Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tuosta lasten pakkosyöttämisestä? (iltasanomissa)

Vierailija
26.06.2008 |

Mun mielestä on ihmeellistä, että pakkosyöttämiseen puututaan vasta nyt. Vielä kun sais sen "lepohetken" (hiljaa paikallaan makaamista 45min joka päivä) järkevöitettyä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä helvetin takia pitää olla tollasat vastakkainasettelua ylipäätään....

Molemmat hoitotavat ovat yhtä hyviä ja huonoja oikeesti.

Vierailija
22/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkotien koulutettu henkilökunta voitaisiin hyvin korvata venäläisillä työntekijöillä. "Heillä kun olisi ainakin motivaatio kohdallaan......."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki päiväkodit on sitten tosi huonoja... Hauskaa logiikkaa av:lla. Itse olen päiväkodissa töissä ja lapseni menevät päiväkotiin. Se kertoo jo aika paljon. Jos tuntisin hyvän pph:n, voisin viedä myös hänelle, ainakin alle 3-vuotiaana. Sitä vanhemmalla saisi olla ikäistään seuraa.

Vierailija
24/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään päiväkodissa hoitajat voivat lyödä tyhmät päänsä yhteen ja yhdessä toteuttaa tällaista systemaattista lasten kidutusta.....

Edelliselle: missään ei ole sanottu, että ko. päiväkoti sijaitsisi nimenomaan Hämeenlinnassa.

Musta olisi kiva tietää, miten tuo asia on paljastunut. Noin pienet eivät vielä osaa kertoa tapahtuneesta kotona, joten ehkäpä työkaveri on ollut asialla.

Vierailija
25/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään päiväkodissa hoitajat voivat lyödä tyhmät päänsä yhteen ja yhdessä toteuttaa tällaista systemaattista lasten kidutusta.....

Edelliselle: missään ei ole sanottu, että ko. päiväkoti sijaitsisi nimenomaan Hämeenlinnassa.

Musta olisi kiva tietää, miten tuo asia on paljastunut. Noin pienet eivät vielä osaa kertoa tapahtuneesta kotona, joten ehkäpä työkaveri on ollut asialla.

Vierailija
26/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo hoitajat ovat olleet yli 60v, jumittuneita vanhoihin kunnon kasvatuskeinoihin, kyllästyneitä työhönsä.

Tunnen molemmat tyypit... :(

Vierailija
27/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ihmeessä mitä en ymmärtänyt...... Sekä Iltasanomien että Iltalehden sivuilla kerrotaan, että Hämeenlinnan KÄRÄJÄOIKEUS pui juttua, mutta ei se tarkoita sitä, että ko. pakkosyöttö olisi tapahtunut juuri Hämeenlinnassa. Eikä siinä sen puoleen kerrottu sitäkään, kuka nuo työntekijät antoi loppujen lopuksi ilmi. Syyttäjä ja äidit tuskin ovat olleet tilannetta näkemässä......

VAI?????

Vierailija
28/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein erikseen sanottiin, että kanta-Hämeen alueella - tuskin siis juuri Hämeenlinnassa. Ehkä Iittalassa, Janakkalassa...?

Kerro nyt ihmeessä mitä en ymmärtänyt...... Sekä Iltasanomien että Iltalehden sivuilla kerrotaan, että Hämeenlinnan KÄRÄJÄOIKEUS pui juttua, mutta ei se tarkoita sitä, että ko. pakkosyöttö olisi tapahtunut juuri Hämeenlinnassa. Eikä siinä sen puoleen kerrottu sitäkään, kuka nuo työntekijät antoi loppujen lopuksi ilmi. Syyttäjä ja äidit tuskin ovat olleet tilannetta näkemässä......

VAI?????

Vierailija
29/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen molemmat tyypit... :(

Vierailija
30/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, mua PAKOTETTIIN syömään. Jouduin usein yksin syömään tyhään luokkaan tai johonkin muuhun nurkkaan, niin kauaksi että lautanen oli tyhjä. Ja näin tapahtui yleensä silloin, kun oli koulun jänteistä lihakeittoa. Arvaa, syönkö enää aikusenakaan lihakeittoa..

Mun mielestä on ihmeellistä, että pakkosyöttämiseen puututaan vasta nyt.

Ei kai pakkosyöttö ole ollut käytäntönä missään enää aikoihin. Kun itse olin ala-asteella (80-l alussa), ekalla ja tokalla luokalla oli ns. pakko syödä sen mitä otti lautaselle. Mutta ei ketään kuitenkaan pakotettu, jos ei kerta kaikkiaan voinut.

Vierailija
31/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa KUULE kertomaan, mitä ymmärsin väärin?

Vierailija
32/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että päiväkotien pakkosyöttämiseen puututaan. Sitä tapahtuu valitettavan monissa päiväkodeissa ihan tänäkin päivänä. Toivottavasti asian selvittely ei jää tähän vaan useampiakin tapauksia nostetaan esiin. Ihan yhtä lailla stä pakkosyöttämistä tapahtuu perhepäivähoidossa, mutta siellä kukaan ei ole näkemässä.

Vierailija
33/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Me ei olla ikinä pakotettu lapsia syömään vaan ajateltu että ne osaavat itse säännöstellä syömisensä ja meidän tehtävämme vanhempina on huolehtia säännöllisin väliajoin terveellistä ruokaa tarjolle. Ja nytkö lapsia sitten aletaan pakottaa syömään "lautaset tyhjiksi" kun menevät hoitoon kodin ulkopuolelle?

Vierailija
34/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kammottava asia ja koko päivänä on saatu 37 viestiä kasaan. Ei ole palsta entisensä ei =(

Vierailija
35/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moista julmuutta ja typeryyttä ei voi vain käsittää. Täytyy sanoa näin rauhan naisena ja väkivallan vastustajana, että en olisi vastannut teoistani jos tämä olisi tapahtunut omille lapsilleni. On hedelmätöntä kinata, että siitäs saitte pph:n vastustajat jne. On käsittämätöntä, että tämä voisi todellakon tapahtua minä päivänä hyvänsä sinun kodissasi, minun lasteni hoitopaikassa, naapurin lasten mummilassa, seuraavalla kadulla olevalla pph:lla. ...you name it.

Pöyristyttävää ja anteeksiantamatonta!

Vierailija
36/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähemmän tekee mieli viedä kaksivuotiastamme hoitoon.

Mutta toidaalta itseltäni on vain hyviä muistoja lapsuuteni hoitajista. Olen syntynyt 1980. Tosin meillä oli hoitaja kotona.

Vierailija
37/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä ala-asteaikoina 70-80-luvulla kuinka lautanen oli pakko syödä tyhjäksi. Onneksi itselläni oli hyvä ruokahalu, jotkut joutuivat syämään itkien oksennustaan. Ai niin, kävin muuten ala-asteen Hämeenlinnassa. Lieneekö sitten vaan hämeenlinnalainen tapa?

Ja kyllä, mua PAKOTETTIIN syömään. Jouduin usein yksin syömään tyhään luokkaan tai johonkin muuhun nurkkaan, niin kauaksi että lautanen oli tyhjä. Ja näin tapahtui yleensä silloin, kun oli koulun jänteistä lihakeittoa. Arvaa, syönkö enää aikusenakaan lihakeittoa..

Vierailija
38/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei tuollaisia kokemuksia... Ei omalta ajalta tarhassa/koulussa.Eikä omilta lapsiltakaan.Asutaan siis Hämeenlinnassa.

Tuo puitu tapaus oli siis Hattulassa, Parolassa.

Vierailija
39/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain pula-ajalla kasvaneita mummoja (kuten itse ensimmäisenä päättelin)?

Vierailija
40/43 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi on jo neljä mutta pienempi alle 2v. Isompi kaipaa kavereita niin ettei kerhottelut riitä eikä ole sitten varaa pitää pienempää enää kotona, pääsivät sentään samaan päiväkotiin. Mutta ihan kamala olo nyt on :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi