Mansikkapaloista ?
Kommentit (9)
Enpä menisi itse niitä pakastamaan ainakaan täysin valmiina, mutta toisaalta...en muutenkaan pakasta mitään muutakaan, muuten kuin raakana, siis lihat yms....
Näin äkkiseltään voisin ajatella, että jos haluat pakastaa mansikkapalat etukäteen, voisit pakastaa pelkän pohjan. Kuorrutteen voisit sitten kiehauttaa kattilassa, jotta se levittyisi hyvin päälle. Mutta, kuten sanoin, kokemusta mulla ei tästä ole.
Ollos hyvä vaan...ohjeista...teitä " vauvalaisia" varten ne olen erityisesti laittanutkin, kiva, että moni on ollut niistä mielissään, vaikka joitakin tuntuukin ärsyttävän, että tarjoan niitä=) Mutta tässä se taas nähtiin, aina joukkoon liittyy uusia, kuten sinäkin LOMPAKKO. Tervetuloa siis kokkailemaan kanssamme!
lintu75 kirjoitti
Ollos hyvä vaan...ohjeista...teitä " vauvalaisia" varten ne olen erityisesti laittanutkin, kiva, että moni on ollut niistä mielissään, vaikka joitakin tuntuukin ärsyttävän, että tarjoan niitä=)
Taidat tarkoittaa minua kun pari viikkoa sitten mainitsin, että voisit laittaa ohjeen, etkä vaan linkkiä sivuillesi, koska niiltä ei löydä mitään.
Tsori jos otat itteesi noin pahasti siitä. Muuten en ohjeitasi haukkunut, enkä sivujasi, sanoin tykänneesi ohjeistasi kun olit liittänyt ne kysyttyjen ohjeiden perään. Varmaan aika montaa muutakin ärsyttää kyseinen tyyli, eli kun luulee löytävänsä esim. ystävänpäivätortun ohjeen, niin alla onkin vaan linkki lintu75:n sivuille, sama esim. jos joku kysyy suolaisen piirakan ohjetta, alta löytyy vaan sama linkki. Eihän se ole näiden sivujen tarkoitus.
Asiasta ei vaan viitsitä vaahdota, koska tosiasia on että Lintu75 sinun ohjeesi ja neuvosi ovat tosi HYVIÄ, joten kiitos niistä.
Eikä minunkaan ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Ajattele myönteisesti, että opit kopioimaan ja liittämään " valitukseni" ansiosta.
Mutta näin vinkkinä, että näitä olisi kivempi lukea; laita linkki sivuillesi, jonka perään ohje jota kysytään ja maininta että myös kyseinen ohje löytyy sivuiltasi.
Perään myös kiitokset Maalaisäidin ja Jaanuskan ohjeista, aivan erinomaisia ohjeita teilläkin.
Moi! Et tainnut käydä lukemassa silloin viestiäni, jonka jätin sinulle?
En todellakaan osannut sitä ennen kopioida ja liittää, mutta kiitos sinun, nyt osaan=)
Toisinaan joko kone tai minä temppuilen, eikä se onnistu, tai jos jollain kysyjällä on kiire, saatan laittaa vain osoitteen sivulleni. Nykyään sieltä kun pitäisi olla jo aika helppo ne ohjeetkin löytää. Moni on ollut tyytyväinen, kun sieltä näkee kuvista, millainen kutakuinkin on lopputulos, itsekin kokeilen paljon mieluummin ohjeita, joista olen nähnyt kuvan, kuin niitä, joista joutuu arvailemaan.
En yksistään tarkoittanut kommentillani sinua, vastaavia kommentteja on tullut eteeni muutama, mutta mikä niistä tekee raukkamaisia, on se, että ne on jätetty av-palstalle nimettöminä. Arvostan kyllä suoruutta, mutta nimettömänä jonkun nimimerkin haukkuminen on tosi lapsellista.
Nyt olenkin vastannut aika monille ihan sähköpostin kautta, etten kuumentaisi joidenkin tunteita täällä. Tarkoitukseni ei todellakaan ole mikään " kukkoilu" täällä, innostun vaan aina, kun huomaan, että joku kyselee neuvoa johonkin, johon voisin auttaa. Se vaan on piirre minussa, ollut aina ja tulee aina olemaan. Olen muuten saanut palautetta, jonka mukaan moni on innostunut ihan uudella tavalla tekemään ja kokeilemaan. Tänäänkin sain niin liikuttavan puhelun, jossa kiiteltiin, että innostutin erästä kokeilemaan Runebergin torttuja, kun hän epäili, ettei ikinä niitä osaisi tehdä. Tuollaista onnistumisen riemua on ihana katsella=0
Niin, että uskaltakaa vaan kaikki epäilijät kokeilla! Ja ottakaa lapsetkin mukaan tekemään, se on hauskaa ajanvietettä!
Luulin että tarkoitat minua ja olet ottanut itseesi siitä mitä kirjoitin, koska en ole törmännyt muihin sinua " arvosteleviin" kirjoituksiin.
Itse en edes lue av-puolta, kun siellä on kyllä niin pimeitä juttuja, ettei niistä kannata välittää, meinaan oon joskus vilkaissut sinne.
Kuvat ohjeisiin on ilman muuta kiva nähdä, se kertoo jo aika paljon.
Ja luin kyllä silloin sen mitä kirjoitit, mutten keksinyt kommentoitavaa.
Ja oikeesti; tykkään ohjeistasi, yritin vaan antaa rakentavaa kritiikkiä.
Ymmärsin kyllä sun pointin, nyt pystyn paremmin kopsaamaan ohjeita tännekin, kun tiedän miten se tapahtuu, mutta ei se iso vaiva pitäisi olla sieltäkään katsoa, jos jotain todella tarvitsee. Halusin vielä kysyä, että oletko edelleen sitä mieltä, että sieltä ei löydä mitään?
Olen aiemminkin sanonut, että otan mielelläni palautetta vastaan, olenkin aina tosi iloinen jokaisesta kommentista, jonka joku on sinne viitsinyt jättää.
mielestäni juuri parasta ovat kuvat. Keittokirjoistahan löytyy myös tuhansittain ohjeita, mutta harvoin niitä tulee kokeiltua, jos esim. kuva puuttuu. Lintu75: n sivuilla hän on ihan oikeasti tehnyt ruuat/leipomukset ja kun vielä upea kuvakin on mukana, tulee ihan
toisella tavalla kokeiltua ohjeita.
Edelleen, itse olen innostunut noiden sivujen myötä ihan eri tavalla ruuanlaitosta kuin aikaisemmin. Tuli yhtäkkiä ykspäivä mieleen, että
" hei, koskas meillä on syöty valmisruokaa viimeksi?" Sitä meidän perheessä on nimittäin harrastettu aika paljon. Kaikki ruuat eivät tietenkään jää " listallemme" , mutta se henkinen innostus ruuanlaittoon
meinaa tarttua minuunkin.. Kiitos!
" kotikokki"
Mun mielestä on kohtuutonta vaatia Lintu75 toistamaan ohjeensa tänne palstalle, kun on kerran ne blogiinsa tehnyt. Jos kysyjällä ei ole sen vertaa aikaa/innostusta itse käydä valmiissa jutussa katsomassa, mielestäni hän voi hypätä viestin ohi. Ei millään pahalla kenellekkään, mutta musta tuntuu oikeesti pahalta ihmisen puolesta, joka aidolla innolla ja halulla auttaa toisia ja palkaka saa kuraa niskaansa ja mun mielestä aivan turhaan. Ymmärtäisin pointin jos Lintu75 hyötyisi sivuistaan esim. rahallisesti, mutta kun palvelee meitä ilmaiseksi.
Kiitos sivuistasi taas kerran
t. yks joka on löytänyt taas ilon tehdä keittiöhommia (oli nimittäin vaikean vuoden jälkeen ilot hukassa...)
Kiitokset vain itsellesi, hyvä kun jotakin oon voinu piristää ohjeillani. @)-}--
Niin mitäs nämä leivonnaiset tykkäävät pakastamisesta?
Pitäisi tytön synttäreille leipoa ja mielelläni tekisin joitain juttuja valmiiksi jo hyvissä ajoin?
Kiitos Lintu75 aivan mahtavista ruoka ohjeista!!!!!