Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki muut saaneet synnäriltä jonkun paperin missä synnytyksen kulku yms.??

03.02.2006 |

Tuntuu että kaikilla muilla joku tälläinen paperi on.

Itse en ole moista saanut ja vähän harmittaa kun olisi mukava muistaa joskus aikojenkin päästä miten se synnytys eteni.

Onko siis joku sairaaloittain vaihteleva käytäntö, vai onkohan vain muuten jäänyt saamatta?

Mulla myös synnytys merkkitty äitiyskorttiin epäsäännölliseksi runsaan verenvuodon takia, mutta mistään ei käy ilmi paljonko verta olen todellisuudessa menettänyt.

Tämäkin käsittääkseni lukisi kyseisessä synnytyksen kulku -paperissa, jota en ole ikinä saanut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi varmaan kysymättä saanut, kun ei se taida mikään rutiini olla että äidille synnytyspaperit tyrkätään käteen. mutta kysymällä pitäisi onnistua missä vain, ja luulen että myös sinä saat ne vaikka näin jälkikäteenkin kun pyydät kopiot synnytyssairaalastasi. eli soitappa sinne ja kysy asiaa!

musta on kans kiva että voi myöhemmin lukea miten kaikki oikein menikään, kun kummasti tahtoo nyt jo unohtua... (poika 2,5 kk) =)

Vierailija
2/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaalla on aina oikeus saada omat potilastietonsa. Hoidosta tehty yhteenveto on nimeltään epikriisi. Sen pitäisi yleensä tulla kotiin postissa, mutta aina näin ei ole. Mikäli lääkäri ei muista sanella kohtaan " jakelu" neuvolan lisäksi potilasta itseään, ei kopiota postissa tule. Vaikka näin olisikin saneltu, teksti saattaa jäädä osastonsihteeriltä tulostamatta ja postittamatta. Saat tekstin kun kyselet sairaalasta sen perään. Useimmiten pyyntö pitää tehdä kirjallisena.

Kitty, joka ei myöskään ole epikriisiään saanut vaikka neuvolasta se löytyikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain epikriisin itselleni jälkitarkastuksen yhteydessä.

Vierailija
4/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä omasi, kun tartut luuriin ja soitat osastolle ja pyydät.

Vierailija
5/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYS:ssa käydään jokaisen äidin kanssa synnytyskeskustelu, jossa siis käydään läpi mitä synnytyksessä tapahtui jne. Samalla antavat paperit, joissa on tiedot koko sairaalassa olo ajasta.

Vierailija
6/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun näitä papereita sieltä kyselin, totesivat että saat ne jälkitarkastuksessa. Sain paperin missä vain näkyi ajat milloin alko supparit, ponnistus jne mutta en itse kertomusta. ja tietty äitiysneuvolakortin..outoa kun toiset saa ja toiset taas ei.

-neitoperhonen ja Pyry 2kk 11pv

Vierailija
7/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä osastolta ja sit myöhemmin postissa epikriisin ja oli koko synnytyksen kulku & kaikki muut jutskat täysin kirjoitettu....Mulla meni sit kyl kans loppujen lopuks toi synnytys sektioon...

Vierailija
8/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperin sai luettavaksi ja se käytiin kätilön kanssa läpi. Ja antavat ennen kotiiin lähtöä käteen tosin mulla tuli postissa kotiin, kun lähdin viikonloppuna kotiin.

Vierailija
9/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kättärillä niitä piti itse kirjallisesti pyytää - siihen on tietty oikeus koska vaan, eli ne voi hankkia ' jälkikäteenkin' .

Vierailija
10/12 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti NKL:lta saada synnytyskertomus mukaani, mutta se jäi siinä häslingissä, kun oli ruuhkaa, kotiuduin odotettua nopeammin (2 yötä sairaalassa) ja vietin suuren osan ajasta LKL:lla. Soitin kotoa ja pyysin paperit, ja ne tulivat nopeasti postissa: äitiysneuvolakortin liite, synnytyskertomus ja tiivistelmä. Lapsen paperit tulivat aina automaattisesti, pyytämättä kotiin.

Äitiyskorttiin ei kirjattu mitään, sain vain sen liitteen. Onkohan tuo yleinen käytäntö vai johtuuko siitä, että vauva jäi sairaalaan?

Vierailija
11/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan äitiyskorttiin mitään kirjotettu, ainoastaan tuon liitteen sain sitten jälkitatrkastuksessa. Epikriisiä ei myöskään ole annettu vaan nimenomaan synnytyskertomus, jossa näkyy mm. apgarin pisteet, istukan paino, synnytyksen kestot jne. Paperini sain lukea sairaalassa, mutta sen enempää emme niitä läpi käyneet...Itseänin on alkanut nyt mietityttään synnytyksen hoitaneen kätilön nimi, koska hän tuli tilanteeseen niin yllättäen ettei tainnut itseään missään välissä esitellä :) Näin siis NKL:lla...

Vierailija
12/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään varsinaista " kertomusta" vaan paperin jossa luki: synnytyskertomus 1 - SK1. Oli kaavake johon oli vain täytetty mm.supistusten alku, ponnistusvaiheen kesto yms. Tämän paperin sain kun pyysin " papereita synnytyksestä" . Leikkaussalipapereita pyysin myös mutta sanottiin ettei niitä ole vielä tehty (siis 4 päivää synnytyksen jälkeen kun olin lähdössä kotiin..)?