En ymmärrä miksi lapselle pitää ostaa joka talvi uusi haalari, jos entinenkin mahtuisi vielä...
Meillä on 5v pojalla ollut nyt kolmatta talvea sama lassie supratec haalari eikä ole mennyt ollenkaan huonoksi. päinvastoin, on oikein hyvässä kunnossa edelleen vaikka sillä on temmelletty ja riehuttukin ulkona! Ensi talveksi ostan sitten uuden kaksiosaisen puvun esikouluun..
En vain ymmärrä miksi pitää olla joka talvi uudenmallinen haalari... samanlaisiahan ne ovat kuitenkin, erivärisiä vaan! Ostatteko te kaikki joka kokoa aina haalarin, sellaisen että juuri sopii päälle eikä ole yhtään reilu? Meillä ainakin ostetaan sellaiset että mahtuisivat (kunnon mukaan tietysti) mahdollisimman pitkään...
Kommentit (20)
kääntää ja nilkat on hyvin suojattuna... mun esikoinen (5v) on kasvanut viimeisen 3kk aikana 5cm. Hyvä, jos sama puku mahtuu yhden kokonaisen talven. Kuopuskin on yli 10cm pidempi tänä vuonna kuin viime talvena.
Liian iso puku on hankala lapselle, koska rajoittaa liikkumista. Samoin vaate kuluu vääristä kohdista. Pitäisin myös turvallisuusriskinä, jos liian suuri puku. Liian pieni puku taas altistaa lapsen kylmälle.
Lasteni ensi vuoden puvut maksoivat alle 100¿, 2 pukua / lapsi. Kosteussuojattuja ja kestäviä. Uutena ostin.
eikä roikkua päällä ensimmäistä talvea. ja kun ostan seuraavan haalarin aina alennusmyynneistä,ei hintakaan päätä huimaa.
Muu olisi mielestäni tuhlausta. Eipä näy rajoittavan liikkumista. Liian pieniä ei käytetä.
Toinen ykköshaalariksi kunnon lumikelille, hyvä kosteussuojaus ja mielellään corduraa, ja toinen kakkoshaalariksi loskasäille jos ykköshaalari on kuivumassa ja lumettomaan aikaan.
En osta kasvunvaraa vaan sopivia haalareita, liian isoissa tai liian pienissä on ikävä kulkea.
Lapseni ansaitsevat vain parasta :)
Vierailija:
Pesujen myötä pukujen lämmönpito-ominaisuudet heikkenevät.
Ja äiti tietysti itse kulkee viimeisen trendin mukaisissa merkkivaatteissa---
mutta taatusti lapselle ostan joka vuosi uuden talvihaalarin! Edellä onkin lueteltu jo hyviä ja painavia syitä.
Lasten varusteet ovat sellaisia asioita missä ei pihistellä. En tarkoita että aina pitää ostaa kalleinta, vaan hyvä ja oikeankokoinen haalari tekee lapsenkin ulkoilusta mukavampaa.
Tämä onnistuu kyllä usein edellistalven haalarillakin.
En oikeasti jaksa tajuta miten 2v voi käyttää samaa haalaria mikä mahtuu 5vnä! Tai sitten apn lapsella on joku kasvuhäiriö.
Eli esim 2-4 v eikä 2-5 v.
Vierailija:
En oikeasti jaksa tajuta miten 2v voi käyttää samaa haalaria mikä mahtuu 5vnä! Tai sitten apn lapsella on joku kasvuhäiriö.
Vierailija:
2 talvea on eri asia kuin 3 talvea!
Kyllähän ilahdun itsekin jos ostan uuden talvitakin itselleni :)
Ei osteta myöskään talvitakkeja tai talvikenkiä aikuisille. Vaatteet ostetaan kaikille sitten, kun ne eivät enää ole sopivia ja siistejä.
Täksi talveksi yhdellä lapsella esimerkiksi on kaksi eri kokoista talvihaalaria, joista toinen menee varmaan ensi talvenakin jonkin aikaa.
En osta myöskään uusia koulureppuja joka vuosi, jos vanha on vielä kunnossa, sopiva ja siisti. Ei osteta uusia lakanoita ja pyyhkeitä, jos vanhat ovat vielä käyttökelpoisia. Käyttökelpoinen siis tarkoittaa kunnollista, siistiä, kaunista ja myös aikaan sopivaa. Joistain huonekaluista, tavaroista ja tekstiileistä on luovuttu myös siksi, että ne ovat niin auttamattoman vanhoja ja sen vuoksi ruvenneet näyttämään rumilta.
pojalle ostettiin siis haalari nyt toissatalvena alennusmyynnistä... eli oli kevään päällä ja viime talven ja tämänkin talven on mahtunut ihan hyvin.. haalari kokoa 116cm, eikä ollut ollenkaan liian iso silloin ekana talvena, reilu tietysti muttei mikään ylisuuri. nyt on sellainen ettei varmaan enää kauaa mahdu, mutta ei liian pienikään... monilla kavereillakin olen nähnyt sellaisia joissa eivät enää nilkat peity edes..
itsekin olen ihmetellyt miten on näin kauan kestänyt, tässä taas näämme mitä eroa tosiasiassa on näillä lassie haalareilla ja reimateceilla...ei mitään! =D
ja juu, olen aivan tosissani!
Meillä ei yksi koko mene edes kahta talvea.Haalari ei saa olla liian reilu,käyttäisitkö itse liian suuria vaatteita? Eipä noiden 6v ja 5v vaatteista mitään jää muutenkaan jäljelle,kulutus on jo sen verran kovaa.Lisäksi haalari ei ole enää kovin lämmin useamman talven jälkeen.
Harvemmin vain näin sattuu käymään. Mun kohta 3v oli viime talvena alle 80cm pitkä, nyt yli 90cm. Ei menis sama puku mitenkään.
Meillä ainakin polvien kohdalta niin kuluneet, kun lasketaan polvillaan jäämäessä.
Lämpökin karkaa monien pesujen myötä, yritän myös välttää haalareitten pesua, pesen vasta kun on ihan pakko.
jotkut menisivät kaksi talvea varsinkin laadukkaat ja hinnakkaat reimatecit.
Jos olet, niin kerrohan, kuinka pitkä poikasi oli kun tuon kolme talvea sopivan haalarin ostit, ja mitä kokoa se on. Ja miten pitkä poikasi nyt on?