoillut. Toivottavasti tämä kipuilu on ihan normaalia alkuvaiheen elimistön sopeutumista, ettei mitään olisi vialla (ekana sitä alkaa miettiä, että montakohan pikkuista tuolla masussa on kasvamassa ja onko raskaus kohdussa). Samaa plussaonnea puhaltelen teille kaikille.

Kanelisokeri, tsemppiä, vaikka saitkin negaa. Älä vielä luovuta, niin kauan kuin ei ole vuotoa, on mahdollisuuksia. Ehkä testasit liian aikaisin, kun kerta kerroit bonganneesi oviksen kp 16 ... siihen kun plussataan 14 päivää, niin sittenhän se olisi vasta 30-32 kp kun plussa pitäisi varmuudella näkyä.

Vierailija
18/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA IHAN MAHDOTTOMASTI SEVERON +:n johdosta.Ihana kuulla plussauutisia.

Kanelisokerille tsemppiä uuteen kiertoon. Tehtiinkö sulle tässä kierrossa follikkeliuä, kun en muista?

Hedelmöittyminen on niin pienestä kiinni. Välillä mietityttää, että miten kellään voi edes tärpätä...

Mä tulen varmaan perässä ensi kiertoon, koska luulen että annostus oli liaan pieni nyt eka kierrossa. Ensi kierrossa saan ottaa enemmän clomeja, jos ja kun seuraava kierto alkaa. Olisipa kiva joskus pikakelata eteenpäin aikaa, sekin asia jotenkin hirvittää kun aina odottaa ja odottaa odottamista.

Plussasäteitä kaikille ja tsemppiä yritykseen, vaikka rankkaa välillä onkin!

Omppu

Vierailija
19/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan severon!!! Jopas plussia satelee :)

Ja kanelisokerille voimia uuteen kiertoon, jos ei sitä plussaa tule myöhemmin.

Voi vitalis että masentaa ja rajusti!!!

Eilen ultra ja ei mitään tässäkään kierrossa ole irtoamassa. Siis toka kierto ja kahden clomin annostuksella ja ei mitään.

Pyysin annostusta kolmeen tablettiin seuraavaan kiertoon ja gyne sanoi että hyvin voi nostaa. Sitten taas neljän viikon päästä uusi kontrolli ja jos ei sittenkään ole mitään irtoamassa niin hoitoihin meno on edessä.

Mulle riittää kolme kiertoa ja vielä kun annostuskin on ensi kierrossa maksimissaan, niin en usko clomien enää auttavan.

Sitten alkaa pistoshoidot :(

Kyllä on rankkaa taas kuukausi odotella ja pettymys oli todella suuri.

Tämä gyne taas ei pitänyt tätä pco:ta pahana, sanoi että paljon pahempaa voisi olla.

Mutta kuitenkaan ei irtoa jostain syystä.

No lauantaina alkaa taas luget ja kai se maaliskuu joskus koittaa vaikka tuntuu toivottomalta tämä odottaminen...

Vierailija
20/26 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viliveeralle pahoittelut ultrasta. Oliko kummallakaan puolella yhtään suurempaa munarakkulaa, joskushan ovulaatio voi tapahtua myöhemmin?

Ymmärrän sua hyvin. On raskasta aina vain odotella ovista, kun pääsis edes yrittämään tärppiä...

Koeta jaksaa ja ajatella nyt pari viikkoa muita asioita.