nanni kovettaa??
Olen iltaisin antanut nannia vähän, koska en ole varma riittääkö oma maito pikkuiselle. Hän ähkii ja puhkii öisin, on kovalla. Olisiko johtunut tästä nannista?
Kommentit (6)
jos vauva on ollut täysimetyksellä. Korvikkeen koostumus on tietystikin erilainen kuin rintamaidon ja näin ollen voi kovettaa pikkuisten vatsaa oudokseltaan. Me käytetään korvikkeen kanssa säännöllisesti Disflatyliä, joka helpottaa kakan tuloa. Tuo on kuulemma cuplatoniin verrattavissa mutta mun mielestä cuplatoni hajottaa pelkästään ilman ja disflatyli taas bonuksena tekee kakan tulon helpommax!
Kandee kokeilla Baby Semperiä, se myös lyö kakan läpi helpolla.
Meillä kokeiltiin ensin Tuttelia, meni maha kovalle. Tältä palstalta sain vinkin, että Baby Semp olisi " kakkaystävällisempää" , mutta kovalle on mennyt masu siitäkin :( Onneksi äiti oli vain lyhyellä reissulla ja tänään päästään taas oman maidon makuun :)
Meillä NAN ei sopinut ollenkaan. Kakka tuli vain 3-5 päivän välein. Kun siirryttiin takaisin tutteliin, niin tuli taas joka päivä...
Meilläkin on kakka kovalla, en ole edes ajatellut että se johtuisi Nan:ista, mutta täytyy kokeilla jotain muuta jos auttais!!! Kiitos vinkistä!
.eikös tämä ole aika yksilöllistä? Meillä Tutteli kovetti ja teki vatsavaivoja, samoin se Baby semp. Nan on ainut mikä sopii. (Tuttelissa on muuten enemmän rasvaa kuin äidinmaidossa, Nan ja baby semp lähempänä äidinmaidon rasvapitoisuutta).
Meilläkin poika lähetteli haisuposteja viikko sitten monesti päivässä, nyt vaan kerran päivässä. On ihan normaalia että se vaihtelee, ei välttämättä johdu korvikkeesta. Jotkuthan haisuttelee vaan kerran viikossa ja sekin on normaalia..
juuri nania olen joskus antanut ja heti kovetti. normaalisti vauva kakkasi monesti päivässä, mutta kun annoin nania, niin kolmen päivän välein.