Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tietoinen saako raskaana ollessa ampua aseella?

29.10.2005 |

Harrastan metsästystä ja nyt alkoi askarruttaa että onkohan sikiölle haitallista ampua kiväärillä. viikkoja on kertynyt 15 ja jotain.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, huono vitsi. En kyllä ymmärrä miksi olisi. Ääni on tietysti kova, mutta sikiön kuulo alkaa kehittyä vasta muutaman viikon kuluttua ja silloinkin sikiö on hyvässä suojassa nesteen ympäröimänä. Ja kuuluuhan sitä pauketta metsällä kuitenkin, vaikka vieruskaveri amupuisi etkä sinä.

Toinen " ongelma" voisi olla aseen potkaisu, mutta jos olet tottunut ampuja, osaat varmasti käyttää asetta ja repäisy ei ole äkillinen ja raju? Ja vatsa ei ole vielä niissä mitoissa, että olisi tiellä tai jotain.

Hirvionnea.

Vierailija
2/5 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai aseissahan on eroja, mutta itse olin kaverin polttareissa ja ohjelmassa oli ammuntaa radalla pienillä käsiaseilla (rv:ja taisi olla tuolloin jo 25). Sanoivat siellä etteivät laske raskaanaolevia radalle juuri kovan äänen vuoksi. Oma kuulohan suojataan kuitenkin, mutta masukin kuuloa ei voi mitenkään suojata. Itse jättäisin siten myös muun ammunnan väliin, onhan se kuitenkin mahdollista sitten taas kun masukki on syntynyt, joten ei sitä nyt niin kovin kauan tarvitse odottaa :)

Rontsukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäminen ja kiväärillä kerran- pari laukaiseminen on kuitenki eri asia, kuin ampua radalla, missä ampuu koko ajan joku, ja pauke on jatkuvaa.

Enemmän olisin huolissani maasto-olosuhteissa liikkumisesta. Olin maastotöissä ekan raskauden alussa, ja lipesin kerran liukkaalta kalliolta alas (parin metrin korkeudesta) - arvatkaa kaks kertaa säikähdinkö, että vauvalle sattui jotain! Onneksi ei kuitenkaan käynyt kuinkaan, omaan nilkkaan vain vähän sattui.

Mutta jos on kokenut metsänainen, ja osaa liikkua maastossa, niin miksipä ei? On niitä vaarallisempiakin harrastuksia raskaana ollessa ;)

Metsästysonnea!

Eggis kera rusinan rv 8+

Vierailija
4/5 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin siis mennyt radalle ampumaan.

Vierailija
5/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin noin asioita miettinyt ja korkeintaan kaksi kertaahan sitä peräkkäin kiväärillä ammutaan ja eihän se kaiku ja paineaalto ole niin kova kuin radalla suljetussa tilassa ampuminen, eteenpäinhän se suuntautuu ja " hajautuu" luontoon. Vetokin tapahtuu onneksi mönkijällä ja olenkin siittä luistanut jos " mies" voimin pitää vetää.