Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaanhoitaja taas hetken, voin vastaillas kysymyksiin jos teillä on

Vierailija
04.02.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten suhtaudut heihin mahdollisesti omalla työpaikallasi?

Vierailija
2/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

limannousu, yskä, erilaiset hengitysvaikeudet.Riippuu onko taustalla esim. astma kuten monella on.

Muutamia eri vivahteita/asteita taudissa on, pahin copd joka ei hoidettavissa(keuhkot sellaisessa etenevässä tilassa johon ei parannuskeinoa) tupakointi lopetettava.Spirometrialla luotettavimmat löydökset.

Jne.listaa voi jatkaa loputtomiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla mitään pahaa sanottavaa ole.Mukaan mahtuu perkkareihin niitäkin tyyppejä jotka ei osaa mitään, vaikka alalla vuosia.Ne lh:t joiden kanssa olen työskennellyt ovat olleet moitteettomia työkabvereita.Ehkä luonteesta kiinni enemminkin kuin koulutuksesta haukut.Oma mielipide kuitenkin että ph koulutus olisi pitänyt säilyttää.

Vierailija
4/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap

Vierailija
5/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koikkaroin edellisenä viikonloppuna ja olen sen siis kolauttanut, vissiin aika kovaa kun on vieläkin kipee, mustelmat ilmeni seuraavana päivänä ja nyt jalkaterään asti. Vieläkin kipeä ja turvonnut. Voisko kyse olla jostain vammasta lihaksessa vai..? Ja kuinka sitä hoitaa. En aluksi tajunnut käyttää KKK:ta ja siksi varmaan on niin kipeä. Mutta se kuhmu ihmetyttää, ei ole laskenut, vaan edelleen kova ja arka...

Vierailija
6/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koikkaroin edellisenä viikonloppuna ja olen sen siis kolauttanut, vissiin aika kovaa kun on vieläkin kipee, mustelmat ilmeni seuraavana päivänä ja nyt jalkaterään asti. Vieläkin kipeä ja turvonnut. Voisko kyse olla jostain vammasta lihaksessa vai..? Ja kuinka sitä hoitaa. En aluksi tajunnut käyttää KKK:ta ja siksi varmaan on niin kipeä. Mutta se kuhmu ihmetyttää, ei ole laskenut, vaan edelleen kova ja arka...

ei se kkk niin tärkeä ole, jollei heti saatavilla.Saattaa olla nestettä ? tai murtuma.Se patin pois meneminen voi kestää tovin, mutta jos edelleen arka ja turvottelee niin jatkot kyllä kysyisin lekurilta.Jos mustelma on laskeutunut alas , veri on vuotanut siis alemman ja ehkä siellä jotain muuta käynyt kuin pelkkä kolaus.

Vierailija
7/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana viikolla 38+5 ja mulla on TODELLA VOIMAKAS pelko, että kuolen synnytyksessä.. Onko normaalia ja miten saisin tainnutettua pelon? Toinen lapsi tulossa, ensimmäinen syntyi leikkauksella infektion takia.. Voiko pelko heijastua siitä..

Vierailija
8/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat alitajunnassa kelailla kaikkea tapahtunutta edellisessä synnytyksessä.Kroppakin omilla piilevillä merkeillä valmistautuu synnytykseen.Terve pelko on varmasti valmistautumista taas äidiksi tuloon.Se, että olet jo äiti ja sinulla on huollettava saattaa aiheuttaa pelkoa miten esikoiselle käy jos minulle jotain tapahtuu.

Muistan toista odottaessa lievän " pakokauhun" melkein viime viikoilla vasta tajusi, että toinen syntyy kohta.Oli mulla myös pelko et vauvalle tapahtuu jotain.Taisin käydä 38+ viikoilla polilla ultrassa kun huolestuin niin.

Minulle toisen lapsen saaminen teki musta vasta äidin =) hassua, en tarkemmin osaa selittää.

Yritä nauttia viimeisistä masupäivistä.Onnellista loppuodotusta ja rauhallista vauva arkea =)

Vierailija
9/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä varausta askeleessa on mutta muuten pystyn kävelemään normaalisti...

Vierailija
10/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään yskänlääkkeeksi Theofolia ja lisäksi astmalääkitystä muutettiin (sain nyt Seretidea), mutta silti yskittää niin paljon, että en pysty olemaan vaaka-asennossa kun heti alkaa yskä kutittaa kurkunpäässä. Viikon olen nyt " nukkunut" sohvalla pino tyynyjä pään alla (ts. torkkunut tunnin, herännyt yskimään, juonut vähän, taas torkkunut jonkin aikaa...) ja tämä alkaa jo ottaa voimille.

Vierailija
11/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sain tänään yskänlääkkeeksi Theofolia ja lisäksi astmalääkitystä muutettiin (sain nyt Seretidea), mutta silti yskittää niin paljon, että en pysty olemaan vaaka-asennossa kun heti alkaa yskä kutittaa kurkunpäässä. Viikon olen nyt " nukkunut" sohvalla pino tyynyjä pään alla (ts. torkkunut tunnin, herännyt yskimään, juonut vähän, taas torkkunut jonkin aikaa...) ja tämä alkaa jo ottaa voimille.

samoten teofolin kanssa ei olle ed. mainittu tai sinnepäin.Sinuna ottaisin, jotta saat nukuttua.Onko sulla astma pahentunut vaiko lentsu päällä? onko kotona mitään AVAAVIA astma lääkkeitä? voi auttaa yskään paremmin.

Vierailija
12/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä pikemminkin yritetään päästä pois..nostattaako sulle pulssia tai täristääkö?

Vierailija
13/13 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi luultavasti kotona oli homeongelma. Kun näistä riesoista selvittiin, laantui astmakin siten, että se nykyisin vaivaa lähinnä keväällä katupölyaikaan. Astmalääkkeitä käytänkin yleensä vain n. maaliskuusta toukokuuhun.

Nyt on lentsu päällä (lääkäri arveli mahdollisesti mykoplasmainfektioksi) ja en ole oikein jaksanut/muistanut hoitaa itseäni huolellisesti, joten tilanne pääsi pois hallinnasta.

Olen saanut teofylliinia ennenkin, kun olin vuosia sitten raskausaikana hinkuyskässä. Silloin tuota määräsi kätilöopiston sisätautilääkäri. Tämänpäiväinen lääkäri oli suht. nuori (enintään nelikymppinen) ja tuntui myös tietävän, mitä määräsi. Mitään haittavaikutuksia en ole teofylliinin käytöstä huomannut.

Nyt sain lisäksi vielä antibioottikuurin (Zithromax), joten eiköhän tästä ala olo vähitellen helpottaa.

Kiitos neuvoista! Pistän Codetabsin poskeen ja yritän nukkua.

t. 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi